Pacientė neatleidžia medikei, pašalinusiai kontraceptinę spiralę

2014 m. rugpjūčio 4 d. 07:58
Lina Lileikienė
Švėkšniškė Zita V. kaltina gydytoją ginekologę, kad ši, negavusi sutikimo, pašalino hormoninę spiralę ir dar privertė susimokėti už šią paslaugą. Zita V. tikina patyrusi ne tik finansinių nuostolių, bet ir pažeminimą. „Su manimi pasielgė kaip su žmogumi, kuris gyvena prie konteinerio“, – skundėsi švėkšniškė, dabar iš įstaigos reikalaujanti keliolikos tūkstančių litų kompensacijos.
Daugiau nuotraukų (1)
Moteris pasijuto pažeminta
Konfliktas tarp Zitos V. ir bendrovės „Sveikatos darna“ Šilutės skyriaus gydytojos akušerės-ginekologės Aušros Elenos Venckuvienės įsižiebė pernai gegužės 31 d.
Pirminėje sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje buvo prisiregistravusi, švėkšniškė apsilankė dėl planinio ginekologinio patikrinimo – onkocitologinio tepinėlio tyrimo.
„Apžiūrėjusi mane gydytoja pašaipiai paklausė: „Tai kokius eksperimentus čia atliekate? Kiek laiko nešiojate spiralę?“ – prisiminė švėkšniškė. Atsakiusi, kad šešis, ji paaiškino, kad dėl kontracepcijos konsultuojasi privačiame ginekologijos kabinete Klaipėdoje.
„Tuomet gydytoja paprašė slaugytojos įrankių. Pirmiausia paėmė tepinėlį onkocitologiniam tyrimui. O paskui pajutau, kaip mano pilvą pervėrė skausmas. Taip stipriai nudiegė, kad net susiriečiau. Pakėlusi akis pamačiau, kad gydytoja apžiūrinėja ištrauktą spiralę. O paskui ji pašaipiai metė repliką: „O, kaip puikiai išsilaikiusi“, – nemalonias akimirkas prisiminė švėkšniškė.
Pacientė, nustebusi, kad spiralė buvo pašalinta be jos sutikimo, ne mėnesinių metu, dar labiau nustėro išgirdusi, jog už paslaugą teks susimokėti. Tačiau tikina buvusi taip sugniuždyta, kad nesiginčydama sumokėjo nurodytus 40 litų į kasą.
„Išėjau lauk, atsisėdau į automobilį ir ėmiau isteriškai verkti – man buvo skaudu ne tik fiziškai, bet ir dėl to, kad buvau pažeminta“, – pasakojo švėkšniškė.
Paprašė kompensuoti spiralės kainą
Praėjus porai dienų ji nutarė nepalikti konflikto ramybėje ir pakalbėti su įstaigos vadove Dalia Starkiene.
„Nuėjau nusiteikusi geranoriškai. Norėjau, kad man būtų kompensuota spiralės kaina, kad būtų grąžinti pinigai, kuriuos sumokėjau už neprašytą paslaugą, ir atsiprašymo. Tačiau man buvo pasakyta, kad nesitikėčiau jokios kompensacijos.
O dėl nepagarbaus gydytojos elgesio man buvo pasakyta neva, gal jos nuotaika buvusi bloga.
Aš – taip pat medicinos darbuotoja ir man tenka bendrauti su įvairiais žmonėmis – verslininkais, kunigais ar asocialiais asmenimis. Bet nė su vienu jų neleidžiu sau būti blogos nuotaikos ar įžeidinėti – su visais kalbuosi vienodai“, – tikino Zita V.
Ar moteris žinojo, kad spiralė jos kūne buvo jau per ilgai? Zita V. aiškino, jog spiralė jai buvo įdėta privačiame Klaipėdos kabinete. Pernai gegužę ji apsilankiusi jame norėdama pasitikrinti ir buvo nusiteikusi spiralę pašalinti.
Tačiau specialistė, pasak jos, atlikusi ultragarso tyrimus, pamačiusi, kad viskas gerai, patarusi pirmiau pasidaryti onkocitologinį tyrimą, o paskui atvažiuoti dar kartą, ir spiralė būsianti išimta.
„Nuvykau į savo gydymo įstaigą dėl to tyrimo, ir štai kuo viskas baigėsi“, – atsiduso Zita V.
Įstaigą apgulė tikrintojai
Bendrovę „Sveikatos darna“ ji apskundė įvairioms instancijoms.
Iš Valstybinės ligonių kasos atėjo atsakymas, patvirtinantis, kad tokiai procedūrai reikėjo pacientės parašo, o jo nerasta. Be to, rašte teigiama, kad pirminio lygio įstaigoje iš viso negalima teikti intrauterininės spiralės pašalinimo paslaugos.
Klaipėdos teritorinės ligonių kasos atstovai taip pat patvirtino, jog „Sveikatos darna“ neturi licencijos teikti antrinio lygio ambulatorinių akušerijos ir ginekologijos paslaugų.
Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba taip pat nustatė tuos pačius pažeidimus.
Tikrintojų apgulta bendrovės „Sveikatos darna“ vadovė D.Starkienė pasiūlė Zitai V. kompensuoti finansinius nuostolius – 555 litus už naują spiralę, jos įdėjimo ir išėmimo kainą. Tačiau Zita V., gavusi tikrintojų išvadas,  iš „Sveikatos darnos“ pareikalavo 15–20 tūkst. litų kompensacijos. 
Įstaigos vadovė: kaltas nesusikalbėjimas
Bendrovės vadovė Dalia Starkienė tik atsiduso, išgirdusi, jog teks kalbėti apie konfliktą, kuris jai iki šiol kelia tiktai nemalonius jausmus.
„Dėl šio konflikto kalta ne gydytojos kompetencija, o jos nesusikalbėjimas su paciente. Gydytoja privalėjo suteikti tą paslaugą, nes spiralė buvo per ilgai. Bet turbūt nesugebėjo paaiškinti, kodėl tai būtina. Nei dėl to buvo sutrikdyta sveikata, nei čia mirtinas atvejis, nei liga. O mus užgriuvo gausybė tikrintojų“, – kalbėjo D.Starkienė.
Skundų dėl gydytojos A.E.Venckuvienės darbo ji nėra sulaukusi, tačiau pripažįsta, kad kolegė yra „aštroko būdo“.
„Po šio įvykio pacientės buvo atsiprašyta, buvo pasiūlyta kompensuoti spiralės kainą, tačiau mums nebuvo nurodyta sąskaita, į kurią galėtume pervesti pinigus. Vietoj to gavome niekuo nepagrįstą reikalavimą už žalą sumokėti keliolika tūkstančių litų.
Jaučiuosi nemaloniai dėl tos istorijos, bet nieko negaliu pakeisti. Man tiesiog gaila, kad žmogus taip ilgai laiko savyje pyktį“, – atsiduso įstaigos vadovė.
Reikėjo sulaukti sutikimo
Kiek laiko organizme gali būti intrauterininė spiralė? Ir kokį pavojų kelia tai, jog ją vėluojama pašalinti?
Vilniaus miesto klinikinės ligoninės Ginekologijos skyriaus vedėjo dr. Gedimino Mečėjaus teigimu, paprastą (ne hormoninę) spiralę gamintojai rekomenduoja nešioti iki 5 metų. Po to, jų teigimu, galima žalos rizika viršija jos naudą.
Dėl to gali vystytis infekcinės (uždegiminės) mažojo dubens ligos,  galinčios komplikuotis abscesais (pūliniais), o labai retais ir itin sunkiais atvejais – net sepsiu.
Be to, spiralė gali įaugti į gimdos sienelę, kelti skausmą, nulemti nuolatinį nevaisingumą.
„Realiai ginekologai, atsižvelgdami į mokslinius duomenis, rekomenduoja spiralę nešioti 2-3 metus, nes statistiškai problemų rizikos padidėjimas atsiranda būtent po 3 metų. Po 5 metų problemų dažnis kyla geometrine progresija. Taigi, 5 metai - paskutinė saugi riba.
Aišku, spiralė - tai daiktas, esantis moters kūne. Moteris yra savo kūno šeimininkė, ir niekas kitas negali elgtis su jos kūnu kaip panorėjęs.
Pagrindinė problema šiuo atveju – nors dėl medicininių priežasčių tikrai reikėjo pašalinti spiralę, reikėjo sulaukti ir pacientės sutikimo“, – komentavo G.Mečėjus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.