Daugiakalbystė vaikui: trikdo kalbinę raidą ar gerina bendravimo įgūdžius?

2020 m. balandžio 21 d. 09:50
Pirmosios tarptautinės mokyklos šalyje – Vilniaus tarptautinio Prancūzų licėjaus – atstovai jau šiuo metu intensyviai ruošiasi naujiems mokslo metams. Jie pasitiks moksleivius naujovėmis: bus formuojamos naujos klasės prancūzų kalbos nemokantiems vaikams bei sustiprintos anglų kalbos klasės. Licėjaus vadovė Florence Llopis dalinasi privalumais, kodėl yra svarbu jau nuo mažų dienų skatinti vaiką mokytis užsienio kalbos bei kokią įtaką tai turės jo asmenybės formavimuisi ateityje.
Daugiau nuotraukų (2)
Mažyliai imlesni mokytis užsienio kalbų
Šiandieniniame pasaulyje vis daugiau vaikų atsiduria tokioje aplinkoje, kurioje vartojama daugiau nei viena kalba. Tai tampa paskata mažylių tėvams investuoti į vaiko ateitį ir prisidėti prie jo žingeidumo ugdymo bei lavinimo įvairioms užsienio kalboms. Tai patvirtina ir vienintelės mokyklos Lietuvoje, kurioje visas ugdymas vyksta prancūzų kalba jau nuo 3 metų amžiaus, vadovė. Kitose šalies ugdymo įstaigose mažamečiai su užsienio kalbomis paprastai susiduria sulaukę 6-7 metų amžiaus.
Ugdymo specialistė Florence Llopis pastebi, jog tokie vaikai, kurie nuo mažų dienų yra skatinami kalbėti ne tik savo gimtąja, bet ir užsienio kalba užauga komunikabilesni: „Iš patirties galiu teigti, jog vaikas, kuris jau nuo mažens mokosi užsienio kalba, greičiau patenkina savo komunikacijos poreikius. Supažindinant vaiką su užsienio kalbomis, sparčiai tobulėja jo socialiniai įgūdžiai ir raida – didėja pasitikėjimas savimi, formuojasi atviresnis požiūris į pasaulį.“
Licėjaus direktorė pabrėžia – norint užauginti atvirą, tolerantišką ir net kelias kalbas mokantį asmenį, tam tikrų veiksmų reikia imtis jau nuo pat mažų dienų. Ji pamini, kad daugybė atliktų mokslinių tyrimų rodo, jog vaikų imlumas kalbų mokymuisi ir žinių įsisavinimui yra stipriausi dar jų vystymosi periode.
„Ankstyvojoje vaikystėje vaikų smegenys labai imlios kalboms, dėl to jie paprasčiau ir greičiau, tiesiog žaisdami, pajėgia gana greitai išmokti dvi ar daugiau kalbų. Dėl smegenų plastiškumo ir stiprios motyvacijos vaikystė yra pats palankiausias žmogaus amžius kalboms mokytis. Vaikai išmoksta kalbų lygiai taip pat, kaip išmoksta vaikščioti, o tai tik patvirtina, kad užsienio kalbos mokymasis ankstyvame amžiuje turi nenuginčijamą naudą“, – aiškina F. Llopis
Daugiakalbystės nauda
Moksliniai tyrimai nustatė, kad daugiakalbių vaikų kūrybinis mąstymas lavėja sparčiau, todėl jiems lengviau sekasi prisitaikyti prie aplinkos pokyčių bei susidoroti su įvairiomis problemomis negu vaikams, mokantiems tik vieną kalbą.
„Suteikdami galimybę savo vaikui mokintis užsienio kalbos, padėsite jam suformuoti tvirtą pagrindą, nuo kurio bus lengviau atsispirti tolimesniame gyvenime. Daugiakalbystė – itin naudingas įgūdis nuolatos besikeičiančiame, multikultūriniame šiandienos pasaulyje“,– teigia F. Llopis
Be to, kalbų mokymasis lavina mąstymo lankstumą, gerina kognityvinius ir bendravimo įgūdžius, gebėjimą susikaupti. Taip yra dėl to, kad kalbų mokymasis skatina spartesnį visų smegenų darbą, t. y. veikia visas smegenų sritis – ne tik tas, kurios yra atsakingos už kalbą, bet ir tas, kurios dažniausiai nebūna aktyvios. Mokslininkai, atlikę kalbos mokymosi tyrimus, šiandien tvirtai teigia, kad dvikalbystė veikiau stimuliuoja, o ne trikdo kalbinę ir bendrą vaiko raidą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.