Dėl išberto vaiko klaipėdietė susidūrė su netikėta problema: iš nevilties apsiverkė

2019 m. liepos 16 d. 19:01
Lrytas.lt
„Iš tiesų man trūko kantrybė – nebenoriu tylėti. Ši situacija apgailetina ir absurdiška, kelianti pasibaisejimą mūsų gydymo įstaigomis“, – nusivylimo neslėpė klaipėdietė Aušra.
Daugiau nuotraukų (2)
Vieną rytą Aušra pastebėjo išbertas vaiko (1,5 m.) rankas, o pabėrimą lydėjo pakilusi temperatūra.
Pasitarus su šeimos gydytoju nutarta, kad vaikui nedelsiant reikia pasirodyti dermatologui, arba alergologui, nes pabėrimas plinta.
„Vaikas neramus, žinoma, jam duodami antialerginiai vaistai, kurie apmalšina bėrimo simptomus, bet vaiko būklė negerėja ir štai šiandien (esu labai daug dirbanti mama) pasiimu laisvadienį, ir skambinu visoms gydymo įstaigoms Klaipėdoje, valstybinėms, privačioms, konsultacinėms poliklinikoms... visur. Ir niekas. 
Pabrėžiu – nei viena gydymo įstaiga nesutinka priimti ir apžiūrėti vaikelio. Sakau, kad sutinku laukti kiek tik reikės, tegul tai bus mokama konsultacija, tik apžiurekite vaikutį. Reikia žinoti kas nutiko ir kodėl plinta bėrimas (kokiais vaistais malšinti berimą). 
Suaugęs gali ir pakentėti, bet vaikučiui nepasakysi: „Palauk, tuoj praeis“, – juk jam skauda. Dirbi daug, kuri verslą, moki mokesčius, neriesi iš kailio, o valstybei nusispjauti į tave ir tavo vaikų sveikatą“, – piktinosi mama.
Aušra sulaukė atsakymo: „Vietų nėra. Jūs ne pirmoji kuri skambinate, bet mūsų specialistai dirba pagal grafiką ir kiekvienam pacientui skiria pakankamai laiko už mokamą paslaugą, todėl dirbti daugiau po darbo valandų nesutinka“.
„Aš netekau žado. Anksčiausia mokama vieta privačioje ligoninėje – liepos 19 dieną. Jau nekalbu apie valstybines gydymo įstaigas – anksčiausia vieta rugsėjo 9 d. Mano akys buvo pilnos ašarų“, – pasakojo mama.
Sveikatos priežiūros paslaugos skirstomos į dvi rūšis
Pakomentuoti susiklosčiusios situacijos paprašėme Valstybinės ligonių kasos (VLK) Ryšių su visuomene skyriaus vedėjo Rimanto Zagrebajevo.
„Pirmiausia, norime priminti, kad tokiose situacijose dėl paciento gydymo eigos sprendžia jį gydantis gydytojas“, – teigė VLK atstovas.
Sveikatos priežiūros paslaugos skirstomos į dvi rūšis: skubi pagalba (būtinoji) – kai kyla grėsmė paciento gyvybei, teikiama nedelsiant, be siuntimo bei neskubi (planinė) pagalba – kai nėra pavojaus paciento gyvybei ar grėsmės dėl sunkių komplikacijų. 
„Jeigu šeimos gydytojas, įvertinęs paciento sveikatos būklę, nusprendžia, kad jam reikalinga skubi arba neskubi (planinė) gydytojo specialisto konsultacija, jis privalo pacientui nurodyti ne mažiau kaip tris gydymo įstaigas, kuriose yra teikiamos paskirtos sveikatos priežiūros paslaugos. 
O pacientas pats gali pasirinkti, kurioje gydymo įstaigoje jis pageidaus šias paslaugas gauti. Rekomenduojama pasirinkti tą gydymo įstaigą, kurioje yra mažiausia laukimo eilė“, – paaiškino R.Zagrebajevas.
Jeigu pacientas siunčiamas planinei paslaugai gauti, naudinga žinoti, jog VLK ir teritorinių ligonių kasų (TLK) interneto svetainėse yra skelbiama informacija apie sveikatos priežiūros paslaugų eiles gydymo įstaigose (https://www.vlk.lt/Puslapiai/Apie-eiles.aspx). 
Dėl skubotumo sprendžia gydytojas
Tik sutartis su ligonių kasomis turinčiose gydymo įstaigose sveikatos priežiūros paslaugos privalomuoju sveikatos draudimu apsidraudusiems pacientams yra apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšomis.
„Visais atvejais siunčiantis gydytojas sprendžia ir dėl gydytojo specialisto konsultacijos skubumo. Jei nusprendžiama, kad pacientui reikalinga skubi gydytojo specialisto konsultacija, tai nurodoma siuntime. Tokiu atveju gydymo įstaiga turi užtikrinti, kad skubi gydytojo specialisto konsultacija pacientui būtų suteikta laiku“, – teigė VLK atstovas žiniasklaidai.
Jeigu gydymo įstaiga, paciento kreipimosi į ją momentu dėl objektyvių priežasčių negali suteikti reikiamos sveikatos priežiūros paslaugos per įstatyme nurodytą terminą, o pacientas nepageidauja šioje įstaigoje paslaugų gauti vėliau, tuomet ji privalo užtikrinti, kad būtų atlikta paciento išankstinė registracija kitoje gydymo įstaigoje, kurioje reikiama paslauga būtų suteikta per įstatyme nustatytą terminą. Svarbu žinoti, kad prieš darant įrašą registracijos sistemoje, turi būti gautas paciento sutikimas pasinaudoti šia paslauga pasiūlytoje gydymo įstaigoje.
Taigi, gydymo įstaiga turi vadovautis teisės aktais ir užtikrinti, kad reikiamos sveikatos priežiūros paslaugos pacientui būtų suteiktos per įstatyme numatytą terminą. Be to, gydymo įstaiga privalo jos vadovo nustatyta tvarka visus pacientus registruoti jų kreipimosi į gydymo įstaigą momentu, neribodama registravimosi terminų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.