Idėjos sujaudino komisiją
Baltijos šalių čempionate buvo renkami nugalėtojai iš dviejų kategorijų – inovatyvių ir socialiai atsakingų projektų.
Inovatyvių projektų kategorijoje varžėsi net 12 komandų, tad buvo apdovanoti geriausi tęstiniai ir debiutiniai projektai. Geriausiu tęstiniu projektu pripažinta „Smart write“ programėlė skirta skaitmenizuoti sąsiuvinius, taip atsisakant ne tik taršos, bet ir palengvinant vaikų kuprines ir mokytojų darbą.
Debiutantų kategorijoje pirmąją vietą pasidalino net dvi komandos surinkusios tiek pat komisijos balų.
Vaikų komanda sukūrusi išmaniąją vaistinėlę – robotą. Išmanusis įrenginys padėtų sumažinti kontaktavimo skaičių su ligoniu, primintų laikytis vaistų gėrimo rėžimo ir veiktų kaip greito pagalbos iškvietimo stotelė.
Taip pat buvo įvertinta vienų iš jauniausių čempionatų dalyvių valgomų šachmatų „Česių“ idėja. „Saldžiausias varžovų įveikimas“- taip savo valgomų šachmatų idėją pristatė Jazzių komanda, kurių tikslas, ne tik skatinti žaisti šį protinį žaidimą, bet ir skaniai suvalgyti figūrėles.
Socialinių projektų kiekis šiais metais išaugo iki 4 (praeitais buvo pateikti 2 projektai). Geriausiu socialiniu projektu buvo pripažinta šešiametės ir aštuomečio sugalvota ir jau įgyvendinta „Žuvėdros“ koncepcija. Vaikai sukūrė onkologinius ligonius palaikančius kvepiančius suvenyrus ir jau net sudarė sutartį su gydymo įstaigomis dėl projekto įgyvendinimo.
Jau turi pirmųjų pirkėjų ir partnerių
Komandos prie projektų dirba visus metus, todėl kai kurios idėjos jau pasiekė įgyvendinimo stadiją ir net sulaukė pirmųjų pirkėjų.
Laimėjęs Patricijos ir Benjamino socialinis projektas „Žuvėdra“, skirta palaikyti onkologinėmis ligomis sergančius vaikus, neseniai sudarė 920 eurų sutartį su „Antakalnio poliklinika“.
„400 medinių žuvėdrų iškeliaus poliklinikos pacientams. Iš gautų pajamų, 70 proc. skirsime vėžiu sergančių vaikų paramos fondui „Paguoda“, o 30 proc. tolimesnei projekto plėtrai“, – pasakoja idėjos autoriai.
11-mečiai Gustė ir Julius, jau pardavė pirmuosius savo marškinėlius, kuriose Brailio raštu būtų užfiksuota jų spalva.
„Pasaulyje yra net 36 milijonai žmonių nematančių spalvų, tad mes norim padėti jiems atrasti spalvas. Mūsų produktas – marškinėliai, kuriuose Brailio raštu užkoduota spalva, juos jau galima įsigyti mūsų „Facebook“ puslapyje“, – pasakoja jaunieji verslininkai.
Na, o šešiamečio Ado idėja „Emocijų kilimėlis“, kuris padeda vaikams atpažinti ir valdyti savo emocijas, „Facebook“ paskyroje jau sulaukė daugiau nei 100 žmonių susidomėjimo ir planuoja pradėti masinę gamybą.
Vaikų ir paauglių verslumo ugdymo mokyklų „MiniBoss“ Lietuvoje ir Latvijoje įkūrėja bei vadovė Diana Blažaitienė pabrėžia, kad verslumas turi būti pagrįstas ne tik pelno siekimu, bet ir meile bei tikėjimu savo idėja: „Labai džiugu, kad vaikai imasi projektų, kurie turi labai jautrią žinutę ir patys renkasi dalį uždarbio paaukoti“.
Kuria prototipus – testuoja technologijas
Komandos, dirbančios su inovatyviais projektais taip pat neatsilieka ir dirba ties technologiniu idėjų įgyvendinimu. Pavyzdžiui, „Švarankena“ – automatinę rankenos dezinfekciją atliekantis mechanizmas jau pasiekė ir pirmuosius verslus, kurie išbandys šią technologiją ir pateiks savo pastebėjimus.
Vienas iš sparčiausiai įgyvendinamų projektų – keturiolikmečių sukurta „Smart write“ programėlę. Jos tikslas sukurti skaitmenizuotą sąsiuvinių prototipą, palengvinantį darbą tiek mokytojui, tiek mokiniui, bet išsaugančiu rašymo ranka įgūdžius. Šiuo metu programėlė yra testuojama dviejuose švietimo įstaigoje – „Erudito licėjuje“ ir „Šiaurės licėjuje“.
Dar vienas inovatyvus projektas, pelnęs antrąją vietą – „Move charging“. Šios idėjos autoriai sumanė pakrauti elektronikos prietaisus, pavyzdžiui, mobiliuosius telefonus, judėjimo pagalba. Šią idėją vaikai siūlo pritaikyti ir plačiau, pavyzdžiui, pristatant maistą į namus dviračiais, paspirtukais.
D.Blažaitienė teigia, kad toks didelis inovatyvių projektų skaičius rodo vaikų orientaciją į technologinės visuomenės kūrimą ir stiprų supratimą skaitmeninių sprendimų poreikio: „Įdomu ir tai, kad net ir ne skaitmeninius produktus pristatę vaikai, renkasi tikrai ne gyvos prekybos kanalus. Jie nori aktyviai išnaudoti socialinius tinklus ne tik reklamai, bet ir kaip prekybos kanalus. Kai kurios grupės rinkosi turinį „Tik tok“ programėlėje kaip pagrindinį būdą pasiekti auditoriją“.
Kitas etapas – pasaulio čempionatas
Čempionate dalyvavo 16 nacionalinių komandų, kurias sudarė nuo 6 iki 14 metų vaikai, pristatė savo verslas idėjas. Čempionate dalyvavo ir tarptautinės grupė, kurioje vaikai verslo pradžiamokslio mokosi anglų kalba.
Laimėtojai turi dar kelis mėnesius patobulinti savo idėjas ir dėl nugalėtojų titulo varžysis pasauliniame čempionate, kuriuose susitiks su kitais nacionalinių čempionatų nugalėtojai.
Čempionato komisijos nariai skatino visas komandas siekti, kad jų verslo idėjos būtų įgyvendintos iki galo, tęsti novatoriškus projektus, spręsti problemas, kurios pagerins viso pasaulio gyventojų kasdienybę. Vaikai visame pasaulyje yra be galo smalsūs ir kūrybingi, o savo idėjomis ir išradimais tai dar sykį patvirtino.
„Jūs visi jau esate nugalėtojai“, – vaikus ir jų idėjas gyrė D.Blažaitienė.