„Liepos 6 d. paslydau sode ir nukritau ant kairiosios rankos. Baisiai pradėjo skaudėti petį, todėl kitą dieną nuvykau į Vilniaus greitosios pagalbos universitetinę ligoninę, kad apžiūrėtų traumatologas.
Man padarė rentgeną, tačiau jis nieko neparodė, todėl dar reikėjo atlikti peties kompiuterinę tomografiją. Traumatologas nepastebėjo lūžio ir nepatikrino sausgyslių, todėl tik patarė gerti vaistų nuo skausmo“, – pasakojo vilnietis.
Anot jo, skausmas po savaitės taip ir nedingo, todėl vėl bandė kreiptis į Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės traumatologą, bet tam visų pirma reikia šeimos gydytojo siuntimo.
„Liepos 16 d. registravausi pas šeimos gydytoją, taloną gavau tik rugsėjo 3 d., tada gavau siuntimą pas traumatologą tik rugsėjo 26 d. Eilės ilgos, o skausmas nenustoja kamuoti.
Rugsėjo 3 d. traumatologas liepė pasidaryti echoskopiją, kurios taip pat teko laukti iki spalio 3 d. Galų gale atlikus echoskopiją paaiškėjo, kad man yra plyšusi sausgyslė. Dėl tolesnės diagnozės patvirtinimo turėjau dar pasidaryti peties magnetinio rezonanso tomografiją“, – tęsė S.Bondarenko.
Vyriškio teigimu, po visko traumatologas išrašė siuntimą operacijai ir nuvyko į Santaros klinikas. Deja, čia eilės ne ką mažesnės, tenka apsišarvuoti kantrybe ir sukandus dantis kęsti skausmą toliau.
„Su siuntimu nuvažiavau į Santaros klinikas, o ten mane kol kas užrašė chirurgo konsultacijai, kuri vyks tik gruodžio 5 d. Kada operuos – išvis neaišku. Nuo sausgyslės plyšimo iki konsultacijos praeis 5 mėnesiai, beveik pusė metų. Nieko negaliu padaryti, pastoviai skauda, naktimis net negaliu miegoti“, – sakė S.Bondarenko.
Ligoninė negavo nusiskundimų iš paciento
Dokumentų valdymo ir komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Justina Petravičienė pabrėžė, kad sunku plačiau pakomentuoti situaciją, nes nėra žinomos visos aplinkybės.
„Apgailestaujame ir atsiprašome, jei laiško autorius iš tiesų patyrė nemalonių emocijų RVUL Skubiosios pagalbos skyriuje.
Pabrėžiame, kad ligoninėje dirba kvalifikuoti, kompetentingi ir savo darbą išmanantys medikai, kiekvieną parą gelbstintys įvairaus sunkumo traumas patyrusius ar kitais negalavimais besiskundžiančius pacientus.
Kalbant apie konkretų atvejį – Ligoninės administracija nėra gavusi jokio panašias aplinkybes apibūdinusio paciento nusiskundimo ir, įvertinę, jog kiekvienam konkrečiam atvejui svarbus ir būtinas visų aplinkybių žinojimas, komentuoti plačiau neturime galimybės.
Kalbant apie bendrą tvarką, norime priminti, kad nuolatiniams Lietuvos gyventojams be siuntimo nemokamai teikiama tik būtinoji pagalba, kurią aiškiai reglamentuoja sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtinta tvarka. Visais kitais atvejais apdraustieji, norintys gauti nemokamą gydytojo specialisto konsultaciją, turi turėti šeimos gydytojo siuntimą“, – paaiškino J.Petravičienė.
Ji taip pat pažymi, kad būtinosios pagalbos teikimo metu gydytojas sprendžia, kokie tyrimai reikalingi konkrečiam pacientui, bet neprivalo atlikti visų įmanomų tyrimų. Suteikus pagalbą, pacientui įprastai rekomenduojama kreiptis į savo šeimos gydytoją, kuris įvertina paciento sveikatos būklę, dinamiką ir sprendžia dėl gydytojo specialisto konsultacijos poreikio. Turėdamas siuntimą pacientas gali kreiptis į bet kurią gydymo įstaigą, kurioje dirba reikiamos profesinės kvalifikacijos gydytojas.
„Mūsų Ligoninėje pacientų, laukiančių gydytojų ortopedų traumatologų konsultacijų, eilė yra, tačiau dažniausiai per 1-2 savaites Ligoninėje dirbančio šios specialybės gydytojo paslaugos pacientui yra suteikiamos“, – atsakė Dokumentų valdymo ir komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė.
Pacientams kartais pristinga informacijos
„Jeigu žmogus kenčia skausmą, jam reiktų kreiptis skubiai konsultacijai į kurios nors ligoninės Priėmimo ir skubios pagalbos skyrių (nebūtinai tai turi būti Santaros klinikos). Jei skausmas labai stiprus ir nepakeliamas tai greičiausiai turėtų būti traktuojama kaip būtinoji pagalba, tačiau jei būtinosios pagalbos nėra, žinoma, jam yra skiriamas planinės konsultacijos data ir laikas.
Apgailestaujame, kad tokios informacijos pacientui nepateikė jo šeimos gydytojas – būtų išvengta daug nesusipratimų ir nemalonių emocijų visoms pusėms. Dažnai tenka susidurti su tuo, jog į mus besikreipiantiems pacientams vis pristinga informacijos, kur, kaip ir kada jie galėtų gauti kuo greitesnę bei efektyvesnę medicinos pagalbą.
Vertiname ir džiaugiamės pasitikėjimu mūsų įstaiga bei specialistais, tačiau pacientams tikrai ne visuomet yra reikalinga būtent tretinio lygio paslauga – jie med. paslaugą galėtų gauti arčiau savo gyvenamosios vietos arba tose įstaigose, kuriose laukimo eilės yra mažesnės“, – pakomentavo VUL Santaros klinikų Vyriausioji specialistė ryšiams su visuomene Gitana Letukienė.