Vieno iš aparatų gamintojų pasaulyje „Philips Hearing Solutions“ atstovas Thomas Flückiger teigia, kad klausos sutrikimai visame pasaulyje yra pakankamai neįvertinta problema.
Būtent todėl gegužės mėnesį Lietuva pirma Europoje pradėjo pilotinį projektą – suteikė galimybę vilniečiams ir kauniečiams nemokamai ir savarankiškai pasitikrinti klausą.
Dėl sutrikusios klausos kreipiasi ir į vaistininkus
„Trijose vaistinėse Vilniuje ir Kaune kviečiame išbandyti naują paslaugą – modernią bei šiuolaikišką klausos patikrą, atliekamą naudojantis ausinėmis ir planšetiniu kompiuteriu.
Tai – ne pirmas tyrimas, kurį atliekame vaistinėse, nemokamai galime patikrinti plaukų bei veido odos būklę, įvertinti kūno kompoziciją. Nuolatos ieškome naujų partnerių bei inovatyvių sprendimų, kurie padėtų mūsų klientams rūpintis brangiausiu turtu – savo sveikata. Kai į mus kreipėsi „Audiomedika“, mūsų požiūris į klientus ir sveikatos priežiūros paslaugų kokybę sutapo, todėl nedvejodami užmezgėme šią partnerystę“, – pastebi „Benu“ vaistinių tinklo rinkodaros ir komunikacijos vadovė Rita Šelekaitė – Ivaškevičienė.
Pasak vaistininkės Lauros Mockutės, dėl ilgalaikių klausos sutrikimų į vaistininkus dažniausiai kreipiasi vyresnio amžiaus žmonės, o jaunesni dažniau skundžiasi laikinais sutrikimais: ilgalaikiu ausų užgulimu po skrydžio lėktuvu ar sieros kamščiais.
„Sutrikusią klausą dažnai lydi ir kiti pašaliniai simptomai – vyresnio amžiaus žmonės kreipiasi dėl ausyse girdimo spengimo arba ūžimo. Tokiu atveju įvertiname kiekvieno situaciją skirtingai – kartais siūlome kraujotaką gerinančius preparatus arba nedelsiant kreiptis į gydytoją.
Darbe pasitaiko atvejų, kai negydomi klausos sutrikimai sukuria komunikacijos barjerus tarp vaistininko ir kliento, kartais būna itin sunku susikalbėti. Jeigu klausos suprastėjimas yra pažengęs, nedelsiant raginame kreiptis į medikus.
Neabejojame, kad ši paslauga pasitarnaus kaip efektyvi pirminė klausos patikros priemonė ne tik vyresnio amžiaus žmonėms, bet ir jaunimui“, – sako vaistininkė.
Šią galimybę oficialus „Philips Hearing Solutions“ atstovas Lietuvoje – „Audiomedika“ – suteikė Vilniuje – prekybos ir pramogų centruose „Ozas“ ir „Panorama“ bei Kaune – „Mole“.
Išskirtinė galimybė lietuviams
– Kaip manote, kodėl klausos problemos vis dar yra problema visoje Europoje, taip pat ir Lietuvoje? – paklausėme Th. Flückigerio.
– Tai vis dar didelė problema! Apskaičiuota, kad mažiausiai 10 proc. išsivysčiusių šalių gyventojų kenčia nuo klausos praradimo ir tik mažiau nei 20 proc. iš jų naudoja klausos aparatus. Klausos aparatų gamintojai puikiai padirbėjo tobulindami technologiją, dydį, šių prietaisų patrauklumą, tačiau vis tiek daugelis kratosi minties juos nešioti.
Gyventi su sutrikusia klausa – tai tas pats, kas nenešioti akinių ir laisvalaikiu neįžiūrėti valgiaraščio restorane, žinučių telefone ar negalėti skaityti knygos. Negydomi klausos sutrikimą turintys žmonės tiesiog praleidžia labai svarbius dalykus gyvenime, kai daugumą nepatogumų galima išspręsti tiesiog naudojant paprastą klausos aparatą.
– Kodėl buvo nuspręsta organizuoti bandomąjį nemokamo klausos patikrinimo projektą?
– Daugelis žmonių net nežino, kad kenčia nuo tam tikro lygio klausos praradimo, ir jiems nėra tiek jau daug galimybių pasitikrinti. Nemokamas, patikimas ir paprastas testas vaistinėje yra puiki galimybė išsiaiškinti savo tikrąją būklę: jei tik įtariate, kad jūs ar jūsų artimasis gali turėti klausos sutrikimų, paprastas ir greitas patikrinimas leis išsklaidyti abejones. Kai žmonės bus geriau informuoti apie savo sveikatos būklę, jie galės priimti tinkamą sprendimą, ką daryti toliau.
– Tik dvi šalys pradėjo bandomuosius projektus – Graikija ir Lietuva. Kodėl pasirinkote jas?
– Kai atsirado puiki galimybė bendradarbiauti su vaistinėmis – neįtikėtinu partneriu, besirūpinančiu lietuvių sveikata ir gerove visoje šalyje, – iškart sutikome! Jų susidomėjimas prisijungti prie mūsų atstovo šiame projekte buvo esminis mūsų apsisprendimo pagrindas. Tas pats atsitiko Graikijoje, tik su kitu partneriu, ten tai bus garsus optikos tinklas. Kai pamatysime šių dviejų šalių visuomenės reakciją, plėsimės į likusį pasaulį.
– Kokių rezultatų tikitės ir ką planuojate ateičiai?
– Tikimės, kad žmonės, užsukę į „Benu“ vaistines, žmonės pasinaudos galimybe nemokamai ir greitai pasitikrinti klausą. Svarbu prisiminti, kad klausa yra tokia pat svarbi. O jos problemos – yra didelė sveikatos problema. Mūsų tikslas – būti pasiekiamais visiems, kurie turi klausimų ir nori daugiau sužinoti apie gyvenimą su klausos problemomis ir nuostabius sprendimus, kuriuos dabar siūlome. Mūsų partneriai yra tam, kad priimtų visus, be kompromisų, ir atsakytų į visus rūpimus klausimus.