Reaguodama į viešoje erdvėje pasirodžiusius nuogąstavimus dėl pacientų perregistravimo pas kitus šeimos gydytojus be jų sutikimo, SAM informuoja, kad pakeitimų, susijusių su pacientų registracija pas šeimos gydytojus, nėra.
Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, pacientas turi teisę pasirinkti gydytoją, o jo pasirinkimo tvarką nustato gydymo įstaigos vadovas.
Kaip primena SAM, pacientų registracija pas šeimos gydytojus yra įstaigos vadybos klausimas, tad, jei kyla nesklandumų ar nesusipratimų, pirmiausia reikėtų kreiptis į įstaigos administraciją ir pabandyti vietoje išsiaiškinti.
Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga ramina pacientus teigdamas, kad nesusikalbėjimui įtakos galėjo turėti įstaigų reakcija į prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotas įstatymų pataisas, kurios įsigalios nuo sausio ir kurių tikslas – trumpinti eiles gydymo įstaigose.
„Tikėtina, kad kai kurios gydymo įstaigos ruošiasi būsimoms naujovėms ir tokiu būdu bando subalansuoti pacientų srautus savo gydymo įstaigose, norėdamos užtikrinti, jog žmonės greičiau patektų pas šeimos gydytojus. Tik tai negali būti daroma pacientui nieko nežinant – su juo tai turi būti derinama. Šiuo atveju gydymo įstaigų vadovų pareiga yra užtikrinti, kad būtų tinkamai komunikuojama su pacientais, nesukeliant jiems nepatogumų ar kokių nors netikėtumų“, – tvirtina A. Veryga.
Ministras primena, kad įsiklausyta į medikų ir pacientų nuogąstavimus, neva gali būti nespėta tinkamai pasiruošti šioms naujovėms, tad prieš metus priimtas sprendimas šių pataisų įsigaliojimą atidėti dar vieneriems metams, kad įstaigos galėtų tinkamai pasiruošti.
Planuojama, kad nuo sausio 1 dienos turėtų pradėti veikti atnaujinta išankstinė pacientų registracijos sistema (IPR).
Ši sistema leistų pacientams nuotoliniu būdu rezervuoti priėmimo laiką, gauti pranešimus ir priminimus apie numatytą apsilankymą pas gydytoją, atšaukti apsilankymą, internete stebėti visų savo planuojamų bei įvykusių apsilankymų istoriją.
Pacientai galės ir jiems įprastu būdu užsiregistruoti atvykę į gydymo įstaigą arba telefonu taip, kaip dažniausiai ir daroma šiuo metu. Taigi, vienoje sistemoje pacientas matytų visų šalies ligoninių galimus priėmimo laikus 30 dienų į priekį.
Sistema pati primintų pacientui apie artėjantį apsilankymą pas gydytoją.
Jei pacientai laiku atvyks pas gydytoją jiems paskirtu metu, gydymo įstaigos galės aptarnauti daugiau pacientų.
Pagal teisės aktuose numatytą tvarką, pacientas pas šeimos gydytoją turės patekti per 7 dienas, o pas specialistą – per 30 dienų, jei nėra objektyvių priežasčių, dėl kurių gydymo įstaiga negali paslaugos suteikti laiku. Kitaip įstaiga turės nukreipti pacientą į kitą laisvų vietų pas specialistus turinčią gydymo įstaigą.