Pasak VLK Draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro skyriaus vedėjos Natalijos Jelenskienės, toks sprendimas priimtas siekiant gerinti gyventojų aptarnavimą ir mažinti finansinę naštą besikreipiantiems, t. y. atsisakyta padidinto tarifo telefono linijos.
Skambučiai į ligonių kasų gyventojų aptarnavimo numerį nuo šiol bus apmokestinami pagal pasirinkto ryšio operatoriaus taikomą tarifą ar mokėjimo planą. Turintiems nemokamų neiškalbėtų minučių arba neribotų minučių pokalbiams – skambučiai dėl konsultacijų į ligonių kasas nekainuos.
„Besikreipiančius į ligonių kasas kasmet kviečiame dalyvauti gyventojų aptarnavimo kokybės apklausoje, taigi, problemą dėl padidinto tarifo numerio išgirdome ir į ją atsižvelgėme. Visi sprendimai priimami dėl to, kad kiekvienam gyventojui būtų patogu kreiptis ir lengva sužinoti reikiamą informaciją apie privalomąjį sveikatos draudimą bei ligonių kasų teikiamas paslaugas. Kokybiškas, lankstus, operatyvus gyventojų aptarnavimas – tai mūsų vienas iš uždavinių“, – sakė VLK atstovė.
Statistika rodo, jog kasmet į ligonių kasas kreipiasi vis daugiau žmonių. Pernai konsultavosi kone kas penktas Lietuvos gyventojas – atsakyta į 555 tūkstančius klausimų. Konsultacijų telefonų dalis sudarė 30 proc. Taip pat buvo konsultuojama el. paštu, skaipu, teritoriniuose ligonių kasų skyriuose, socialiniuose tinkluose.
VLK primena, kad informacija apie asmens duomenis, kurių saugą ligonių kasos privalo užtikrinti, teikiama tik atvykus į teritorinių ligonių kasų gyventojų aptarnavimo skyrius ir pateikus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (jei kreipiasi asmens atstovas – jo asmens tapatybę ir atstovavimą patvirtinančius dokumentus) arba pateikus (atsiuntus el. paštu info@vlk.lt) pasirašytą prašymą.
Didžiąją dalį ligonių kasų paslaugų – sužinoti, ar esate draustas, kiek kainavo gydymas, pasitikrinti eiles gydymo įstaigose – jau galima internetu – https://www.vlk.lt/gyventojams/Puslapiai/K%c4%85-naudingo-galite-su%c5%beinoti-internete-apie-sveikat%c4%85.aspx
Gyventojai konsultuojami ligonių kasų darbo metu – pirmadienį–ketvirtadienį nuo 8 val. iki 17 val., penktadieniais – iki 15:45 val. Rūpimus klausimus ligonių kasų specialistai kviečia užduoti skambinant (8 5) 232 2222 (iš užsienio: +370 5 232 2222), taip pat el. paštu info@vlk.lt.