Pas gydytoją atvykusi vilnietė pakliuvo į absurdišką situaciją: „Buvo visiškas fiasko“

2024 m. gruodžio 17 d. 20:01
Iš anksto suplanuotam vizitui pas odontologą atvykusi vilnietė pakliuvo į absurdišką situaciją. Moteris išgirdo, kad valstybė jai reikalingos paslaugos nekompensuos, neva, ji neturi galiojančio sveikatos draudimo. Galiausiai paaiškėjo, kad įsivėlė klaida, kurią Valstybinė ligonių kasa pripažino po bemaž 2 savaičių.
Daugiau nuotraukų (3)
Veltui iššvaistyta diena
„Buvo visiškas fiasko gydytojo kabinete, kai pasakė, kad negali manęs apžiūrėti“, – Lrytas pasakojo vilnietė Evelina.
Moteriai buvo paaiškinta, kad ji esą neturi sveikatos draudimo. Vienerių metų dukrą auginanti Evelina nemaloniai nustebo – kaip taip gali būti? Juk mokesčiai nuskaitomi nuo vaiko priežiūros išmokos.
Nutikimas vilnietei sukėlė nemenkų nepatogumų: gruodžio 5 d. vykusį vizitą pas gydytoją odontologą moteris planavo iš anksto. Kadangi apsilankymas Antakalnio poliklinikoje, įskaitant kelionę pirmyn ir atgal, trunka bemaž pusdienį, namie su dukra liko vyras.
„Likau be paslaugos, iššvaisčius savo laiką, o vyras veltui išnaudojęs laisvadienį. Ir paliktas vaikas verkiantis, vardan ko? Vardan nieko“, – nusivylimo neslėpė Evelina.
Ji pabandė išsiaiškinti, kodėl papuolė į tokią nemalonią situaciją. Į moters skundą sureagavę „Sodros“ atstovai patikino dar 2023 m. rudenį suformavę pažymą, kad Evelina drausta iki 2025 m. vasario pabaigos. Minėta pažyma automatiškai buvo persiųsta Valstybinei ligonių kasai (VLK), tad problemą išnarplioti turėtų šios institucijos specialistai.
VLK: įvyko reta klaida
Susidariusią situaciją Lrytas paprašė pakomentuoti VLK specialistų. Šie paaiškino, kad Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) laikotarpiai formuojami Valstybinės ligonių kasos Draudžiamųjų registre automatiškai pagal Sodros pateiktus duomenis.
Tačiau Evelinos atveju įsivėlė techninė duomenų apsikeitimo klaida ir nebuvo suformuotas naujas PSD laikotarpis nuo 2023 m. spalio 23 d.
„Gyventoja dėl to kreipėsi į mus, atsiprašėme jos už sukeltus nepatogumus ir klaidą ištaisėme, duomenis patikslinome“, – teigiama antradienį raštu pateiktame VLK atsakyme.
„Tokių klaidų sistemoje pasitaiko, bet gana retai. Pavyzdžiui, šiais metais dėl sistemos trikdžių buvo fiksuoti 2 duomenų neatitikimai“, – nurodė VLK specialistai.
Jie taip pat priminė, kad, pastebėjus nesklandumus, reikėtų nedelsiant kreiptis į atsakingas institucijas, taip pat prieš kreipiantis į gydymo įstaigą pravartu iš anksto pasitikrinti savo draustumo statusą per viešai prieinamą Draudžiamųjų paieškos sistemą, esančią VLK interneto svetainėje https://ligoniukasa.lrv.lt/lt/.
Tačiau Evelinos toks patarimas nesužavėjo. „Mokesčius moki už paslaugas, bet dar pasitikrink, gal tave apgaudinėjame“, – karčiai ironizavo vilnietė.
O ir biurokratišką frazę jai atsiųstame VLK paaiškinime, pasak moters, vargiai galima pavadinti atsiprašymu.
„Apgailestaujame dėl nemalonios patirties, įvykusios dėl techninių duomenų mainų klaidų“, – rašė jai VLK.
„Jie tiesiog apgailestauja, bet neatsiprašo“, – patikslino Evelina.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.