Mėgsta pagirti tėčius
Pasidalintas jautrus kampanijos vaizdo klipas apie tėčius, besirūpinančius kūdikiais, sukėlė komentarų varžytuves – kieno vyras ir tėtis yra geriausias tėtis pasaulyje.
„Moterys visada mėgsta pagirti savo vyrus, vaikų tėčius. O ypač kai gera tema ir geras kampanijos „Būti tėčiu – didžiausia dovana“ vaizdo klipas. Tėčiai tokias žinias skleidžia daug santūriau. Vyrų įsitraukimas į tėvystę dar nėra visuotinai pripažįstamas dalykas. Vyrams, kuriems tėvystė yra svarbi ir jie drąsiai tai sako, dar reikia išsikovoti savo vietą po saule. Vis tik bendra tėčių įsitraukimo tendencija Lietuvoje labai teigiama ir mano širdis dėl to džiaugiasi“, – sako „Beatos virtuvės“ įkūrėja.
Atsiliepė į B.Nicholson kvietimą
Jos pasidalinimas tėčių tema socialiniuose tinkluose per pirmą dieną sulaukė daugiau kaip 170 tūkst. peržiūrų, 4 tūkst. komentarų ir pasidalinimų. Bendruomenė atsiliepė į tokį garsios moters kvietimą:
„Jei ne mano vyro 100 proc. įsitraukimas, aš tikrai neturėčiau 4-ių vaikų! Niekada neskirstėm, kur mano, o kur jo darbas. O kūdikiai tai iš viso Tomui buvo toks pats stebuklas kaip ir man. Mamos, duokim tėčiams vietos mums padėti, palaikykim tuos, kurie svarsto ir abejoja! Nėra gyvenime nieko labiau apdovanojančio nei tėvystė! Kviečiu drąsinti ir girti į savo vaikų auginimą įsitraukusius tėčius ir pasidalinant šiuo video būtinai juos pažymėti. Nes tikrai nebus per daug bendrumo auginant vaikus ir tikrai nebus per daug tėvystėje džiaugsmą atrandančių tėvų“, – paskelbė „Beatos virtuvės“ šeimininkė.
Lapkričio 24 d. B.Nicholson kviečia klausytis jos pokalbio su autisto vaiko tėčiu Vytautu Butėnu LRT radijo laidoje „Geriausi dalykai namie“.
Neleidžia vyrui būti tėčiu
„Tėčių vaizdo klipą peržiūrėjo daugiau kaip 30 tūkst. žmonių – praktiškai visa mano auditorija. Gausiausiai kampanijos siunčiama žinute dalinosi mamos ir atrodo, kad ši tema tikrai labai jautri ir aktuali“, – sako pusantrų metų sūnų auginanti atlikėja ir reklamos specialistė Dovilė Filmanavičiūtė.
„Tuo pačiu ši iniciatyva – geras lakmuso popierėlis, parodantis, kiek vyrai įsitraukę į garsią diskusiją apie tėvystę, o kiek laiko savyje. Vis tik man atrodo, kad vyriškos reakcijos galėtų būti tikrai daugiau“, – mano ji.
Miss Sheep slapyvardžiu žinoma dainininkė prisipažįsta, kad jos šeimoje tikrai būna atvejų, kai pati vadovaujasi stereotipiniu tėčio ir mamos vaidmens suvokimu.
„Pati save pagaunu, kaip aš kartais neleidžiu savo vaiko tėčiui būti vaiko tėčiu vien dėl to, kad man atrodo, jog pati kažką padarysiu greičiau ir geriau. Pavyzdžiui, aprengsiu sūnų į lauką. Juk tai visiška nesąmonė! Mes turime skatinti savo gyvenimo žmones imtis tėvystės atsakomybių, kurioms mes kartu pasiryžome, juk vaikas gimė ne iš vieno žmogaus. Suprantu, kiek daug visko ateina iš mūsų visuomenės, iš istorinių skaudulių. Neneikime, kad tėtis vis dar suvokiamas kaip mamos tarnaitė, pagalbininkas. Bet juk ne taip turi būti. Džiaugiuosi, kad tai tikrai pamažu keičiasi. Matau daugybę pavyzdžių savo aplinkoje, kai vyras ir moteris abu sąmoningai stengiasi dalintis tėvystės pareigomis“, – įsijautusi kalba D.Filmanavičiūtė.
Aklo tėčio pasakojimas
Lapkričio 15 dieną bus transliuojama D.Filmanavičiūtės vedama Gold FM laida „Aklas pasimatymas“, kurioje savo istorijomis dalinasi tėčiai, kurie nemato.
„Mane taip sujaudino neregio tėčio pasakojimas, su kokiais iššūkiais ir džiaugsmais jis susiduria. Sekmadienį visi išgirsite, kaip aktyviai ir drąsiai žmonės su negalia imasi tėčio vaidmens. Iš tokių žmonių galime pasisemti stiprybės ir motyvuoti savo šeimą“, – sako D.Filmanavičiūtė.
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba šią savaitę pradėta sąmoningumo didinimo kampanija „Būti tėčiu – didžiausia dovana“ siekiama paskatinti vyrus aktyviau įsitraukti į vaikų auginimą nuo pat pirmų vaiko gyvenimo dienų. Kampanijos metu dvi savaites TV ekranuose, radijo stotyse, ir lauko reklamose galima pamatyti socialines reklamas, socialiniuose tinkluose tėčiai dalinasi savo vaikų auginimo patirtimis.
Kampanijos starto rezultatai ir pradžiugino, ir nustebino.
„Labai smagu matyti, kaip šiltai visuomenė priima ir vaizdo klipą, ir tėčių istorijas. Bene didžiausią nuostabą kelia, kad kampanijos reklama socialiniuose tinkluose yra kur kas labiau stebima vyrų. Nors komentarais palaikymą jie išreiškia rečiau nei moterys, iš rezultatų matome, kad vyrų įsitraukimas yra didesnis“, – sako projekto vadovė Mintautė Jurkutė iš Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos.
Kampanijos pradžioje pristatytas naujausias tarnybos tyrimas, kuris rodo, kaip keičiasi nuostatos ir visuomenė stipriai palaiko vyrų įsitraukimą į šeiminį gyvenimą. Taip pat pradėjo veikti nauja svetainė apie asmeninio gyvenimo ir darbo derinimą www.daugiaubalanso.lt.