Žmogus mirė, taip ir nesulaukęs medikų pagalbos: į ligoninę neguldė dėl COVID-19 testo Koronavirusą klaidingai nustatė gimdančiai moteriai

2020 m. liepos 3 d. 21:00
Video
Dėl koronaviruso paskelbto karantino metu dalis pacientų negalėjo patekti pas gydytojus, kai kurios ligoninės nepriėmė net greitąja atvežtų pacientų, o vienas žmogus mirė taip ir nesulaukęs medikų pagalbos.
Daugiau nuotraukų (22)
Be to, aiškėja, kad kartais COVID-19 testai būdavo nustatomi klaidingai. Taip nutiko vienai gimdančiai moteriai.
Tokių skundų šių metų pirmąjį pusmetį sulaukė Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – tiesiog Akreditavimo tarnyba).
Iš viso – 268 skundai
Kaip portalui lrytas.lt sakė Akreditavimo tarnybos Teisės ir bendrųjų reikalų skyriaus vedėjas, laikinai vykdantis direktoriaus funkcijas, Darius Giruckas, iš viso šiemet per pirmąjį pusmetį, gauti 268 pacientų ir jų atstovų skundai.
„Tarp jų taip pat įtraukti pacientų ar jų atstovų skundai, kurie palikti nenagrinėtais, nes neatitiko teisės aktuose nustatytų skundų pateikimo reikalavimų.
Apie nustatytus trūkumus skundus pateikę pacientai ar jų atstovai yra informuojami raštu. Pašalinus trūkumus, pacientai ar jų atstovai gali kreiptis į Akreditavimo tarnybą pakartotinai“, – paaiškino D.Giruckas.
Pasidomėjus, ar dėl pandemijos paskelbtas karantinas padidino skundų kiekį, specialistas sakė, kad pacientų skundų dėl pažeistų teisių ar teisėtų interesų kiekis išliko panašus.
Šiemet per tris karantino mėnesius, nuo kovo 16 dienos iki birželio 17-osios, gauti 126 pacientų skundai. 2019 metais per tą patį laikotarpį – nuo kovo 16 iki birželio 17 dienos – skundų gauta net daugiau – 132.
Mirė, nesulaukęs gydymo
Su koronavirusu ir dėl jo paskelbto karantino apribojimais susijusių skundų buvo septyni.
Vieno paciento artimieji pasiskundė, kad žmogaus dėl pablogėjusios sveikatos būklės neguldė į ligoninę, kol negautas testo dėl COVID-19 atsakymas. Pacientas mirė, taip ir nesulaukęs, kada jį paguldys į ligoninę.
Portalas lrytas.lt rašė, kad prie ligoninės durų mirė pagalbos taip ir nesulaukusi pirmoji COVID-19 auka Lietuvoje, bet dėl šio atvejo Akreditavimo tarnyba artimųjų skundo kol kas nesulaukė.
Skubesnė medicinos pagalba nesuteikta ir galvos traumą patyrusiam vaikui, kol nebuvo gautas neigiamas COVID-19 atsakymas.
Nepriėmė dėl sugedusio termometro
Kiti skundai neturėjo tokios tragiškos baigties, vis tik skamba absurdiškai. Pvz., vieno skundo Akreditavimo tarnyba sulaukė todėl, kad sveikatos priežiūros įstaiga atsisakė priimti pacientą kojos žaizdos pertvarstymui, remdamiesi sugedusio įstaigos termometro rodmenimis. Pasirodo, termometras visiems pacientams rodė padidintą kūno temperatūrą.
Pacientas net nusipirko kitą termometrą, siekdamas įrodyti, kad temperatūros neturėjo, tačiau įstaiga į tai neatsižvelgė ir paciento žaizdos perrišimui vis tiek nepriėmė.
Dar vienas asmuo skundėsi, kad dėl paskelbto karantino atšaukta planinė gydytojo konsultacija.
Nedavė leidimo vežti pacientą
Viena ligoninė nepriėmė net su greitąja atvežto paciento.
Pablogėjus sveikatai buvo iškviesta greitosios medicinos pagalbos komanda, kaip teigiama, puikiai atlikusi skubius veiksmus. Ligonį reikėjo hospitalizuoti, deja ten jo greitoji nuvežti negalėjo, nes ligoninė tam nedavė leidimo.
Klaidingai diagnozavo COVID-19 gimdančiai moteriai
Skundas pateiktas ir dėl to, kad gimdančiai moteriai klaidingai nustatytas testo dėl COVID-19 teigiamas rezultatas.
Vėliau, pakartojus tyrimus, jis buvo paneigtas, tačiau medicinos dokumentuose išrašas nepanaikintas.
Pasiskųsta ir tuo, kad asmens sveikatos priežiūros darbuotojai nenaudoja asmens apsaugos priemonių, o ir apskritai su įstaiga esą neįmanoma susisiekti telefonu.
Pasitvirtina 5060 proc. skundų
D.Giruckas teigė, kad per pirmąjį šių metų pusmetį gautų skundų pagrindu jau atlikti 67 pacientams teiktų arba nesuteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimai.
Paprastai pasitvirtinta 50–60 proc. pacientų ir jų atstovų skundų.
Pasidomėjus, ar yra asmens sveikatos priežiūros įstaigų, dėl kurių skundų sulaukiama ypač dažnai, pašnekovas atsakė: „Asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios medicinos įstaigos yra labai įvairios pagal apimtis (pagal licencijoje nustatytas paslaugų rūšis, galimus filialus), lygius (pirminis, antrinis, tretinis) ir aptarnaujamų pacientų kiekį.
Todėl šių įstaigų klasifikavimas pagal gautų nusiskundimų skaičių nėra vykdomas“.
Skundaikoronavirusas^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.