Toks pakeitimas patvirtintas laikinojo sveikatos apsaugos ministro Aurimo Pečkausko įsakymu, kuris įsigalios nuo kitų metų gegužės 1 dienos. Naujuoju ministro įsakymu įtvirtinta nuostata, kad poilsiu laikomas tiek miegas, tiek ramios veiklos.
Taip pat nustatyta, kad visiems vaikams turi būti užtikrinta jų fiziologinius poreikius atitinkanti poilsio forma (miegas arba rami veikla) ir trukmė bei aiškiai apibrėžiami reikalavimai poilsio metu nemiegančių vaikų ramios veiklos organizavimui.
Taip siekiama užtikrinti tinkamą poilsį ir vaikams, kurie turi poreikį pamiegoti dieną, ir vaikams, kurie tokio poreikio neturi.
„Tėvų kreipimaisi į SAM atskleidė, kad šiuo metu ne visais atvejais vaikams, ugdomiems pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas, dienos poilsio metu sudaromos galimybės ilsėtis nemiegant, o jei sudaromos – ne visais atvejais šios sąlygos atitinka geriausius vaiko interesus.
Pasitaiko atvejų, kai vaikai verčiami gulėti visą poilsiui skirtą laiką ar poilsio metu perkeliami į tam netinkamas ir nepritaikytas patalpas. Kai kuriais atvejais vaikams nesudaromos galimybės pakeisti veiklos pobūdį viso dienos poilsio metu, pavyzdžiui, visas poilsiui skirtas laikas praleidžiamas sėdint prie stalo, neužtikrinama, kad nemiegančių vaikų poilsio vietos būtų tinkamai apšviestos“, – pranešime nurodė SAM Visuomenės sveikatos departamento Sveikatos saugos skyriaus patarėja Giedrė Namajūnaitė.
Pasak ministerijos, vaikų miego poreikis priklauso nuo jų amžiaus, sveikatos būklės, kitų individualių veiksnių. Jei iki 3 metų praktiškai visiems vaikams būtina pamiegoti dieną, kad patenkintų fiziologinį miego poreikį, vaikui augant poreikis pamiegoti dieną mažėja.
Ženklai, kurie leidžia suprasti, kad vaikas pasirengęs nebemiegoti pietų miego: vaikui sunku užmigti dieną, pamiegojus pietų miego jis ilgai būdrauja vakare iki nakties miego, jam sunku užmigti vakare, nakties miegas pamiegojus dieną tampa nekokybiškas. Todėl jei yra požymių, kad vaikas jau neturi poreikio pamiegoti dieną, jam turės būti pasiūlytos kitos poilsio darželyje formos – piešimas, skaitymas, ramūs žaidimai, muzikos klausymasis ir pan.