Ministerijos parengtas Papildomos ir alternatyvios sveikatos
priežiūros įstatymas numato, kad tokios paslaugos galėtų būti
teikiamos tik specialią licenciją turinčiose įstaigose.
„Ypač svarbu, kad bus patvirtinti šią sveikatinimo veiklą
praktikuojančių specialistų profesinės kvalifikacijos
reikalavimai“, – parengtą projektą aiškina ministerija.
Licencijas netradicinės medicinos paslaugų įstaigoms išduotų
Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba, taip
pat ji išduotų pažymėjimus apie sveikatos priežiūros specialisto
profesinį pasirengimą verstis netradicine medicina, o reikalavimus,
kuriuos turėtų atitikti toks specialistas, tvirtintų ministras.
Anksčiau buvo svarstoma galimybė dalies tokių paslaugų
kontrolę patikėti savireguliacijos institucijai, tačiau įstatymu
siūloma kurti valstybinę kontrolės sistemą.
Lietuvos sveikos gyvensenos ir natūralios medicinos rūmai
nesutinka su siūloma valstybine kontrole. Ji esą prieštarautų
rūmų vizijai, jog alternatyvios medicinos reguliavimas turi būti
pagrįstas savireguliacijos ir koreguliacijos principais.
Rūmų vertinimu, tai turėtų daryti nevyriausybinė
organizacija, kuri atstovauja paslaugų vartotojų ir teikėjų
interesams.
Kartu ši organizacija, vienijanti netradicinės medicinos srityje
dirbančius specialistus, abejoja dėl to, kad įstatymas konkrečiai
neapibrėžia reikalavimų šių paslaugų teikėjams.
„Susidaro situacija, kai sprendimas bus valstybės biurokratų
rankose, kas sudarys sąlygas korupcijai“, – perspėja Lietuvos
sveikos gyvensenos ir natūralios medicinos rūmai.
Pasak ministerijos, įstatymas sudarys galimybę užtikrinti
papildomos ir alternatyvios sveikatos priežiūros paslaugų kokybę
ir saugumą, gerinti verslo aplinką, tobulinti viešojo ir privataus
sektorių bendradarbiavimą, įgyvendinant racionalią šios srities
kokybiškų paslaugų plėtrą Lietuvoje.