Liepė atsinešti grynųjų
„Konsultavausi pas vieną gydytoją, kuris pasakė, kad reikia išrauti du protinius dantis. Tad nusprendžiau šią problemą susitvarkyti pas kitą specialistą, dirbantį Ukmergės PSPC (pirminės sveikatos priežiūros centre). Po apžiūros susitarėme, kad kitą dieną jis atliks šią procedūrą ir tai kainuos 60 eurų.
Maniau, kad viskas čia gerai, nes dažniausiai reikia susimokėti už nuskausminimą ar medžiagas. Tačiau kiek keistoka pasirodė, kad minėtą sumą liepė atsinešti su savimi grynaisiais, nes taip būsią patogiau sumokėti ir niekur nereikės eiti. Dar paklausė, ar suma nėra per didelė, bet nesinorėjo prieštarauti, jei tokia kaina yra nustatyta“, – papasakojo O.Damasickienė.
Liko skolinga dar 20 eurų
Pasak jos, įprasta poliklinikoje už tokias paslaugas susimokėti kasoje, ir atnešus mokėjimo kvitą procedūra yra atliekama, o kvitas įklijuojamas į paciento asmens sveikatos istorijos kortelę. Deja, moters teigimu, specialistas po protinių dantų išrovimo procedūros pasakė, kad iš viso reikia sumokėti 80 eurų.
„Tad likau skolinga dar 20 eurų, nes grynaisiais su savimi pasiėmiau tik 60 eurų, kadangi tiek ir prašė apžiūros metu. Odontologas nieko nesakė, už ką tiek reikėjo sumokėti. Maniau, kad poliklinikoje bus pigiau, nei kreiptis į privačią įstaigą, tačiau išėjo priešingai.
Kito vizito metu jis pranešė, kad susirgo, tad siūles traukė jo kolegė, kuriai ir liepė paduoti likusią skolos dalį. Viskas atrodo labai keista ir neteisinga, kad prašė tokią sumą atnešti grynaisiais, o ne sumokėti kasoje. Teko girdėti, kad toks atvejis nėra vienintelis“, – neslėpė apmaudo ukmergiškė.
„Pacientai turi sumokėti pinigus į įstaigos kasą“
„Informuojame, kad dantų rovimas prie Ukmergės PSPC prisirašiusiems pacientams kainuoja nuo 3 iki 10 Eur, priklausomai nuo sunaudotų medžiagų kiekio ir rovimo sunkumo, neprisirašiusiems pacientams ir nedraustiems pacientams – apie 30 Eur.
Pacientai turi sumokėti pinigus į įstaigos kasą. Ten jiems išduodamas kasos čekis, kurį pristato gydytojui odontologui. Kasos čekio duomenis gydytojas odontologas įrašo į paciento asmens sveikatos istoriją“, – trumpai atsakė Ukmergės PSPC administracija.
Susimokėti reikia tik už medžiagas, vaistus ar vienkartines priemones
Anot Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vyriausiosios specialistės Jurgitos Grigarienės, dantų rovimo paslauga įeina į Pirminės odontologinės priežiūros paslaugų, kompensuojamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšų, mastą (sudėtį).
Jos teigimu, visi pacientai, kuriems turi būti gydomi dantys, visų pirma turi kreiptis į tos gydymo įstaigos, prie kurios yra prisirašę, gydytoją odontologą.
Jeigu odontologinio gydymo metu pacientui prireikia specializuotos odontologinės pagalbos, gydytojas odontologas išrašo siuntimą pas gydytoją odontologą specialistą dėl konsultacijos. Tuomet pastarasis suteikia pacientui reikiamas odontologines paslaugas.
„Atkreipiame skaitytojos dėmesį, kad gydymo įstaigose teikiant odontologinės priežiūros paslaugas apdraustieji privalomuoju sveikatos draudimu turi susimokėti už vaistus, vienkartines priemones, odontologines ir kitas medžiagas, sunaudotas šioms paslaugoms teikti.
Išimtis yra taikoma kelioms gyventojų grupėms: vaikams, socialiai remtiniems žmonėms (pateikus specialią pažymą) bei tiems pacientams, kurie mokosi dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose ar profesinių mokyklų dieniniuose skyriuose, kol jiems sukanka 24 metai“, – informavo J.Grigarienė.
Taigi, pasak jos, už gydytojo odontologo ar gydytojo odontologo specialisto darbą, t. y. teikiamas odontologinės priežiūros paslaugas, mokėti pacientui nereikia, nes jų išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis. Tačiau pacientai (išskyrus išvardintas išimtis) moka už vaistus, medžiagas bei vienkartines priemones.
Ką daryti, jei buvo pažeistos paciento teisės?
„Visgi, jei pacientas mano, kad buvo pažeistos jo teisės gauti PSDF biudžeto lėšomis apmokamas odontologines paslaugas ir už suteiktas paslaugas mokėjo nepagrįstai, pirmiausia raštu turėtų kreiptis į gydymo įstaigos, kurioje buvo suteiktos paslaugos, administraciją.
Jei gautas atsakymas paciento netenkina, jis turi teisę raštu kreiptis į teritorinę ligonių kasą, kartu pateikdamas gydymo įstaigos atsakymą arba jo kopiją“, – pabrėžė specialistė.