Žvelgdamas pro savo biuro langus į sniegu padengtas centrinės
Italijos kalvas, mados imperijos savininkas visuomet mato tai, ką
gali nuveikti.
„Kaip sakė kitas imperatorius – Markas Aurelijus, gyvenk
taip, lyg ši diena būtų paskutinė, tačiau planuok, tarsi gyvensi
amžinai“, – bendrovės „Brunello Cucinelli“ būstinėje
Solomėjuje, Umbrijoje, agentūrai AFP duotame interviu sakė B.Cucinelli.
63 metų verslininkas jau seniai yra giriamas už šiuolaikišką
darbo praktiką, kuri atnešė komercinę sėkmę. Savo darbuotojams
jis draudžia dirbti po 17.30 val. ir tikrinti elektroninį paštą po
darbo valandų.
„Kodėl turėtų elgtis kitaip? – klausia jis. – Mes ir taip
dirbame per daug, per daug lindime internete. Per visą istoriją
žmogus kenčia nuo sielos ligos ir mūsų nuolat sujungtas pasaulis
tą ligą dar pablogina.“
Pietūs erdviame B.Cucinelli fabrike trunka 90 minučių:
pakankamai ilgai, kad būtų galima užšokti namo ir po pietų
nusnausti.
Paklaustas, kodėl jo fabrike tokie didžiuliai langai nuo grindų
iki lubų, verslininkas pacitavo prancūzų filosofo Jean-Jacques
Rousseau mintį, kad artumas gamtai skatina
kūrybingumą.
Į kompanijos būstinę kalvos viršūnėje esančiame 13-ojo
amžiaus kaimelyje jis investavo milijonus.
Pagaminta Italijoje
B.Cucinelli mano, kad šiuolaikiniam žmogui būtina atsigręžti
į kaimelius ir mažus miestelius, kur taip pat gyvena žmonės.
„Kai 1985 metais ėmėme renovuoti Solomėją, mane įkvėpė J.-J.
Rousseau mintis, kad reikia palikti miestus ir grįžti į kaimus ir
permąstyti žmonijos ateitį“, – sakė jis.
Tokios idėjos daro įtaką ir tam, kaip jis vadovauja savo
kompanijai, kurios pardavimai šiais metais gali pasiekti 450 mln.
eurų.
B.Cucinelli pagrindines žaliavas, tokias kaip kašmyras,
importuoja iš Kinijos ir Mongolijos, tačiau visa kompanijos gamyba
vyksta Italijoje. Kompanijos etika ir tvirtos vertybės bei šaknys
Italijos kaime yra svarbūs šio prekės ženklo elementai, leidę
bendrovei per dešimtmetį išaugti keturis kartus ir tikrai nenuvilti
investuotojų.
Italų dizaineris teigia nemetantis iššūkio šiuolaikiniam
kapitalizmui, tačiau nori suteikti jam žmogiškesnį veidą, ypač
atsižvelgiant į Vakaruose augantį darbuotojų nusivylimą, kuris
greičiausiai ir leido iškilti tokiam žmogui, kaip Donaldas Trumpas, bei įvykti „Brexit“.
„Daugelis žmonių iš tiesų jaučiasi pamiršti, – sako
italų dizaineris. – Internetas perbraižė pasaulinį darbo
žemėlapį. Italija, kaip ir visa Europa, nebegali konkuruoti
žemesniame lygyje, ir dėl to padidėjo nedarbas. Tačiau esminė
problema yra orumas. Negalime turėti kompanijų, kurios daug uždirba
versdamos savo darbuotojus dirbti po 12 valandų už mažą
atlyginimą. Mūsų ekonominę veiklą vėl turime paremti orumu.“.