Gauti informaciją visais privalomojo sveikatos draudimo (PSD) klausimais ir ligonių kasų teikiamas paslaugas dabar galima ir „Sodros“ Vilniaus skyriaus klientų aptarnavimo salėje (Laisvės pr. 28, Vilnius), kurioje nuo šiol darbo dienomis gyventojus aptarnauja ir Vilniaus TLK.
„Bendradarbiaudamos valstybės įstaigos gali išties pagerinti gyventojų informavimą jiems aktualiais klausimais ir šių įstaigų paslaugų prieinamumą.
Suprantame sveikatos ir privalomojo sveikatos draudimo svarbą, tad džiaugiamės galėdami prisidėti prie „Sodros“ iniciatyvos šioje įstaigoje Karoliniškėse įsteigti Vilniaus teritorinės ligonių kasos darbo vietą.
Mums ypač svarbu tai, kad šiame ir šalia esančiuose sostinės rajonuose gyvena daug vyresnio amžiaus žmonių, kuriems ligonių kasų paslaugos itin reikalingos.
Siekiame priartinti ligonių kasų paslaugas, sukurdami šiems žmonėms papildomą galimybę jas gauti greičiau ir paprasčiau – nevykstant į miesto centrą“, – sako Vilniaus TLK direktorius Vytautas Mockus.
Kaip ir kitose vienuolikoje Vilniaus TLK gyventojų aptarnavimo vietų, veikiančių Vilniaus centre (Ž. Liauksmino g. 6), Alytuje, Ukmergėje, Švenčionyse, Širvintose, Elektrėnuose, Trakuose, Lazdijuose, Druskininkuose, Varėnoje bei Šalčininkuose, „Sodroje“ dirbantis Vilniaus TLK atstovas gyventojams teikia bendrąją informaciją apie PSD garantijas, gydymo išlaidų apmokėjimą Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, gydymo paslaugų gavimo tvarką.
Čia galima pateikti prašymus kompensuoti dantų protezavimo paslaugas ar dėl PSD galiojimo valstybės lėšomis nustatymo, taip pat greitai ir patogiai gauti Europos sveikatos draudimo kortelę bei kt.
„Sodros“ Vilniaus skyriuje Vilniaus TLK atstovas gyventojus priima pirmadieniais–ketvirtadieniais 8.00–17.00 val., penktadieniais – 8.00–15.45 val. (pietų pertrauka 12.00–12.45 val.). Lankytojams tereikia eilių reguliavimo terminale pasirinkti „Vilniaus teritorinė ligonių kasa“.
Visų Vilniaus TLK gyventojų aptarnavimo skyrių adresai, kontaktai ir darbo laikas skelbiami interneto svetainėje vilniaustlk.lt: „Gyventojams“ –> „Kur kreiptis?“.
Nuo šiandien „Sodros“ Vilniaus skyriuje gyventojai gali gauti jau trijų įstaigų – „Sodros“, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) ir Ligonių kasų konsultacijas. Šiame „Sodros“ skyriuje specialistai vidutiniškai per dieną aptarnauja 450 klientų.
Tiek ligonių kasos, tiek kitos atsakingos sveikatos apsaugos institucijos nuolat sulaukia galybės gyventojų klausimų. Skaičiuojama, kad vien ligonių kasos Lietuvoje kasmet vidutiniškai atsako į daugiau nei pusę milijono užklausų arba į jų specialistus kreipiasi kas šeštas šalies gyventojas – telefonu, el. paštu ir gyvai.
Dažniausiai teiraujamasi apie Europos sveikatos draudimo kortelę, eiles gydymo įstaigose, kompensuojamąjį gydymą, reabilitaciją, dantų protezavimą ir kt. Nemažą dalį ligonių kasų teikiamų paslaugų galima gauti neišėjus iš namų – internetu.
Ligonių kasų specialistai gyventojus konsultuoja visose šalies savivaldybėse.