Vilnietė atvyko į ligoninę dėl sunkių negalavimų, bet pagalbos nesulaukė

2019 m. spalio 28 d. 19:35
Lrytas.lt
Dėl ligos komplikacijų nebegalinti paeiti karščiuojanti dvidešimtmetė atviromis, pūlingomis žaizdomis, Vilniaus universitetinės ligoninės Santaros klinikose pagalbos taip ir nesulaukė.
Daugiau nuotraukų (3)
Į ligoninę greitosios pagalbos automobiliu atvežtos merginos mama tikina, kad duktė sulaukė ne medikų pagalbos, bet patyčių.
Tačiau Santaros klinikų atstovė tikina, kad pagalba tikrai būtų buvusi suteikta.
Slaugytojos žodžiai pravirkdė
Spalio 14 d. 23 val. vilnietės mama Gitana (38 m.) su dukra Aiste (20 m.) atvyko greitosios pagalbos automobiliu į Santaros klinikų Priėmimo-skubios pagalbos skyrių.
Mergina atskleidė, kad jau dvylika metų serga dermatitu, tačiau į medikus kreipėsi dėl jo komplikacijos.
„Sekmadienį atsikėliau su skaudančia koja, ant jos atsirado raudonos dėmės. Vakare pradėjau vemti, išsikvietėm greitąją, greitosios medikė įtarė lėtinį limfadenitą ir mane išvežė į Santaros klinikas – registratūroje buvome „maloniai“ priimtos: mūsų klausė, ko mes čia atvykom. Seselė su pašaipa pasiteiravo: kitų kelnių neturėjai? Aš apsiverkiau“, – pasakojo Aistė.
Gitana norėjo priimamojo darbuotojai parodyti, kokie paskutiniai tyrimai buvo padaryti dukrai, o ši šiurkščiai atsakė: „Kokius čia tyrimus kišat?“ 
„Priimamojo darbuotoja iškart atėjo nepatenkintu veidu, kalbėjo pakeltu tonu. 
Greitosios medikė priimamajame pasakė, kad įtaria dukrai limfadenitą ir buvo apkaltinta, kad atvežė mus ten kur reikia. Dukros niekas net neapžiūrėjo, o tik peržvelgė dokumentus.
Mes ne dėl dermatito atvažiavom, žinom kur jį gydyti – ant dukros kojos atsivėrė atviros, pūlingos žaizdos, ji negalėjo paeiti, karščiavo, todėl reikėjo skubios pagalbos, tačiau užuot ją suteikus, buvo pasityčiota iš jos aprangos. Koks skirtumas kokias kelnes dėvi, gal mes kitų neturime. Ji vilkėjo džinsines tampres, kurios neaptempė žaizdų ir nespaudė“, – pasakojo moteris.
Nebegalėjo kęsti skausmo
Anot Aistės, ji nebegalėjo kentėti skausmo, todėl pasiūlė mamai važiuoti namo ir ieškoti ryte kitos gydymo įstaigos. 
„Ligoninės darbuotoja nurodė kitą dieną važiuoti pas dermatologą, atsakiau, kad dabar man labai blogai, bet per 2,5 val. niekas neatėjo net apžiūrėti. Aš norėjau bent vaistų nuo pykinimo ar nuo skausmo, tuomet ilgiau būčiau galėjusi laukti kol apžiūrės gydytojas. Mamai pasiūliau važiuoti namo. Namuose išgėriau vaistų ir nuėjau miegoti“, – prisiminė mergina.
Vilnietė pasakoja, kad kitos dienos rytą išvyko į Respublikinę Vilniaus universitetinę ligoninę Lazdynuose, kur jos būklę patikrino chirurgas.
„Esu dėkinga Lazdynų ligoninei, kad priėmė ir iškart apžiūrėjo dukros koją bei pradėjo gydymą be jokių klausimų ir priekaištų. Nustatė, kaip ir spėjo greitosios medikė, limfodenitą“, – dėkojo Gitana.
Paskubėjo išvykti namo?
„Apgailestaujame, kad pacientė, atvykusi į klinikų Priėmimo ir skubios pagalbos skyrių spalio 14 d. vėlyvą vakarą (po 23 val.), neišlaukė konsultacijos, kuri tikrai būtų buvusi suteikta“, – atsiprašė VUL Santaros klinikų vyriausioji specialistė ryšiams su visuomene Gitana Letukienė.
Anot G.Letukienės, pacientė atvykusi į Priėmimo skyrių buvo informuota, kad pagalbos teks palaukti, o pagal pasireiškusius simptomus jai buvo suteikta IV kategorija (neskubi). Tokiems pacientams pagalba pradedama teikti po to, kai suteikiama skubi pagalba kitiems. 
„Sutrikusi sveikata kiekvienam kelia nerimą ir norą kuo greičiau problemą išspręsti. Pagal sutrikimo sunkumą pagalba teikiama skirtingose sveikatos priežiūros įstaigose. 
Santaros klinikų Priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje pagalba pirmiausiai teikiama tiems pacientams, kurių gyvybei gresia pavojus ir reikalinga skubi medicininė pagalba, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijos teisės dokumentuose.
Atkreipiame dėmesį, kad tą vakarą bei naktį į Santaros klinikų Priėmimo ir skubios pagalbos skyrių kreipėsi dvigubai daugiau pacientų nei įprasta. 
Kol minima pacientė laukė mūsų medikų konsultacijos, kitą  pacientą ištiko klinikinė mirtis, todėl didžioji dalis skyriaus personalo pajėgų buvo skirta gyvybės gelbėjimui. Pacientė buvo informuojama apie tai, jog yra kritinės būklės pacientų ir, deja, pagalbos vis tik reikės palaukti ilgiau“, – paaiškino ryšių su visuomene specialistė.
Paprašė supratingumo
G.Letukienė priminė, kad Priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje pacientai aptarnaujami pagal Lietuvoje galiojančią tvarką. 
„Norime nuoširdžiai paprašyti visų į Priėmimo ir skubios pagalbos skyrių besikreipiančių pacientų supratingumo. Be abejonės, visi pacientai yra svarbūs ir visiems pagalba suteikiama, tačiau turime suprasti, kad skubios pagalbos skyriai nėra konsultacinių poliklinikų funkcijas atliekantys padaliniai. 
Čia atvykstantys pacientai rūšiuojami pagal būtinosios pagalbos poreikį, tai reiškia, kad atvykusio paciento būklė pirmiausia įvertinama pagal gyvybines ir kitas organizmo funkcijas. Jei  nustatoma, kad pacientui reikia tik ambulatorinės pagalbos, priėmimo-skubios pagalbos skyriuje gali tekti palaukti ir 2-3 valandas.  
Neretai stebime, kai į trečio lygio ligonines ne darbo valandomis ar ne darbo dienomis ima plūsti žmonės tikėdamiesi, kad čia vienoje vietoje ir nemokamai gaus visas medicinos paslaugas, atliks visus tyrimus, nors tai turėtų ir galėtų padaryti kitose gydymo įstaigose.
Ne visi pacientai žino, kur jie turėtų kreiptis dėl konsultacijos šeimos gydytojo ne darbo valandomis, todėl neretai  ligoninių skubios pagalbos skyriuose susidaro eilės ir kyla pacientų nepasitenkinimas“, – dėstė ji.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.