This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Mamai patyrus insultą pasibaisėjo Panevėžio ligonine: „Lyg karkvabalį nuo gatvės būčiau atvežusi“

Jurgita Noreikienė

Giedrė Balčiūtė

K.Jakšienę labiausiai pribloškė ligoninės personalo atmestinis požiūris tiek į pačią pacientę, tiek į artimuosius.
K.Jakšienę labiausiai pribloškė ligoninės personalo atmestinis požiūris tiek į pačią pacientę, tiek į artimuosius.
K.Jakšienę labiausiai pribloškė ligoninės personalo atmestinis požiūris tiek į pačią pacientę, tiek į artimuosius.
K.Jakšienę labiausiai pribloškė ligoninės personalo atmestinis požiūris tiek į pačią pacientę, tiek į artimuosius.
K.Jakšienę labiausiai pribloškė ligoninės personalo atmestinis požiūris tiek į pačią pacientę, tiek į artimuosius.
K.Jakšienę labiausiai pribloškė ligoninės personalo atmestinis požiūris tiek į pačią pacientę, tiek į artimuosius.

Artimo žmogaus liga visuomet yra sunkus išbandymas. Panevėžietei Kristinai Jakšienei, kurios mamą ištiko insultas, išbandymą dar labiau apsunkino medikų, su kuriais teko susidurti, elgesys ir bendravimo maniera.

Neurologijos skyriuje prasidėjo dar didesni sunkumai

Insultą patyrusi K.Jakšienės mama Janina Pukevičienė birželio 4 d. apie 23 val. buvo atvežta į Respublikinės Panevėžio ligoninės priėmimo skyrių. Ten, pasak dukros, mama išgulėjo dejuodama 3 valandas, kol jau buvo atliktas tomografo tyrimas.

Tuomet ligonė išvežta į Covid skyrių, kuriame išbuvo parą. Po paros buvo gauti neigiami Covid-19 tyrimo atsakymai, ir moteris buvo iškelta į 2 neurologijos skyrių, kuriame, pasak dukros, prasidėjo dar didesni sunkumai.

Nuoskaudą išliejo socialiniame tinkle

K.Jakšienę labiausiai pribloškė ligoninės personalo atmestinis požiūris tiek į pačią pacientę, tiek į artimuosius. Savo karčia patirtimi moteris pasidalino didelio atgarsio sulaukusiame įraše socialiniame tinkle.

„Tariame medikams „Ačiū“! Taip, yra tokių, kuriems visada reikia nepamiršti padėkoti, o po savo šių dienų susidūrimo su Panevėžio ligonine net nesuprantu už ką jiems dėkoti...

Atvežamas sunkus ligonis, insultas, smegenyse kraujavimas. Iš greitosios nesugeba ligonio švelniai perkelti į kitą gultą, nes ne tik nežino, kaip tai padaryti, bet dar ir lovos stabdžiai neužspausti.... Lova sau, ligonis verkia (kalbėti negali), o greitosios „medikai“ sako, nestovėkite, padėkite įlėkti... Gerai, jokių bėdų, o tada ir prasidėjo...

Ligonis nuvežamas į apžiūros skyrių, pašaliniai neįleidžiami, suprantama. Laukiu, valandą, dvi, tris, ir jokių žinių, kaip jaučiasi mano artimas žmogus. Koridoriuje gydytojai, sesutės jaučiasi tarsi parke, šmaikštauja, nemato reikalo skubėti ar bent pranešti, kas vyksta.

Valio, veža tyrimui. Pacientas negali kalbėti, tik dejuoja nuo skausmo, paralyžiuota kairė pusė. Personalas nesivargina apkloti, nes veža per koridorius... Atliko tyrimus, ir vėl į apžiūros kabinetą, laukiu... Viskas gerai, keliamas ligonis į Covid skyrių, nes reikia laukti testo atsakymo, suprantama.

Štai ir išaušo kita diena, bet susisiekti su gydytoju – tai tas pats, kas pagauti krentančias „žvaigždes“... Pagaliau gautas neigiamas Covid testas, keliama į 2 neurologijos skyrių, ir prasideda fantastikos elementai (jei galima taip pavadinti).

Man praneša, atvežkite pampersų, šlapių servetėlių, kremo, vandens ir kitų higienos reikmenų. Lekiu, superku, atvežu, o ten prie „sargų“ bokštelio pasitinka ūsuotas dėdė su cigarete dantyse ir sako, cituoju: „Mes ne siuntų tarnyba ir Verygos įsakymu negalime perduoti jūsų atvežtų daiktų“, citatos pabaiga.

Hmz... klausiu aš tada, tai kaip man perduoti higienos reikmenis, jei jų negali nunešti į skyrių? Tada ūsuotas dėdė sako, padėk čia (lauke vežimėlyje) – rytoj ateis ir paims. Rytoj, o jei lietus? Niekam tai neįdomu, nes niekas neįpareigotas...

Su gydančiu gydytoju susisiekti vis dar nepavyksta (o ant paciento bylos mano numeris aiškiai parašytas), bet gal tai ne esmė. Vėl bandau susisiekti ir klausti, kaip paciento būklė ir kaip man perduoti būtinus higienos reikmenis. Pakeltu tonu man nežinomas asmuo (neprisistatė savo vardo ir pavardės) pasakė, cituoju: „Greičiau vežkite pampersus, nes neturime ką dėti, o vartyti ligonį taip sunku, kad mano nugara jau susukta“, citatos pabaiga.

Sunku vartyti?! O tai kaip čia dabar yra, medikas dirba prie sunkių ligonių ir turi priekaištų ligoniui, kad jis pats negali apsiversti? Ar tai reiškia, kad „man sunku ir jūs mane supraskite“? Apstulbau ir paklausiau, ar aš atvežiau karkvabalį nuo gatvės, jei pakeltu tonu taip kalbama, ar nebus toks pats tonas ir galimai panaudotas prieš sunkų ligonį, kuris negali apsiginti ir pasakyti, kaip jam skauda? Kokiame amžiuje esame?

Pas pacientą neleidžiama, o priekaištų krūvą gavau iš „darbuotojos „, kuri vėl paprašius pristatyti tiesiog numetė telefono ragelį...

Vėl skambinu ir klausiu, ar yra galimybė perduoti krepšelį, kuris jiems patiems palengvins ligonio priežiūrą? O gal ligoninė turėtų aprūpinti ligonius tokiais dalykais, kaip pampersai, apiprausimas, priežiūra ir vanduo?“ – rašė K.Jakšienė.

Raštiško skundo negavo

VšĮ Respublikinės Panevėžio ligoninės direktorius Arvydas Skorupskas, paprašytas pakomentuoti esamą situaciją, portalui lrytas.lt atsiuntė atsakymą: „Respublikinės Panevėžio ligoninės administracija nėra gavusi jokio raštiško pareiškimo ar skundo, susijusio su Jūsų laiške įvardinta situacija.

Esant šioms aplinkybėms, negalime viešai komentuoti esamos situacijos. Neturėdami pareiškėjo kreipimosi į mus, neturime pagrindo pradėti vidinio tyrimo, šios situacijos visapusiško išsiaiškinimo ir galimų pareigybinių ir(ar) darbuotojų elgesio nusižengimų atskleidimo“.

Atsakyme pabrėžiamos ligoninės įdedamos pastangos, kad gydymo įstaiga dirbtų sklandžiai ir atlieptų visus pagrįstus pacientų ir jų artimųjų lūkesčius.

„Šiuo sunkiu ir labai atsakingu šaliai metu, kuomet yra apribotas ne tik ambulatorinių ir stacionarinių medicinos paslaugų teikimas, bet ir gydymo įstaigos bei joje besigydančių pacientų lankymas, kartais kyla įvairių nesusipratimų, nesusikalbėjimų, o, kai kada, ir „valdiško“ darbuotojų požiūrio į savo pareigas bei bendravimą su lankytojais.

Žmonės yra pasiilgę senosios gydymo įstaigų ir juose besigydančių pacientų lankymo tvarkos, kartais yra keliami reikalavimai, kurių šiuo metu gydymo įstaigos patenkinti negali. Respublikinės Panevėžio ligoninės svetainėje yra patalpinta visa reikalinga informacija, liečianti karantininiu laikotarpiu nustatytą buvimo gydymo įstaigoje tvarką, bendravimo su gydytojais galimybes ir joje besigydančių pacientų lankymo sąlygas.

Labai apgailestaujame, jei įvyko tai, kas rašome Pareiškėjos laiške. Pasikartosiu – ligoninės administracija, turėdama oficialų kreipimąsi dėl netinkamo (ų) gydymo įstaigos darbuotojo (ų) veiksmų, galėtų pradėti vidaus audito procedūras, siekiant nešališkai ir visapusiškai išsiaiškinti situaciją, ją nedelsiant ištaisyti, taikyti administracines priemones prieš netinkamai savo pareigas atlikusius darbuotojus.

Atsiprašome už patirtus nepatogumus. Atsakingi darbuotojai yra supažindinti su Jūsų laiško turiniu, jiems pavesta sugriežtinti darbo kontrolę ir, paaiškėjus trūkumams darbe, nedelsiant juos šalinti“, – rašoma atsiųstame laiške.