Organizatorių teigimu, per tiek metų išaugus mainų idėją palaikančiai bendruomenei ir atsiradus poreikiui parduoti bei įsigyti įvairesnių prekių, atėjo metas pokyčiams: ištobulinta IT platforma keliasi į naujus namus internete mainai.eu.
Tikimasi, kad sėkmingas jau įvykusių mainų pavyzdys taps paskata įvairaus masto ir pobūdžio iniciatyvoms ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse šalyse.
Ištobulintas mechanizmas didžiausiems mainams rengti
Minėtoji platforma – vienintelė tokia Europoje, panašios veikia tik keliose JAV valstijose.
Pasak „Mamų mugės“ sumanytojos Jurgos Barboros Jauniškienės, mainai.eu yra nauja perspektyva visiems, norintiems organizuoti savo mainus pagal jos pradėtos iniciatyvos modelį: nuo prekybos už simbolinę kainą daiktais darbovietėje iki didžiulių socialiai atsakingų projektų, kuriuose visos surinktos lėšos skiriamos kokiams nors kilniam tikslui.
„Paprastai tariant, tai pažangus technologinis mechanizmas, kuriuo naudojantis galima surengti laikino komiso pagrindu vykstančias prekybos dienas, suteikti joms bet kokį pavadinimą ir pakviesti žmones nebenaudojamus kokybiškus daiktus už simbolinę kainą perleisti kitiems, taip paverčiant juos pajamomis arba parama“, – komentuoja J.B.Jauniškienė.
Iš pažiūros nematomas įrankis įgalina pasidalyti visa sukaupta duomenų baze, kaip prekydienius laikino komiso pagrindais organizuoti, suteikia rengėjui reikalingus apskaitos instrumentus bei valdymą nuotoliniu būdu.
Mugių iniciatorė dalijasi patirtimi, jog norint surengti masines prekybos dienas reikia pasiruošti suvaldyti tūkstantinius dalyvių ir prekių srautus.
„Be patogios ir itin inovatyvios IT sistemos tai nebūtų įmanoma – nuo pirmųjų mugių „užauginta“ atsinaujinusi platforma mainai.eu visiškai parengta šiam tikslui. Viliuosi, jog įvertinę gerąją Lietuvoje įvykusių mainų praktiką šiuo pažangiu įrankiu ims naudotis ir artimiausiai kaimynai latviai ar lenkai“, – apie plėtros viziją pasakoja J.B.Jauniškienė.
Patogu, nes pardavimu rūpinasi mainų organizatorius
„Pardavėjui netiesioginių mainų platforma suteikia galimybę namuose savo daiktus įkainoti ir nesukti galvos dėl jų pardavimo, nes šiuo procesu pasirūpina organizatorius. Pinigus už parduotas prekes galima gauti į savo sąskaitą arba paaukoti. Pirkėjų nesulaukusius daiktus taip pat galima atiduoti labdarai“, – esmines naudas netiesioginių mainų dalyviams vardija J.B.Jauniškienė.
Viskas, ką jiems reikia padaryti – keliais paspaudimais užsiregistruoti platformoje, paruošti kokybiškus daiktus parduoti ir pristatyti šiuos į prekydienių vietą.
Tokie netiesioginiai naudojantis platforma organizuojami mainai ir įsitraukimas į juos kaip dalyviams ar pirkėjams skatina atsakomybę bei sukuria pridėtinės vertės visomis prasmėmis.
Prikeliant savo daiktus „naujam gyvenimui“, kuris prasidės kituose namuose, mažėja vartotojiškumas ir tausojami gamtos resursai.
Maža to, suvokiant, jog už vieną ar kitą daiktą bus galima atgauti dalį sumos, jis prižiūrimas ir vertinamas labiau.
„Turint kelis mažus vaikus, nebereikia apsikrauti slegiančia daiktų gausa ir, tarkime, laikyti drabužėlius ateičiai, kol jaunėlis priaugs tai, ką nešiojo vyresnysis. Išaugtą drabužį parduodi, o atėjus laikui nusiperki kitą, todėl viskas tarnauja čia ir dabar“, – toliau vardija J.B.Jauniškienė.
Anot jos, galimybė dalyvaujant mainuose paaukoti tiems, kurie stokoja finansinės gerovės, mumyse ugdo bendruomeniškumo, empatijos jausmą.
Atliepiamos sąmoningai visuomenei aktualios idėjos
Tam, jog netiesioginių mainų idėja susijusi su pamatinėmis vertybėmis, kurios pirmiausia ateina iš šeimos, antrina žinoma mama Kristina Savickytė.
Į pirmąją „Mamų mugę“ užsukusi apsipirkti, trečiojoje ji tapo projekto savanore, o ilgainiui ir organizatorių komandos dalimi – ėmėsi savanorių būrio koordinavimo, jų mokymų rengimo.
Projekto idėja moteriai išsyk tapo artima: ir kaip mamai, auginančiai tris vaikus, ir kaip žmogui, linkusiam savanoriškai prisidėti prie iniciatyvų, kuriomis tiki.
„Nors dukros jau suaugusios, o sūnui devyneri ir nuo organizacinių darbų šiek tiek atsitraukiau ir dabar jau talkinu rečiau, praktiškai kiekvienoje mugėje iki šiol lankausi kaip dalyvė. Būdų, mobiliųjų programėlių, kuriose gali ką nors parduoti, yra daug, tačiau tokių sezoninio laikino komiso koncepcija man patinka todėl, kad į prekybos vietą reikia atvykti vos kartą – tam, kad pristatytum savo prekes. Gerokai sutaupau brangiausio laiko resurso ir kaip pirkėja, nes įsigyti visų norimų prekių galiu vienu ypu“, – vardija moteris.
Neapsakomai didžiulis asortimentas ir galimybė viską pačiupinėti, anot jos, taip pat labai svarbūs gyvų prekybos dienų pranašumai.
Beje, „Mamų mugių“ statistika rodo, jog vidutiniškai per vieną apsipirkimą įsigyjama iki 100 vnt. prekių, o parduoti pristatoma net iki 180 vnt.
K.Savickytė, pabuvojusi ir vienoje, ir kitoje netiesioginių mainų pusėje, tikina pastebėjusi „Mamų mugės“ komandos stiprybę – nepaliaujamą norą siekti daugiau ir keistis į gera.
Tai įrodo ir sprendimas pakviesti naudotis platforma, kurios pagrindu mainai vykdomi, platesnę prasmingoms idėjoms prijaučiančią auditoriją.
„Jau dabar sostinėje ir Kaune vykstančiose mugėse galima įsigyti ne tik vaikams, suaugusiesiems skirtų prekių, bet ir namų apyvokos daiktų, interjero detalių. Kol tėvai ruošiasi netiesioginiams mainams, vaikas, ypač ūgtelėjęs, natūraliai tuo domisi. Tai puiki proga jam pasakyti, jog, pavyzdžiui, pardavęs savo prižiūrėtą žaislą jis galės įsigyti naują, o jei liks nenupirktas, pradžiugins tą, kurio šeima sunkiai verčiasi ir nupirkti jo negali. Tad ko gero labiausiai vertinu mainų idėją šiuo kampu: kaip vertybių mokyklą, į kurią eina visa šeima“, – akcentuoja K.Savickytė.
Šio sezono visiems atviros „Vilniaus mamų mugė“ ir „Vilniaus mugė plius“ sostinėje vyks rugsėjo 10–19 d. nuo 9 val. Gariūnų verslo parke (Gariūnų g. 70).
„Kauno mamų mugė plius“ lankytojus pasitiks „Žaliojoje galerijoje“ (Pramonės per. 14).
Pirkėjai mugėse apsilankyti kviečiami nemokamai, įsigyti bilietus reikės tik pirmųjų dienų dalyviams. Daugiau informacijos www.mainai.eu.