Koronavirusas iš gydymo įstaigų išstūmė visas likusias ligas: sunegalavusiems medikai skiria vos vieną valandą

2020 m. spalio 17 d. 17:31
Nors su koronavirusu gyvename jau kiek daugiau nei dešimtį mėnesių, tačiau panašu, kad toks laiko tarpas kai kurioms gydymo įstaigoms – per trumpas prisitaikyti.
Daugiau nuotraukų (11)
Šis metas gali būti kritinis ne tik koronaviruso aukoms, bet ir kitomis ligomis sergantiems asmenims. Itin daug nerimo sukėlusi pandemija, rodos, „susiurbė“ visus ištelkius ir pajėgas, tuo tarpu su koronavirusu nesusijusiomis ligomis sergantys pacientai dažnai lieka už gydymo įstaigų durų.
Į lrytas.lt redakciją besikreipusi moteris (pavardė redakcijai žinom, – red.), yra pasipiktinusi, kad kilusi pandemija, rodos, eliminavo visas likusias ligas. Anot moters, ignoruojami net sergantys vaikai – dėl koronaviruso įvestos tvarkos sunegalavęs trimetis tinkamos medicininės pagalbos nesulaukė net kelias paras.
„Atsibodo tylėti ir laukti geresnio rytojaus, kol visas sveikatos pasaulis sukasi tik apie koronvairusą, kai tuo tarpu kitomis ligomis sergantys yra pamiršti“, – pykčio neslėpė pašnekovė.
Su medikų abejingumu susidūrusi moteris pasidalino savo istorija, siekdama atkreipti dėmesį į pandemijos metu „paralyžiuotų“ gydymo įstaigų neveiksnumą, kuris pacientams gali kainuoti sveikatą ar net gyvybę.
Visiems sergantiems pacientams – viena valanda
Su redakcija susisiekusi moteris pasakojo, kad trimetis sūnus nuo kūdikystės serga virusine astma, t. y., liga, kuomet į organizmą patekę virusai suaktyvina astmos priepolius. Tuomet vaikui prasideda stiprus bronchitas, greitai besivystantis į plaučių uždegimą.
Pašnekovė paaiškino, kad dar rugsėjo pradžioje vaiką gydė „MediCA klinika“ Pavilnyje, tačiau į darželį pradėjusiam eiti sūnui grįžo sloga ir stiprus kosulys.
„Rugsėjo pradžioje gydytoja minėjo, kad, pakilus temperatūrai, pacientai į kliniką įleidžiami tik vakare ir tik pasidarę koronaviruso testą“, – apie klinikos tvarką pasakojo moteris.
Ji aiškino, kad rugsėjo 21 d. teko vėl kreiptis į kliniką dėl priėmimo gydytojo konsultacijai, nes vaikui pasireiškė laringitinio kosulio simptomai.
Moteris tikėjosi, kad medikai įvertins sūnaus bronchų būklę ir paskirs gydymą, kadangi tai ne pirmas atvejis, kuomet uždelsta liga perėjo į stiprų plaučių uždegimą. Apie šias problemas, pasak moters, gydymo įstaiga jau žinojo. Vis dėlto, pašnekovei ir jos sūnui patekti pas gydytojus nepavyko.
„Net ir be temperatūros nebuvome priimti, nes pasikeitė taisyklės: dieną priimami sveiki žmonės, o vakare ir tik vieną valandą – visi sergantys (ar su, ar be temperatūros). Jie taip pat privalo turėti koronaviruso testo atsakymus. Sergantys vaikai priimami kartu su suaugusiaisiais. Kažkoks pasityčiojimas“, – taisyklėmis stebėjosi moteris.
Delsti nebegalėjo
Pašnekovė paaiškino, kad vaikui buvo atliktas koronaviruso testas, tačiau, belaukiant atsakymo, mažamečio buklė ėmė blogėti.
„Atsakymo laukėme parą. Nuo pirmadienio vakaro pradėjo kilti temperatūra, ji pasiekė 39.5 laipsnius. Temperatūrą liepta numušinėti vaistais“, – prisiminė moteris.
Pasak pašnekovės, rugsėjo 23 d., gavusi neigiamą koronaviruso testo atsakymą, šeima bandė kuo greičiau patekti į kliniką pasidaryti kraujo tyrimus, tačiau buvo pranešta, kad galimybės patekti į kliniką nėra. Artimiausias galimas laikas – po pusantros paros.
„Nebelaukėme, susiradome kitą privačią kliniką „Mama aš sergu“, kuri vaiką priėmė per valandą, užtikrino mūsų izoliaziją budinčioje palatoje. Ten vaiką apžiūrėjo gydytoja, buvo paimtas kraujo tyrimas, vyko ir atsiskaitymas už konsultaciją. Mums išeinant jau buvo vėdinamos ir dezinfekuojamos patalpos“, – pasakojo pašnekovė.
Jos teigimu, šioje klinikoje buvo atlikti kraujo tyrimai, išrašyti antibiotikai ir kiti reikalingi medikamentai, kadangi situacija dėl ilgo delsimo tapo ganėtinai rimta. Po konsultacijos vaikas, pasak moters, buvo išleistas namo gydytis, stebint, ar būklė gerėja.
„Kaip matyti, vienos klinikos sugeba dirbti organizuotai ir padėti pacientams, o kitos ne. Vietoj to, visą dieną priima sveikus pacientus, o peršalimo sezonu valandą skiria visiems sergantiesiems – tiek vaikams, tiek suaugusiesiems“, – pastebėjimais dalinosi pasipiktinusi moteris.
Anot jos, atsainus požiūris ir nekompetencija turėtų būti pastebėti, kadangi kitu atveju pacientai kentės toliau.
Paslaugos teikiamos eilės tvarka
UAB „MediCA klinika“ Veiklos kokybės ir efektyvumo vadovas Edgaras Balaika paaiškino, kad įstaigoje kurį laiką buvo atliekamas neplaninis vidinis patikrinimas, kurio metu patikslintos paslaugų teikimo aplinkybės, priimti ir pritaikyti gerinimo veiksmai.
Anot E.Balaikos, su vidinio patikrinimo rezultatais bus supažindinta ir minėta pacientė, tačiau plačiau komentuoti susidariusios situacijos įstaiga negali, kadangi vadovaujasi galiojančia asmens duomenų apsaugos tvarka.
Remiantis klinikos Veiklos kokybės ir efektyvumo vadovo pateiktais duomenimis, asmens sveikatos priežiūros paslaugos yra teikiamos ne tik ligų gydymo, bet ir ligų prevencijai užtikrinti, gerai savijautai palaikyti, todėl į gydymo įstaigas asmenys kreipiasi nepriklausomai nuo to, kokia jų sveikatos būklė yra atitinkamu metu.
„Paslaugos pirmiausiai teikiamos eilės tvarka, o prireikus – skubos, užtikrinant, kad jų poreikius atitinkančios paslaugos būtų suteikiamos kliniškai optimaliu ir pacientui labiausiai priimtinu laiku, efektyviai ir atsakingai“, – teigė E.Balaika.
Anot jo, registracijos vizito metu yra įvertinamas pacientui reikalingų paslaugų pobūdis, atliekamas pirminis situacijos įvertinimas.
„Visais atvejais įtarus ar nustačius, kad asmeniui yra reikalinga skubi pagalba, ji yra teikiama teisės aktų nustatyta tvarka“, – paaiškino įstaigos atstovas.
Prisidėjo ir koronavirusas
E.Balaika informavo, kad, atsižvelgiant į šiuo metu susiklosčiusią bendrą situaciją šalyje, įvedus ekstremalią padėtį dėl infekcinės ligos koronaviruso išplitimo, asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui yra taikomi ir papildomi reikalavimai.
„Dėl to vadovaujantis Lietuvos Respublikos ekstremalios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimais ir UAB „MediCA klinika“ ekstremalių situacijų valdymo bei planinių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo planais, pacientai visiems vizitams registruojami tik iš anksto telefonu arba el. būdu“, – apie klinikos tvarką informavo įstaigos atstovas.
E.Balaika paaiškino, kad tiesioginio kontakto paslaugos teikiamos, tam tikromis sąlygomis:
  • asmuo pirmą kartą kreipiasi į šeimos gydytoją/ šeimos gydytojo komandos narį dėl ūmaus sveikatos būklės pablogėjimo, kurio priežastis nežinoma (anksčiau nenustatyta); šeimos gydytojo vertinimu nuotolinės konsultacijos metu reikiamos paslaugos suteikti negalima;
  • asmuo pirmą kartą kreipiasi į šeimos gydytoją/ šeimos gydytojo komandos narį dėl reikšmingo anksčiau nustatytos ligos ar sveikatos sutrikimo pablogėjimo;
  • asmuo pirmą kartą kreipiasi dėl gydytojo specialisto konsultacijos turėdamas išrašytą elektroninį siuntimą.
Pasak įstaigos Veiklos kokybės ir efektyvumo vadovo, jeigu pacientas turi koronaviruso simptomų, jam tiesioginio kontakto paslaugos nėra teikiamos ir jis nukreipiamas į karščiavimo kliniką.
Tuo tarpu pacientai, kurie karščiuoja, tačiau neturi koronaviruso ligos simptomų, yra priimami klinikoje atskiru laiku.
„Toks paslaugų teikimo modelis pasirinktas siekiant sumažinti riziką, kad būtų užtikrintas darbuotojų ir pacientų saugumas bei užtikrintos galimybės teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pacientams laikantis infekcijų kontrolės principų“, – teigė E.Balaika
Jis pridūrė, kad Vilniaus savivaldybei panaikinus mieste veikusią karščiavimo kliniką, asmenys, kurie kreipiasi į gydymo įstaigą turėdami koronaviruso ligai būdingų simptomų, gydytojo sprendimu (vertinimas atliekamas nuotolinės konsultacijos metu) yra nukreipiami testo atlikimui.
Anot E.Balaikos, turintiems testo rezultatus pacientams asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos tokia tvarka:
  • jeigu rezultatas teigiamas ir pacientui pasireiškia ūminė būklė jis yra nukreipiamas į infekcinių ligų gydymo įstaigą (t. y. paguldomas į ligoninę);
  • jeigu rezultatas teigiamas ir pacientui pasireiškia lengva ligos forma – šeimos gydytojas teikia paslaugas nuotoliniu būdu (t. y. taikomas simptominis gydymas);
  • jeigu rezultatas neigiamas šeimos gydytojas įvertina ir priima sprendimą dėl tolimesnių paslaugų teikimo – tęsiamas paslaugų teikimas nuotoliniu būdu arba pacientas aptarnaujamas jam atvykus į kliniką.
„Deja, koronaviruso testų rezultatai gydymo įstaigas ne visada pasiekia laiku ir dėl to kartais kyla nesusipratimų. Atsižvelgiant į tai bei prasidėjusį gripo ir peršalimo ligų sezoną, Klinika savo iniciatyva planuoja aptarnauti ir koronaviruso simptomų turinčius prisirašiusius pacientus“, – akcentavo E.Balaika.
Anot jo, pacientams šiuo atveju bus atliekami visi reikalingi tyrimai: testas dėl koronaviruso, bendras kraujo tyrimas, CRB, šlapimo tyrimai, EKG ir kiti šeimos gydytojo paskirti tyrimai.
„Tikimės, kad šios priemonės leis užtikrinti efektyvų paslaugų teikimą“, – teigė. E.Balaika.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.