„Karantino metu į šią platformą plūstelėjus tūkstančiams vaikų, supratome, kad reikės stiprinti techninę platformos dalį. Pagaliau galime pasidžiaugti naująja versija, kuri leidžia tiek spręsti, tiek kurti užduotis apie gamtą paprasčiau ir patogiau. Taip pat sukūrėme naujų įdomių produktų. Jei ieškote idėjų, ką smagaus nuveikus su vaikais gamtoje, kaip praturtinti gamtos pažinimo pamokas, kaip užimti savo gamta besidomintį mažylį arba paskatinti jį ja domėtis, ši platforma – būtent jums. Kuriame vietą, kur būtų viskas vaikams apie gamtą.“ – sako šios platformos bendraautorė, Baltijos aplinkos forumo atstovė Rita Grinienė.
Mokytojai ir tėvai giria naują produktą – gamtos kalendorius
Atsinaujinusioje platformoje galima rasti ir naują produktą – gamtos kalendorių. Jis skatina gamtą tyrinėti kiekvieną mėnesį ir kiekvienai dienai siūlo nedidelę užduotį. Darželių ir pradinių klasių mokytojai neslepia susižavėjimo šiuo kalendoriumi.
Vieno Klaipėdos darželio mokytoja rašė: „Norime pasidžiaugti jūsų kuriamu gamtos kalendoriumi. Vaikai kasdien skaito kalendorių, atlieka užduotėles. Vasario mėnesį vaikai labai
domėjosi vieversiu ir pildė gamtos dienoraštį, kovą – lazdynų žiedais ir skirtumais tarp moteriškų bei vyriškų žiedų.“
Kita mokytoja rašė: „Malonu gauti pagalbos. Gavau daug idėjų.“ Kalendorių pamėgo ir tėvai, ieškantys įdomių veiklų poilsiui su vaikais gamtoje.
Žemės dienai – integruota pamoka apie griežlę
Dar vienas naujas produktas, skirtas balandžio 22 d. minimai Žemės dienai, – integruota pamoka apie griežlę ir pievas.
„Žemės dieną raginame kalbėti su vaikais apie gamtos nykimą ir būtinybę dėti pastangas ją išsaugoti. Labai svarbu suprasti, kad ne visada gamtą galima palikti atsikurti savaime, taip kai kurios ekosistemos tiesiog išnyks. Sukūrėme pamoką apie griežlės gyvenimą pievoje, kurios esminis akcentas – žaidimas kai įsikūnijama į paukščio gyvenimą. Parengėme pasiūlymus, kaip integruoti gamtos mokslus, matematiką, dailę, lietuvių ir anglų kalbas, etiką. Pateikėme pagalbinę medžiagą, aprašėme galimą pamokos eigą. Tikimės, kad mokytojams ši medžiaga bus naudinga“. – dar vieną naują produktą pristato R. Grinienė.
Atsinaujinusioje platformoje taip pat galima rasti ir naujų užduočių apie gamtą. Jų šiuo metu beveik 120. Sprendžiant užduotis renkami virtualūs ženkleliai, pasiekiamas vis aukštesnis reindžerio lygis ir gaunami tai pažymintys sertifikatai. Platformoje taip pat galima rasti daugiau pasiūlymų integruotoms pamokoms, smagių leidinių, filmukų apie gamtą bei idėjų, ką smagaus su vaikais nuveikti gamtoje.
Nors platforma skirta 6–14 amžiaus vaikams, su tėvelių ar auklėtojų pagalba užduotis gali spręsti ir darželinukai, o vyresni nei 14 metų vaikai taip pat gali rasti jiems įdomių užduočių. Prie platformos jungtis gali ne tik vaikai, bet ir gamtamokslio švietimo specialistai. Prisiregistravę jie galės kurti savo užduotis, testus ir žaidimus, matyti jų statistiką, gauti savo indėlį pažymintį sertifikatą. Platformoje šiuo metu yra beveik 10 000 registruotų naudotojų.
Nors ši platforma sukurta įgyvendinant meldinės nendrinukės apsaugos projektą „LIFE Magni Ducatus Acrola“, užduočių temos tikrai neapsiriboja vien meldine nendrinuke, jos kaimynais ar namais – žemapelkėmis. Čia kuriamos užduotys apie visas temas, visas rūšis ir visas teritorijas.
Išbandyk jaunųjų gamtos reindžerių platformą gamtosreindzeris.lt !