Galima įsigyti per įgaliotinį
Jei nereceptinių vaistų reikia nedelsiant arba reikia įsigyti receptinių vaistų ar kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių pagal receptą, pirmiausia rekomenduojama kreiptis pagalbos į šeimos narius ar draugus, kuriems nėra taikomas izoliavimosi režimas.
Tam, kad įgaliotinis galėtų nupirkti vaistus pagal kito asmens elektroninį receptą, pacientas privalo e. sveikatos portale www.esveikata.lt suteikti teisę savo atstovui tai padaryti.
Jeigu pacientas neturi galimybės pats internetu paskirti savo įgaliotinio, turėtų paprašyti gydytojo, kuris, išrašydamas e. receptą, gali iškart nurodyti paciento pageidaujamą asmenį. Pažymėtina, kad įgaliotinis taip pat turi patvirtinti atstovavimą prisijungęs prie savo paskyros www.esveikata.lt. Tokiu būdu jis gali nupirkti pacientui išrašytus vaistus vaistinėje, pateikęs farmacijos specialistui savo asmens dokumentą. Kaip tai padaryti, galima sužinoti čia.
Tėvams, kurie turi nepilnamečių vaikų, įgaliojimo teisės įsigyti vaistus ir kompensuojamąsias medicinos pagalbos priemones pagal elektroninius receptus yra suteiktos automatiškai.
SAM atkreipė dėmesį, kad vaistinėje įgaliotinis turi informuoti farmacijos specialistą, jog vaistai ar kompensuojamosios medicinos pagalbos priemonės pagal elektroninį receptą bus perkami kitam žmogui.
Į gydytoją galima kreiptis irgi nuotoliniu būdu
Jeigu nėra galimybių įgalioti kito žmogaus e. sveikatos portale, tuomet pacientas savo įgaliotiniui gali pasakyti savo vardą, pavardę ir asmens kodą, kuriuos pastarasis nurodys vaistinėje dirbančiam farmacijos specialistui. Tuomet vaistininkas galės prisijungti prie paciento e. receptų.
Jei kompensuojamieji vaistai ar kompensuojamosios medicinos pagalbos priemonės įsigyjamos pagal popierinį receptą, paciento asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų pateikti nereikia.
Primename, kad pacientams yra sudaryta galimybė į gydytoją kreiptis nuotoliniu būdu, t. y. be fizinio apsilankymo. Esant indikacijoms gydantis gydytojas pacientui reikalingus receptinius vaistus ar medicinos priežiūros priemones išrašys nuotoliniu būdu.
Nereceptinius vaistus ir kitas vaistinių prekes rekomenduojama įsigyti nuotoliniu būdu.
Internetiniai užsakymai – didžiausi įmonės istorijoje
Lietuvai gyvenant karantino režimu, vis daugiau žmonių vengia kontakto su pašaliniais, todėl renkasi apsipirkti internetu. „Eurovaistinė“ internete sako, kad internetiniai užsakymai šiuo metu yra didžiausi įmonės istorijoje, todėl prašo klientų supratingumo ir atsiprašo, kad kai kurie užsakymai vėluoja. Įmonė jau įdarbino 38 naujus darbuotojus, kad srautai būtų suvaldyti.
„Eurovaistinę“ internete valdančios įmonės „Azeta“ direktorė ir valdybos narė Justė Levčenkaitė sako, kad pastarosiomis dienomis internetiniai užsakymai išaugo 65 proc. ir yra didžiausi nuo pat įmonės įkūrimo 2014 m.
„Klientų srautas kasdien vidutiniškai auga 20 proc., todėl situacija ne tik mums, bet ir pristatymo tarnyboms yra iššūkis. Darome, ką galime, kad užsakymai būtų pristatyti kuo skubiau. Nuo šiol dirbame dvigubai didesnėmis pajėgomis, kad visos siuntos klientus pasiektų laiku. Šiuo metu turime vėluojančių siuntų, dėl kurių labai atsiprašome“, – situaciją komentavo vaistinės internete vadovė.
Dauguma vaistus užsisako į namus.
Pasak jos, jau įdarbinti 38 nauji darbuotojai, dar laukiama 7 žmonių, kad užsakymų surinkimas vyktų reikiamu greičiu. Pastebima, kad daugiau nei pusė žmonių renkasi pristatymą į namus, kitas populiarus pasirinkimas – „Omniva“ paštomatai, nes atsiimdami siuntą čia klientai visiškai išvengia tiesioginio kontakto.
Įmonės vadovė J. Levčenkaitė sako, kad situacija apsunkina tai, kad Sveikatos apsaugos ministerija neleidžia apmokėti internetu siuntų, jeigu klientai užsisako vaistus. Dėl to, pasak jos, žmonės, kuriems prireikė vaistinių preparatų ir jie nenori turėti kontakto su kurjeriu, neturi pasirinkimo.
Prašo klientų supratingumo
Vaistinė internete prašo klientų supratingumo ir bandant susisiekti su klientų aptarnavimo centru.
„Žmonės skambina dėl vėluojančių siuntų, nori pasikonsultuoti, atlaikyti tokius srautus nėra lengva, tačiau visi dedame maksimalias pastangas norėdami užtikrinti kokybiškas paslaugas“, – tikina J. Levčenkaitė. Klientams pagalba teikiama nemokama linija, elektroniniu paštu ir socialiniuose tinkluose.
Pastebima, kad internete klientai dažniausiai ieško maisto papildų ir kitų prekių imunitetui stiprinti, antiseptinių priemonių, antivirusinių preparatų, vaistų būtinajai vaistinėlei namuose papildyti.