Dantų skausmo neapsikentusi Šeškinės poliklinikos pacientė liko priblokšta: odontologai klientų nepriima, nes matuoja temperatūras

2020 m. spalio 7 d. 07:21
Koronaviruso pandemijos situacija paveikė ne vienos įstaigos režimą ir tvarką. Deja, šie pakitimai tam tikromis situacijomis gali žmonėms kainuoti jų sveikatą, nervus ir ne vieną bemiegę naktį.
Daugiau nuotraukų (11)
„Suprantu, kad karantinas paveikė ir pakeitė poliklinikų darbą ir nesiveržiau ten iš neturėjimo ką veikti. Bet negalėjau kentėti danties skausmo, kurį dar kovo mėnesį gydytoja pradėjo tvarkyti“, – teigė į lrytas.lt redakciją besikreipusi vilnietė Nijolė.
Anot jos, norint patekti pas Šeškinės poliklinikos odontologą, vizitą reikia planuoti ne savaičių, bet mėnesių perspektyvoje.
Tuo tarpu medikai, panašu, šiuo metu pacientus palikę užnugaryje, kadangi yra užsiėmę netiesioginėmis darbo funkcijomis.
Kol pacientai kenčia skausmus, gydytojai matuoja temperatūras
Su redakcija susisiekusi moteris paaiškino, kad dar rugpjūtį bandė užsirašyti į Šeškinės polikliniką pas odontologę. Deja, vienintelis atsakymas, kurio kaskart paskambinusi sulaukdavo – vietų nėra.
„Kiek skambinau, buvo aiškinama, kad nėra vietų, vis pilna ir pilna. Kelias naktis jau nemiegojau“, – apie patirtus nepatogumus pasakojo moteris.
Nijolė paaiškino, kad situacija dar galėtų būtų suprantama: esą, dėl karantino gydymo įstaigos susidūrė su dideliais srautais ir nepatogumais.
Tačiau vienas apsilankymas toje pačioje poliklinikoje ją itin nustebino.
„Aną savaitę nuėjau į polikliniką ir, galvojau, sulauksiu prie durų, matys, kad skauda ir priims. Bet atėjau, o prie poliklinikos durų, matau, kad temperatūrą matuoja ne kas kitas, o mano odontologė“, – nusistebėjo pacientė.
Ilgą laiką pas odontologę patekti bandžiusią moterį šis akibrokštas pribloškė ir papiktino:
„Palaukite, ar jau darbų nėra, pacientų su skausmais? Nenorėjau viešai jos pulti klausti, bet nesuprantu, ar už tai medikai gauna atlyginimą – kad matuotų temperatūrą, o ligoniai namie skausmus kęstų?“, – piktinosi vilnietė.
Poliklinikos direktorė: pacientai iš tikrųjų susiduria su nesklandumais
Tuo tarpu Šeškinės poliklinikos direktorė Daiva Kanopienė, sužinojusi apie situaciją, kalbas paneigė.
Anot jos, pacientė tikrai negalėjo matyti gydytojos odontologės, stovinčios prie įėjimo į polikliniką ir matuojančios temperatūrą, tačiau tai galėjo būti viena iš odontologės padėjėjų:
„Šiam darbui esame pasitelkę registratūros darbuotojus, slaugytojus, odontologų padėjėjus ir, esant būtinybei, burnos higienistus. Galbūt vieną iš jų matė ir minėta pacientė“, – teigė D.Kanopienė.
Nepaisant to, gydymo įstaigos direktorė apgailestavo, kad pastaruoju metu poliklinikos pacientai, norėdami gauti odontologinę pagalbą, iš tikrųjų susiduria su tam tikrais keblumais.
„Visi žinome, kad ilgai trukęs karantinas ir neatšaukta ekstemalioji situacija labai prisidėjo prie to, jog padidėjo pacientų, kuriems reikai tokios pagalbos, eilės.
Kurį laiką mūsų poliklinikoje buvo teikiama tik būtinoji odontologijos pagalba, o planinės odontologų paslaugos – vienos iš paskutiniųjų“, – apie poliklinikos užimtumą prakalbo direktorė.
Situaciją apsunkino ne tik karantinas, bet ir remontai
D.Kanopienė informavo, kad šiuo metu dedamos visos pastangos, kad žmonės gautų jų lūkesčius atitinkančią medicinos pagalbą. Vis dėlto, šiuo metu su nepatogumais tenka susitaikyti tiek medikams, tiek pacientams.
„Odontologijos paslaugų teikimą Šeškinės poliklinikoje apsunkina ir remontas, vykstantis Odontologijos skyriuje. <...> Darbus planuojame baigti lapkričio mėnesį – tuomet pacientai bus priimami sutvarkytose, šviesiose ir modernia įranga aprūpintose patalpose“, – apie ateities planus pasakojo D.Kanopienė.
Gydymo įstaigos direktorė pridūrė, kad šiuo metu odontologai dirba tiek, kiek įmanoma jų darbui pritaikytuose kabinetuose.
„Darbo vietų, suprantama, yra mažiau, taigi ir pacientų galime priimti taip pat mažiau. Tačiau, atsižvelgdami į poreikį, pertvarkėme odontologų darbo grafikus“, – informavo D.Kanopienė.
Anot įstaigos direktorės, jau nuo vasaros vidurio šeštadieniais poliklinikoje budi ne viena odontologų komanda, o trys, ir yra teikiama ne tik būtinoji pagalba. Šių paslaugų teikimą šeštadieniais planuojama didinti.
„Registracija į gydytojų odontotologų konsultacijas vykdoma ir telefonu, ir internetu. Kad būtų galima optimaliai valdyti pacientų srautus, įdiegta atskira registracija į gydytojų odontologų konsultacijas. <...> Šiuo metu dalis kasdienių konsultacijų visuomet skiriama pacientams, kuriems reikalinga būtinoji pagalba“, – paaiškino D.Kanopienė.
Šeškinės poliklinikos direktorė užtikrino, kad įstaiga stengiasi operatyviai reaguoti į besikeičiančią sittuaciją ir pacientų poreikius.
SAM paaiškino, kur derėtų kreiptis turint nusiskundimų
SAM Pirminės sveikatos priežiūros ir slaugos skyriaus vyr. specialistas Artūras Šimkus teigė, kad siekiant objektyviai išsiaiškinti pacientės skunde minimos situacijos aplinkybes, dėl paaiškinimo būtų tikslinga kreiptis į Šeškinės poliklinikos administraciją.
„Pacientai, kurių netenkina įstaigos teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų kokybė, pirmiausia turėtų kreiptis į įstaigos administraciją.
Jei netenkina poliklinikos pateiktas skundo nagrinėjimo rezultatas, dėl teikiamų paslaugų kokybės reikėtų kreiptis į poliklinikos steigėją – atitinkamo miesto (šiuo atveju – Vilniaus) savivaldybę.
Jei netenkina savivaldybės pateiktas skundo nagrinėjimo rezultatas – su skundu dėl teikiamų paslaugų kokybės reikėtų kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie sveikatos apsaugos ministerijos“, – paaiškino A.Šimkus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.