– Ieva, papasakokite daugiau apie save!
– Esu kūrybininkė, širdy – kaunietė, užkietėjusi Hario Poterio gerbėja, bibliofilė, išsiblaškiusi žmona, pametinukų Nojaus, 2 metų ir Patriko, 8 mėnesių amžiaus, mama.
– Kaip motinystė jus pačią pakeitė?
– Motinystė vienareikšmiškai verčia mane suaugti.
– Kokie buvo lūkesčiai ir kiek jie sutapo su realybe?
– Jei trumpai – nesutapo. Galvojau, kad esu kietesnė, labiau atsipalaidavusi ir spontaniška, o taip pat ir kantresnė. Visi šie įsivaizdavimai dužo greičiau nei nuo stalo krentanti, dvimečio nustumta pieno stiklinė.
– Kaip kilo mintis įkurti paskyrą tokiu intriguojančiu pavadinimu „Motherhood is sexy“?
– Tai buvo visiškai atsitiktinis pavadinimas mano nuotraukų galerijai, kurioje įamžinau save supančią buitį su pirmuoju vaiku. Tikrą, be filtrų, galbūt šiek tiek estetiškai, tačiau man, vienareikšmiškai, juokingai. Todėl ir pavadinimas gimė sarkastiškas, kokia motinystė yra „seksuali“. Tuomet tai nieko daugiau nereiškė.
Po kurio laiko, jau gimus antram berniukui, man parašė buvusi klientė, klausdama, gal žinau, kaip galima lengviau išgyventi pogimdyvinį laikotarpį, pogimdyvinę depresiją. Šios žinutės sulaukiau, nes viešai dalinausi savo pamąstymis apie emocinę motinystės pusę. Kadangi pati pogimdyvinės depresijos neišgyvenau, neturėjau ką patarti, išskyrus apie poreikį rašyti ar kitaip išsilieti.
Paklausiau, galbūt ji norėtų pasidalinti savo išgyvenimais anonimiškai, o aš galėčiau juos paskelbti savo asmeninėje instagramo paskyroje. Moteris atsisakė, tačiau mano galvoje jau buvo užsimezgusi idėja – reikia kurti nišinį projektą, kuriame būtų archyvuojami kuo realiausi motinystės išgyvenimai.
– Papasakokite apie šią paskyrą jos nežinančioms – kuo dalijatės?
– Oi (juokiasi). Čia dalinamės juokingiausiais mamų „feilais“, motinystės bjaurastika, mus ištinkančiais „bajeriais“ ir giliomis, sielą veriančiomis tiesomis. Dažniausiai jos išsakomos moterų parašytais anonimiškais laiškais.
– Kaip reaguoja jūsų sekėjos? Ar sulaukiate pasibaisėjusiųjų komentarų?
– Tos, kurios seka – „pagauna kampą“, todėl niekada nesulaukiu tokio tipo komentarų. Aš įsivaizduoju, kad tos, kurios pasibaisi, tiesiog neseka tokio turinio. Jam tu turi būti atvira, stipri, nebijanti pasijuokti iš savęs asmenybė, turinti tam tikrą humoro jausmą.
– Pradžioje turinį kūrėte pati bei pildėte jį sekėjų atsiųstais įrašais, bet dabar prie komandos prisijungė daugiau mamų. Kas jos?
– Taip! Prie manęs prisijungė nuostabios moterys, kiekviena – su savo idėjomis, ką nori veikti po MIS, taip mes trumpiname „Motherhood is sexy“, vardu. Aš jų neieškojau, jos pačios susirado mane.
Lina – viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistė, dvynukų mama. Ji padeda man vystyti komercinę projekto pusę.
Erika – finansininkė, dviejų berniukų mama, atėjusi su savo verslo idėja, savo svajone, kurią beklijuojant ištiko karas Ukrainoje. Nuo tada Erika tapo „MIS love“ paramos asociacijos vadove ir varikliu.
Mingailė – Barboros mama, rinkos tyrimų analitikė, mano socialinių tinklų dešinioji ranka. Mingailę dar kartais vadiname stalo komendantu dėl niekada nesibaigiančių istorijų, nuo kurių gali realiai prisisioti į kelnes.
– Socialiniuose tinkluose esančiose grupėse mamos dažniau sulaukia kritikos, nei palaikymo – ne taip žindai, per ilgai, per trumpai... Kiek svarbu viena kitos palaikymas?
– Man čia yra amžinas klausimas – kas verčia moteris taip kritikuoti vienoms kitas? Ar tai – kompensacinis mechanizmas, kuomet jautiesi, jog esi nepakankamai gera? Aš manau, kad po vieną mes apskritai galime nuveikti daug mažiau. O kaip yra sakoma, mamos profesija yra pati vienišiausia pasaulyje – todėl palaikymas ir atitinkama „chebra“ šalia yra būtinas dalykas, kad galėtum ištverti, išgyventi, pasitikėti savimi, suprasti, jog esi ne viena.
– Po paskyros atsirado tinklalapis motherhoodissexy.com, kuriame yra „MIS market“ rubrika – kviečiate prekiauti / pirkti kuriančias mamas. Rodos, jau tų turgelių, butikų internete šimtas ir vienas – kuo šis kitoks?
– Aš irgi nenorėjau, kad tai būtų dar viena elektroninė parduotuvė, kurioje pardavinėjami Bangladeše siūti marškinėliai su antspaudu. O „MIS market“ parduodama tik mamų kūryba, kurios viską gamina jos pačios brangiu savo vaikų miego metu.
Taip pat parduodame ir vintažinius marškinius su rankomis siuvinėtu logotipu. Asortimentą šiuo metu plečiame.
– Esate ir oficialus „Gelbėkit vaikus“ partneris – kaip, kam ir kuo prisidedate?
– Projekto dalis „MIS love“ aprūpina „Gelbėkit vaikus“ nurodytas šeimas iš Ukrainos, tiksliau – vaikus, daiktais, pristato juos į laikinuosius būstus, kuriuose apsistojusios šeimos. Taip pat mes turime laikinas patalpas, kuriose šiuos daiktus galime sandėliuoti.
Naujausia projekto veikla „MIS Agency“ – norime bendradarbiauti su verslais, pasiūlyti jiems galimybę kurti įdomius, dėmesį patraukiančius turinio sprendimus.
– Daugybė žinomiausių influencerių kelia išlaižytas iki tobulumo nuotraukas, o jas sekančios mamos mano, kad tai normali motinystė. Ar galima teigti, kad tai net kenkia moterų psichinei sveikatai?
– Tai vienareikšmiškai! Reikia būti sąmoningu, kad suvoktum, kaip toks turinys kuriamas bei išliktum objektyvus. O jeigu jis tau kelia neigiamus jausmus – visada galima koreguoti savo informacinį srautą. Kalbu apie tai, kad reikia kruopščiai atsirinkti, kokius žmones seki ir kokį turinį dedi į save.
– Jei sutiktumėte save prieš pirmojo vaiko gimimą – ką patartumėte sau?
– Laukiantis pirmojo sūnaus mokymai, informacija padėjo ne praktine puse, bet kad teikė kažkokį nusiraminimą. Atrodo, kad sužinojau, ko galima tikėtis šioje nežinomybėje.
Ar eičiau kažkur vėl? Nežinau.
Patarčiau sau tik viena – neneigti savo jausmų, nemanyti, jog jie blogi, netinkami. Svarbiausia išmokti save pripažinti tokią, kokia esi.