Keliauti mieste ar gamtoje: atsakę į šį klausimą dviratį išsirinksite nesunkiai

2022 m. balandžio 9 d. 11:00
Nusipirkti dviratį tik iš pirmo žvilgsnio atrodo paprasta. Tačiau užsukus į bet kurią parduotuvę suprati, kad pasirinkimas išties didelis: kalnų, turistiniai, miesto, hibridiniai, sulankstomieji. Visi jie atrodo tinkami, patogūs ir gražūs. Specialistai tvirtina: dviračio pasirinkimas nebus toks varginantis, jei sau atsakysite į kone svarbiausią klausimą: kur ir kaip dažnai ketinate juo važinėti?
Daugiau nuotraukų (24)
Susidėliojo kriterijų sąrašus
Vilnietė Ieva dviratį renkasi dėl kelių priežasčių: kaip ji pati sako, po žiemos norėdama padailinti figūrą, daugiau judėti. Kadangi laiko vaikščioti į treniruotes trūksta, važiavimas dviračiu tam puikiai tinka. Imponuoja jai ir tai, kad buvimas gryname ore, dviračio mynimas gerina nuotaiką, padeda jaustis žvalesniam.
Ieva pasakojo susidėliojusi svarbiausius prioritetus, kokio dviračio norėtų: ieško tokio, kurio rėmas – aliuminio, kad galėtų nesunkiai užsinešti į butą ketvirtame aukšte, prieš apsispręsdama domėjosi pavarų struktūra: norėtų su vidinių pavarų mechanizmu, jai svarbi dviračio generatoriaus kokybė, žibintai, purvasaugiai, krepšelis. Aktualus jai ir žemas dviračio rėmas.
Ieva planuoja dviračiu kasdien važinėti į darbą, o laisvalaikiu nuvažiuoti į sostinėje esantį parką ar prie ežero.
Svarbiausi keli kriterijai
Šiaulietis, dviračiais, jų dalimis ir aksesuarais prekiaujančios parduotuvės Bikko.lt vadybininkas-konsultantas Imantas Jurevičius, pats būdamas dviračių fanu, šią transporto priemonę padeda išsirinkti ir kitiems. Pašnekovas patvirtina: norėdamas įsigyti nepriekaištingai tinkantį dviratį, žmogus, visų pirma, turėtų apsispręsti, kur ketina važinėtis: mieste, dviračių takais, žvyrkeliu ar, pavyzdžiui, miško takeliais.
Jei pagrindiniai maršrutai vingiuoja mieste, nedidelius atstumus planuojama įveikti atsipalaidavus, patogiai, puikiai tiks miesto dviratis. Moteriškų miesto dviračių rėmai dažniausia būna žema apatine dalimi, lenktų formų arba retro stiliaus, kad lipant ant dviračio nereikėtų aukštai kelti kojos ir juo važiuoti būtų patogu dėvint suknelę ar sijoną.
Dažnai girdimas stereotipas, kad miesto dviratis – tai moteriškas dviratis. „Dirbu dviračių parduotuvėje, čia dažnai ateina vyrai, žadantys dviračiu važinėti tik mieste. Kai pasiūlau jiems miesto dviratį, nustemba, nes, jų nuomone, toks yra skirtas tik moterims. Tačiau miesto dviratis yra universalus – tai yra dviračio rėmo stilius. Jis pritaikytas ramiam važiavimui miesto gatvėmis ir šaligatviais, dažniausiai į darbą, savaitgalį į parką ar parduotuvę. Tad sukurtas taip, kad būtų patogu važiuoti su kostiumu, suknele ir kitais formalesniais drabužiais. Būtų lengva nulipti ir užlipti, laukti prie šviesoforo ar perėjos, o specialios apsaugos saugo važiuoti dviračiu nepritaikytus drabužius. Nyderlanduose, Vokietijoje, Prancūzijoje, Belgijoje ir kitose Europos šalyse tokias dviračiais į darbą ir iš jo skuba tiek tarnautojai, tiek biuro darbuotojai, tiek studentai ar vyresni vaikai į mokyklą“, – sako Bikko.lt parduotuvės konsultantas.
Jeigu žmogus mėgsta leisti laiką gamtoje: važinėti bekele, nelygiais keliais, kalnuotomis vietovėmis, žinoma, jam puikiai tiks kalnų dviratis. Jei visgi sunku apsispręsti, alternatyva – hibridinis dviratis. Šis panašus į daugelio mėgstamus kalnų dviračius, šiuodvi transporto priemones skiria tik priekiniai ir galiniai žvaigždžių blokai bei siauresnės hibridinių dviračių padangos. Hibridinį dviratį minti lengviau, pasipriešinimas mažesnis, jis, priešingai nei kalnų dviratis, kiek lengvesnis.
Hibridiniai („krosiniai“) dviračiai tinkami važiuoti asfaltuotu keliu, miško takeliais, parkais ir tolimoms išvykoms, tad pirkėjui, norinčiam turėti universalios paskirties dviratį, jis – racionaliausias pasirinkimas.
Elektrinis dviratis – nepakeičiamas, jei norisi automobilį pakeisti dviračiu, aplenkti spūstis, tačiau į darbą atminti nesuprakaitavus ir nepavargus. Šiuo dviračiu be vargo aplenksite kliūtis, įveiksite įkalnę, nuvažiuosite į darbą, parduotuvę ar parką.
„Jei planuojama įveikti didesnes įkalnes, sudėtingesnes trasas svarbu būti puikiai fiziškai pasiruošus arba naudoti elektrinį dviratį“, – patarė I. Jurevičius.
Kai ką teks įsigyti papildomai
Apsisprendus, kokį: kalnų, miesto, hibridinį ar elektrinį dviratį rinktis, atsižvelgiant į žmogaus ūgį ir sudėjimą, parenkama tinkamiausia transporto priemonė. Dviračiai, priklausomai nuo rėmo ilgio, žymimi coliais arba centimetrais – toks žymėjimas tikslus ir aiškus, pripažintas visame pasaulyje. Dažnu atveju „išvaizdesniam“ pateikimui rėmų dydžiai pažymimi raidėmis S, M, L, XL, XXL, tačiau toks žymėjimas ne visada tikslus, juolab skirtingų gamintojų traktuojamas nevienodai. Galiausiai, raidėmis taip pat žymimas tas pats rėmo dydis coliais arba centimetrais.
Jei reikia nestandartinio varianto, rekomenduojama dviratį išbandyti čia pat, salone, tuomet išsirinkti labiausiai patikusį.
Dviračiai, anot pašnekovo, dažniausiai parduodami sukomplektuoti, galima sėsti ir minti. Perkant miesto ar turistinį (sukurtą ilgoms kelionėms, tačiau ir mieste tinkantį) dviratį, jų komplektacijoje bus bagažinė, apšvietimas, pastatymo kojelė, purvasaugiai, papildomai prireiks įsigyti gertuvės laikiklį ar krepšį.
Jei įsigyjamas kalnų ar hibridinis dviratis, priedus: kojeles, purvasaugius, apšvietimą reikėtų įsigyti atsižvelgiant į poreikius. Kartais netgi atšvaitai įsigyjami papildomai: viskas priklauso nuo to, kur ketinama važinėti.
Patogu, tik yra keli „bet“
Sulankstomi dviračiai, atrodo, patogus sprendimas, jei iki miesto atvykstama automobiliu, tuomet persėdama ant dviračio, mat jie puikiai telpa automobilio bagažinėje, o ir namuose užima mažiau vietos.
„Jei sulankstomas dviratis aliuminio rėmo, jis susilanksto gana lengvai, bet kainuoja daugiau. Įsigijus dviratį plieniniu rėmu, gali būti taip, kad nesinorės jo lankstyti, mat mechanizmas nėra itin patogus, tačiau pats dviratis pigesnis. Atrodo, smulkmenos, bet nuo to priklauso patogumas. Perkant dviratį norisi, kad jis ne tiesiog stovėtų, bet būtų malonu ir patogu jį minti bei transportuoti, laikyti“, – paaiškino I. Jurevičius.
Norintieji dviračiu naudotis ištisus metus, šaltuoju metų laiku turėtų tiesiog pasikeisti padangas į dygliuotas arba bent jau minkštesnės gumos mišinio. Miesto dviračių padangos įprastai kietos, tad paslysti tikimybė didesnė. Elektrinis dviratis mieste galėtų įveikti ir vieną kitą pusnį.
Beje, įsigijus elektrinį dviratį, jį įkrauti ne sunkiau nei mobilųjį telefoną. Svarbios kelios taisyklės: visiškai neišeikvoti baterijos, o jei nevažiavote ilgesnį laiką, įkrauti, bet ne visiškai. Jei teisingai įkrausite, akumuliatorius tarnaus ilgiau, jei ne – jį teks keisti greičiau.
Elektriniai dviračiai ypač populiarūs tarp vyresnio amžiaus žmonių arba tų, kurie juo mielai mina į darbovietes.
I. Jurevičius pritaria, jog dviratis nebe tik priemonė laisvalaikiui, bet ir kasdienai: „Iš klientų vis dažniau girdime, kad juo planuoja važiuoti į darbą. Žiemą kol kas važiuojančiųjų dar mažoka, bet, atšilus orams, mieste dviračių kur kas daugiau.“
Dviratis^Instantaktyvus laisvalaikis
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.