Sugipstuota koja prastovėjo kelias valandas
Antradienį į ligoninę nuvykęs asmuo pranešė, kad žmonėms, norėjusiems patekti į LSMU Kauno ligoninės Priėmimo ir traumatologijos punktą, teko stovėti lauke ir priėmimo į registratūrą laukti plačiai nusidriekusioje gyvoje žmonių eilėje.
„Medikai liepė lauke stovėti žmonėms, turintiems rimtų ligų. Kai kurie žmonės pas daktarus užsiregistravę prieš mėnesį, tačiau ir jų neįleidžia. Visiems liepė stovėti gyvoje eilėje, kurioje – virš 30 žmonių. Kažkoks absurdas“, – priekaištų negailėjo pašnekovas.
Pašnekovas priduria, kad nebuvo atsižvelgta į medikų pagalbos prireikusių asmenų fizinę būklę, nepasirūpinta sėdimomis vietomis:
„Žmonės laukia ir su vaikais, po 1-2 valandas. Nėra nei sėdimų vietų, nieko. Pats stoviu su sugipsuota koja“, – tvarka Priėmimo skubios pagalbos ir traumų skyriuje piktinosi asmuo.
Ligoninėje – dvigubi standartai
Didelio žmonių nepasitenkinimo sulaukė ir paradoksalus faktas, kad saugumo priemonių griežtai besilaikanti gydymo įstaiga nesirūpino situacija lauke.
Su portalu lrytas.lt susisiekęs asmuo teigė, kad žmonės neįleidžiami į vidų dėl koronaviruso grėsmės, tačiau niekam nebuvo neįdomu, kad lauke žmonės priversti būriuotis.
„Viskas atrodo juokingai. Saugomės nuo koronaviruso, tačiau lauke stovime susiglaudę būryje žmonių. Visi žmonės stovi nepatenkinti susiklosčiusia situacija. Darbas viduje vyksta labai lėtai“, – medikų sprendimų nesuprato pašnekovas.
Neleido atlikti išankstinės rezervacijos
Tas pats pašnekovas užsiminė apie dar vieną LSMU Kauno ligoninės trūkumą. Anot jo, ligoninė nevykdo išankstinių rezervacijų, todėl žmonės, kuriems reikalinga medikų pagalba, turi stovėti ilgose eilėse.
„Bandžiau užsiregistruoti internetu, man neleido. Bandžiau telefonu, bet buvo pranešta, kad niekas manęs neužregistruos ir turiu atvykti į vietą. Štai taip ir laukiu, kad galėčiau užsiregistruoti“, – piktinosi pacientas. Jis pridurė, kad registracijos nevykdomos mažiausiai savaitę:„Deja, ne tik šiandien neregistruoja, bet jau nuo praėjusios savaitės. Gal dar ir anksčiau, nežinau, nes aš užsiregistruoti bandžiau praėjusią savaitę.“
LSMU Kauno ligoninė: darbas koronaviruso kontekste reikalauja nurodymų laikymosi
LSMU Kauno ligoninės Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė Jūratė Kuzmickaitė apibūdino situaciją, kurią šiuo metu išgyvena ir pacientai, ir ligoninės personalas.
„Dirbame epidemijos sąlygomis, ir LSMU Kauno ligoninės Priėmimo skubios pagalbos ir traumų skyrius (traumatologijos punktas), kaip ir visi kiti mūsų gydymo įstaigos medicininiai padaliniai, laikosi visų infekcijų kontrolės specialistų nurodymų“, – portalui lrytas.lt nurodė J.Kuzmickaitė.
Anot jos, vienas tokių nurodymų – užtikrinti saugius atstumus tarp patalpoje esančių pacientų, todėl ligoninės personalas priverstas riboti vienu metu į ligoninės patalpas galinčių patekti pacientų skaičių.
J.Kuzmickaitė teigia, kad gydymo įstaiga turi griežtesnius epidemiologų nustatytus ribojimus: po kiekvieno paciento vizito būtina dezinfekuoti ir gerai išvėdinti apžiūros ar procedūros patalpą, kitą pacientą galima priimti tik po 15 minučių. Taip, pasak J.Kuzmickaitės, koronainfekcijos pandemijos metu rūpinamasi ir pacientų, ir personalo saugumu.
Tuo tarpu atsakydama, kodėl neprižiūrima situacija lauke, Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė paaiškina: „Virusologų teigimu, atviroje erdvėje pavojus užsikrėsti kur kas mažesnis“.
Ieško būdų, kaip dirbti efektyviau
J.Kuzmickaitė pripažįsta, kad saugos priemonės, kurių laikytis nurodo infekcijų kontrolės specialistai, epidemiologai kelia nepatogumų. Nepaisant to, LSMU Kauno ligoninė ieško naujų šios problemos sprendimų būdų.
„Neišvengiamai ilgėja pacientų eilės. Ieškome būdų, kaip užtikrinti daugiau patogumo pacientui, laukiančiam eilės pas gydytoją po atviru dangumi. Ligoninė jau užsakė nuo nemalonių meteorologinių reiškinių saugančias stogines, deja, antrą kartą neįvyko viešasis pirkimas. Artimiausiu metu pirkimą kartosime ir tuo pačiu ieškome galimybių pastatyti suoliukus bei laikiną palapinę, kol įvyks pirkimo procedūros, kad atšalus orams žmonėms nereikėtų laukti po atviru dangumi“, – informuoja J.Kuzmickaitė.
Anot Komunikacijos ir rinkodaros vadovės, šį procesą prailgina ir ligoninės lokacija.
„LSMU Kauno ligoninės Priėmimo skubios pagalbos ir traumų skyrius (traumatologijos punktas) yra Kauno centre, kur sudėtingiau daryti greitus infrastruktūrinius pakeitimus. Kitais metais turėtų prasidėti naujo pastato Šilainiuose statybos, kur persikels visas LSMU Kauno ligoninės centro padalinys. Traumų punktas ten bus erdvus ir pritaikytas didesniems pacientų srautams.“
Paaiškino situaciją dėl registracijų
J.Kuzmickaitė, atsakydama į paciento skundą dėl registracijų, nurodo, kad planinėms konsultacijoms pacientai registruojami telefonu, o skubios pagalbos atveju pacientai atvyksta be išankstinės registracijos.
„Traumatologijos punkto specifika tokia, kad pacientų, kuriems reikia skubios pagalbos, srautus prognozuoti itin sunku. Kai jų skaičius didelis, turint galvoje dar ir epideminės situacijos trikdžius, nepatogumų, kurių didžiausias, ko gero, yra ilgas laukimas, išvengti sudėtinga. Savo pacientų galime tik paprašyti supratingumo, tolerancijos ir kantrybės“, – apgailestavo LSMU Kauno ligoninės Komunikacijos ir rinkodaros vadovė.
J.Kuzmickaitė pastebėjo, kad pacientas skundėsi būtent dėl dienos, kai vyko Kauno klinikinės ir Respublikinės Kauno ligoninių jungimasis į Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Kauno ligoninę.
„Buvo jungiamos abiejų ligoninių elektroninės pacientų duomenų, registracijos ir kt. sistemos, todėl kai kurios funkcijos laikinai neveikė. Labai gali būti, kad užsiregistruoti (jei tai nebuvo skubios pagalbos atvejis) nepavyko būtent dėl to. Jei taip, nuoširdžiai apgailestaujame ir atsiprašome. Tikimės, kad kitas susitikimas su LSMU Kauno ligoninės traumatologais bus kur kas sėkmingesnis“, – paaiškino J.Kuzmickaitė.