Edukacinės mobiliosios aplikacijos vaikams: žaidimai supažindina su naujais dalykais

2021 m. spalio 4 d. 14:50
Išmanieji telefonai suteikia galimybę vaikams lavinti savo gebėjimus ir gerinti akademines žinias interaktyvių edukacinių programėlių bei žaidimų pagalba. Tačiau svarbu ne tik atrinkti vaikams tinkamas aplikacijas, bet ir užtikrinti, kad vaikui skirtas telefonas gebėtų jas palaikyti.
Daugiau nuotraukų (1)
Interaktyvios aplikacijos išmaniuosiuose telefonuose gali padėti mokyklinio amžiaus jaunuoliams visapusiškai lavinti savo gebėjimus, o vaikams iki 6 m. – būti ankstyvo akademinio lavinimosi priemonė. Tačiau ne kiekvienas išmanus telefonas gali užtikrinti sklandų programėlių veikimą, todėl ieškant vaikui tinkamo telefono, svarbu atkreipti dėmesį į techninius parametrus, kurie leis patogiai ir be trikdžių naudotis šiomis aplikacijomis.
Kokios pirkimo tendencijos vyrauja Lietuvoje?
Estiško kilmės banko „Inbank“ Lietuvos filialo duomenimis, vidutinė finansuojamų telefonų vertė yra 668 eurai, tačiau dažnai finansuojami ir iki 150 eurų kainuojantys įrenginiai. Daugiausiai telefonų šiais metais buvo finansuota rugpjūčio 17-18 dienomis, o tą galėjo lemti ruošimasis mokslo metų pradžiai.
Įmonė taip pat pastebi, kad net 85 proc. visų šio banko finansuotų telefonų yra su nemokamu lizingu. Tai rodo, kad klientai nuolat ieško akcijų, kuomet įrenginius galima įsigyti be pabrangimo, o didesnį dėmesį skiria vertingesniems įrenginiams – vis dažniau pasirenkami „flagmanais“ vadinami telefonai. Jie pasižymi geresnėmis kameromis, galingais parametrais, tvirtumu. Brangesni išmanieji telefonai dažniausiai įsigyjami su draudimo paslauga, kuri įtraukiama į finansavimo dalį.
Į kokius telefono techninius parametrus atkreipti dėmesį?
Pasak UAB „Topo centras“ klientų aptarnavimo vadybininkės Kristinos Sutkevičienės, tėvai dažniausiai išmaniųjų telefonų ieško 7-15 metų vaikams, o jų vertė svyruoja nuo 250 iki 500 eurų. Visgi siekiant nupirkti įvairias mobiliąsias aplikacijas palaikantį įrenginį, svarbus ne tik biudžetas.
„Žaidžiant daug grafikos resursų reikalaujančius žaidimus, labai svarbus galingesnis procesorius, taip pat patogesnis bus didesnis ir geresnės raiškos ekranas. Verta rinktis didesne vidine bei operatyviąja atmintimi pasižyminčius telefonų modelius. Be abejonės, dar vienas svarbus aspektas – talpi baterija“, – sako K. Sutkevičienė.
Kristina Sutkevičienė taip pat priduria, kad tėvai rinkdami vaikui išmanųjį telefoną, į universalesnius modelius, kurie tinkami tiek ryšio palaikymui, tiek žaidimams, dėmesį atkreipia vis dažniau.
Kokios programėlės lavina vaiko gebėjimus?
Tiek užsienietiškų, tiek lietuviškų edukacinių mobiliųjų programėlių ir žaidimų daugėja nuolat, todėl atrasti galima įvairaus ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams tinkamų sprendimų. Mažiausieji interaktyvių aplikacijų pagalba gali mokytis spalvų, abėcėlės bei pagrindinių užsienio kalbos žodžių. Vyresnieji gali lavinti loginį mąstymą, koordinaciją, mokytis istorijos, įsidėmėtinos rašybos žodžių ar net programavimo.
Programėlės ikimokyklinio amžiaus vaikams:
„Duolingo Kids“
Suaugusiųjų tarpe paplitusi „Duolingo“ programėlė turi ir ikimokyklinio amžiaus vaikams skirtą versiją. Aplikacijoje vaikai gali žaidimo forma mokytis nesudėtingų ispanų, prancūzų bei anglų kalbos žodžių bei junginių.
„Kids Math“
Ši programėlė skirta iki 8 metų amžiaus vaikams. Jos pagalba galima išmokti skaičiuoti, atlikti paprastus matematinius veiksmus – atimti, pridėti. Vaikai taip pat mokosi lyginti skaičius taip lavindami loginį mąstymą.
„Bankaroo“
Šia programėle gali naudotis vaikai nuo 5 metų. Virtualus bankas leidžia mažiesiems lengviau suprasti kas yra pinigai, kaip jie naudojami, mokytis taupyti bei valdyti biudžetą. Žaidimas vyksta naudojant virtualią valiutą.
„Lightbot: Code Hour“
Žaidimas tinkamas 5-12 metų vaikams. Spręsdami galvosūkius, mažieji susipažįsta su programavimu bei lavina loginį mąstymą. Žaidimo tikslas – apgalvojus ir tinkamai sudėliojus ribotus robotuko veiksmus, nuvesti jį iki mėlyno langelio, kurį pasiekus pereinama į sudėtingesnį lygį.
Programėlės mokyklinio amžiaus vaikams:
„Lietuvos Nepriklausomybės kovos“
Ši programėlė skirta visiems, norintiems geriau susipažinti su 100 metų vykusiomis lietuvių kovomis su bolševikais, bermontininkais ir Lenkija. Žaidimas supažindina ne tik su karų istorija, bet ir karine technika, svarbiomis asmenybėmis. Aplikacija puikiai tiks mokiniams, norintiems pagilinti Lietuvos istorijos žinias.
„Įsidėmėtinos rašybos lietuvių kalbos žodžiai“
Mokiniams, kurie nori pagerinti gramatikos žinias, ši programėlė padės lengviau įsiminti lietuvių kalbos žodžius, kuriuos svarbu įsidėmėti, norint rašyti juos taisyklingai. Programėlėje užduotys suskirstytos pagal klases – ji tinka tiek pradinių, tiek pagrindinių klasių mokiniams.
„Minecraft“
Žaidimas „Minecraft“ gali būti žaidžiamas tiek naudojant kompiuterį, tiek telefoną. Rekomenduojamas vaikams nuo 8 metų. Žaidimas lavina kūrybiškumą, moko spręsti problemas – vaikai aiškinasi kokios medžiagos reikalingos namo statybai, kaip apsisaugoti nuo laukinių gyvūnų, rasti maisto ir pan. Naudojant programėlę galima išmokti geriau skaityti, rašyti, o žaidžiant ne gimtąją kalba – praplėsti užsienio kalbos žodyną.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.