Išsirinkti dviratį neužtenka: patogiai ir saugiai kelionei prireiks ir dar kai ko

2022 m. balandžio 14 d. 10:00
Kad važiavimas dviračiu būtų ne tik malonus, patogus, bet ir saugus – jums prireiks papildomų priedų ar aksesuarų. Gamintojai padarė viską, kad mynimas dviračiu būtų nepriekaištingas. Ką pasirinkti: dviračio kompiuterį, kėdutę, akinius ar nuotoliniu būdu valdomus žibintus – geriausiai patars specialistai, išsiaiškinę jūsų planus: kur ir kiek laiko ketinate minti pedalus.
Daugiau nuotraukų (12)
Poreikiai skirtingi, tad ir priedai – ne vienodi
Dviračiais, jų dalimis ir aksesuarais prekiaujančios parduotuvės Bikko.lt vadybininkas-konsultantas Tadas Kinderis patvirtina: vieni dviračiai parduodami sukomplektuoti – tokius ir renkasi nemaža dalis pirkėjų, mat nenori rūpintis papildomais priedais, tokiais kaip purvasaugiai, pastatymo kojelė, kelioninė pompa ar bagažinė.
Kiti, priešingai, įsigyja dviratį, o priedus mielai renkasi patys: mat yra tokių, kuriems nereikalinga kojelė, ar tokių, kuriuos žavi minimalistinio stiliaus dviračiai, tad jie norėtų vos kelių priedų, pavyzdžiui, spidometro ar gertuvės laikiklio.
Perkantieji miesto dviračius, dažnai įsigyja krepšelį, į kurį patogu susidėti pirkinius ar kitus daiktus.
Važinėjant miesto gatvėmis, pravers ne tik krepšys pirkiniams, bet ir skambutis (šių būna retro stiliaus ir nedidelių) bei užraktas. Šių taip pat būna įvairių: paprasčiausia grandinė, U formos spyna ar sudėtingesnė – su kodu bei signalizacija, taip pat pastaruoju metu itin populiarios sulankstomos spynos.
Sprendžiant, kokių priedų reikia, svarbu apgalvoti, kokia kelio danga teks važinėtis. Jei tai – užmiestis ar miškų takeliai, rekomenduojami purvasaugiai, o šių taip pat yra įvairių: platūs – kalnų dviračiams, universalūs – hibridiniams, siauri – plento ir pilni miesto dviračiams skirti purvasaugiai (skydeliai).
Renkantis purvasaugius, būtina įsitikinti, kad jie tikrai tiks turimai transporto priemonei. Pavyzdžiui, norint sumontuoti pilnus skydelius su laikikliais, būtinos tvirtinimo skylutės ant rėmo ir ant šakės. Taip pat svarbu ir skydelių / purvasaugių plotis. Kalnų dviračiams skirti platūs skydeliai tikrai netiks plentiniam dviračiui su siauromis padangomis, nes jų tiesiog nepavyks pritvirtinti.
Kelionės mieste – be netikėtumų
Turintiems vaikų kone privalomos dviračių kėdutės. Jos ir patogios, ir saugios. Anot T. Kinderio, tėvai dažnai teiraujasi, kokie reikalavimai kėdutėms ir ieško pačių saugiausių.
Rinkoje siūlomos kelių tipų vaikiškos dviračių kėdutės: montuojamos dviračio gale, priekyje, ant rėmo arba ant bagažinės – visos jos tvirtinamos ir nuimamos itin paprastai. Pagrindinė taisyklė, įsigyjant jas – vaikas neturėtų sverti daugiau nei 22 kilogramus, maždaug iki trejų ar ketverių metų (ant priekinės kėdutės – 15 kilogramų).
Priekyje montuojamos kėdutės, T. Kinderio žodžiais, mažiausios populiarios. Kone pagrindinis jų privalumas – daugiau vietos vaikui ir galimybė matyti, kur važiuoja, tačiau vairuotojui tas gali kelti papildomų iššūkių – blaškyti dėmesį.
Be to, nelaimės atveju, mažylis gali patirti daugiau sužalojimų, mat vairuojantis dviratį dažniausiai krenta tiesiai.
Populiariausios – kėdutės, montuojamos ant galinės rėmo dalies, virš galinio rato, tik rėmas turi būti apvalus, o ne, kas gana reta, ovalus, tokiu atveju prireiktų dar papildomo laikiklio.
Kėdutės ant rėmo tvirtinamos su papildomu, komplekte esančiu, laikikliu prie vamzdžio, tad šios kėdutės yra pakankamai universalios. Galinės kėdutės gali netikti, jei dviratis yra su pilna amortizacija.
Mėgstantieji aktyvų sportą, noriai montuoja dviračių kompiuterius: šiais matuojamas ne tik greitis ar nuvažiuotas atstumas, bet ir vidutinis ar maksimalus greitis, temperatūra, kelionės laikas, širdies ritmas, greitis, atstumas ar sudegintos kalorijos.
Prioritetas – saugios kelionės
Pašnekovo žodžiais, dviračio apšvietimo sistema – pirkinys, kuriam derėtų skirti ypatingą dėmesį, juolab jei ketinama važinėti sutemus arba atokesnėse, mažiau, apšviestose vietose. „Dviračiai įprastai komplektuojami su atšvaitais, visuomet pasiteiraujame, ar žmogus ketina važinėti tik dieną, o, galbūt, planuoja dažnai keliauti sutemus, kokiais keliais mins dviratį: miesto ar užmiesčio. Priklausomai nuo to, parenkami reikalingi žibintai“, – paaiškino vadybininkas-konsultantas.
Keliones dviratininkams gerokai palengvina sensoriai, kurie reaguodami į prietemą, įsijungia. O kur dviračio žibintai su valdymo pulteliu, kuriuo, beje, gali būti valdomas ir dviračio skambutis.
Saugiam vairavimui ne mažiau nei kokybiški žibintai svarbus šalmas ir akiniai. Pagrindinis akinių, kurių pagrindinė funkcija – apsaugoti akis nuo vėjo, lietaus ar vabzdžių, skirtumas – stiklai: šie gali būti permatomi, gelsvi, melsvi. Vieni akiniai patogesni prietemoje, pavyzdžiui, važinėjant miško takais, kiti skirti apsaugoti nuo tiesioginių saulės spindulių važiuojant mieste. Siūlomi ir fotochromatiniai lęšiai, kurie, reaguodami į šviesos spindulius, pritemsta.
Susiruošus pirkti šalmą svarbiausia nesuklysti renkantis jo dydį. Galima įsigyti šalmų, skirtų plento ar triatlono, laisvalaikio ar turistinio, kalnų ar greitojo nusileidimo dviratininkams.
Tobulėjant technologijoms, dviračių šalmai tampa lengvesni, tvirtesni. Pastaruoju metu gamintojai gamina universalius šalmus, tad dažnu atveju dėl šalmo dydžio abejoti nebereikia.
Renkantis šalmą verta atkreipti dėmesį, kokiomis savybėmis jis pasižymi: kiek ventiliacijos skylių, ar yra tinklelis ar snapelis, kaip reguliuojamas dydis. Svarbu, kad šalmas būtų pakankamai tvirtas, nebūtų per didelis.
Specialistas pataria: minantieji kalnų dviratį turėtų rinktis šalmą su snapeliu, skirtu apsaugoti nuo šakų, miesto ar plento dviratį – aerodinamiškesnį šalmą.
Šįmet daug dėmesio sulaukia šalmas, kurio gale integruotas LED apšvietimas.
Ir saugiai, ir stilingai
Pašnekovas nesutinka, jog specializuota dviratininko apranga pravers tik sportininkams. Išties, lengva, vėjo neperpučiama, sykiu prakaituoti neleidžianti, apranga – puikus sprendimas kiekvienam, sėdančiam ant dviračio.
Vertina dviratininkai ir specializuotus lengvus, greitai džiūnančius batus, ypač MTB ir važiavimo plentu, išsiskiriančius savo padu, dėl kurio koja nenuslysta nuo pedalo. Nuo nutrynimų ar šalčio apsisaugoti padeda dviratininkų pirštinės. Saugiam išlikti padeda ir dviratininkams privaloma liemenė arba šviesą atspindintys diržai. Specialistas atkreipia dėmesį, kad šviesą atspindinčių priedų ir aksesuarų funkcinės savybės bėgant laikui silpnėja, tad periodiškai jas reikėtų pakeisti naujomis.
Ar važiuoti bus patogu, priklauso nuo balnelio kokybės ir funkcionalumo: jei dviratis skirtas aktyviam važinėjimui – jo balnelis bus siauresnis ir kietesnis, hibridinio – pusiau minkštas, miesto dviračiui platesnis, minkštesnis – kone krėslas. Jei balnelis nėra tinkamai pritaikytas, atsižvelgiant į vairuotojo poreikius, jis gali pradėti trinti ar net sukelti kelių, nugaros apačios skausmų.
Balneliai, atsižvelgiant į jų formą, pritaikyti vyrams, moterims arba universalūs.
Priklausomai nuo turimo dviračio tipo, važiavimo ir jaučiamo spaudimo, galima keisti ir dviračio balnelio palinkimo laipsnį bei aukštį. Pavyzdžiui, jei turite problemų su keliais, reikėtų pabandyti balnelio nosį palenkti atgal. Jei vargina skausmas nugaros apačioje, balnelio nosį galima palenkti žemyn. Tiems, kurie važinėja plento dviračiais, balnelis taisomas aukščiau nei vairas, kad būtų galima greičiau važiuoti.
Balneliai skirstomi ir pagal sėdėjimo pozą: atletinis, modernus ir atsipalaidavimo. Jei vairuojamas plento ar kalnų dviratis, sėdint reikia labiau pasilenkti, jei miesto dviratis – sėdėsena tiesi.
Dviračio į šoną nepastatantys ištisus metus žino: būtina pasirūpinti kokybiškomis padangomis: žiemą, priklausomai nuo to, važiuosite sniegu, ledu ar mieste, daugelį gelbsti dygliuotos padangos. Jas reikėtų rinktis pagal skersmenį, plotį ir atsižvelgiant į skirtingus gamintojų lygius: pavyzdžiui, kieto plastiko padangas, su atšvaitu ir pan. – geriausiai patars konsultantai.
Jei daugiausia važinėjama miesto gatvėmis, specialistai rekomenduoja pirkti padangas plonesniu protektoriumi, ne tokio agresyvaus rašto, mažesniais dantukais, kad nesigirdėtų padangų keliamo triukšmo, be to, bus lengviau minti dviratį.
Jeigu važiuojama į miškus, kur samanos, smėlis, rekomenduojamos šiurkštesnio protektoriaus, su dygliais padangos, kad ratai neslystų.
Yra ir tarpinių variantų, kuomet padangos viduryje protektorius lygesnis, šonuose – dantukai.
Renkantis priedus ir aksesuarus, jų galima įsigyti išties daugybę, tad profesionalų konsultacija – tai, nuo ko reikėtų pradėti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.