Mados pasaulio deimantai nebijo laužyti taisyklių

2016 m. rugsėjo 21 d. 14:44
„Stilius“
Alessandro Michele (44 m.) ir Demna Gvasalia (35 m.) – naujos, itin ryškiai spindinčios mados pasaulio žvaigždės. Dar prieš dvejus metus niekas apie juos nežinojo, o dabar jais žavimasi per Berlyno, Paryžiaus, Londono, Milano mados savaites, jau seniai tapusias milijardine podiumo kūrėjų fantazijos demonstravimo rinka.
Daugiau nuotraukų (4)
Gruzijoje gimęs Vokietijos dizaineris D.Gvasalia dirbo „Maison Martin Margiela“ ir „Louis Vuitton“. 2014-aisiais kartu su šešiais kitais dizaineriais jis sukūrė prekės ženklą „Vetements“ (išvertus iš prancūzų kalbos – „drabužiai“), kurį lydi didžiulė sėkmė, rašo žurnalas „Stilius“.
O 2015 metų spalį D.Gvasalia tapo naujuoju Paryžiaus mados namų „Balenciaga“ kūrybos direktoriumi.
Mados namų „Gucci“ vyriausiasis dizaineris italas A.Michele suteikė šiam prekės ženklui naują romantišką įvaizdį, kuris tapo taip pat labai populiarus.
Ir pastaruoju metu nė apie vieną dizainerį nekalbama tiek daug, kiek apie A.Michele ir D.Gvasalią. Tarp jų esama skirtumų, bet netrūksta ir esminių panašumų.
„Vetements“ mada – siaubinga, bet dėl to mums taip patinka šis prekės ženklas“, – sako D.Gvasalia.
Jo nuomone, grožį galima atrasti visur, jei tik jo ieškoma. Grožis klasikine prasme dizaineriui D.Gvasaliai pernelyg paprastas, nes jis aiškiai matomas ir dėl jo nereikia ilgai mąstyti.
A.Michele pastaruoju metu labiau domina grožis, kuriam reikia įdėmesnio žvilgsnio, apmąstymų. Gal dėl to į jo atmintį taip giliai įsirėžė pokalbis Milane su kolege Miuccia Prada.
„Kai atėjau į mados pasaulį, čia viskas sukosi apie iškart į akis krintantį grožį, – kruopščiai nudailintą, nugludintą. O aš ant podiumo nusiunčiau bjaurias, negražias merginas ir už tai dar daugelį metų buvau kritikuojama“, – sakė Italijos mados dizainerė.
Bet laikui bėgant jau nieko nestebino, kad podiumu vaikšto ne tik nepriekaištingos išvaizdos modeliai, bet ir sergantys viena baisiausių kosmetiniu požiūriu odos ligų – baltme.
Nors jau dabar, kaip teigia „Gucci“ vyriausiasis dizaineris, viskas truputį kitaip, vis dar sunku pakeisti mados kalbą – reikia laiko.
Kūrybinis darbas – akivaizdus procesas, kurį visi mato. Visi pastebi ne tik gaivaus vėjo dvelksmą, bet ir jaučia priplėkusį kvapą.
Nuo pastarojo neapsaugoti ir garsūs prekių ženklai. A.Michele nuomone, „Gucci“ mada jau buvo nuslydusi į paviršutiniškumą, tapusi bedvasė, be gyvybės ženklų.
Jis, kaip ir kolega D.Gvasalia, žavisi gatvės mada, apgailestauja, kad net pusės to, kas demonstruojama per mados renginius, parduotuvėse nėra.
„Mada ilgą laiką buvo uždaryta į kalėjimą, jai trūko laisvės“, – taip mano ir dėl to apgailestauja A.Michele.
Jis įsitikinęs, jog būtina laužyti senas taisykles, – tik tuomet bus galima rašyti naują mados istoriją. Tokiam požiūriui pritaria ir D.Gvasalia.
Kaip D.Gvasaliai pavyksta vienu metu išsilaikyti ant dviejų kėdžių, atrasti „Vetements“ ir „Balenciaga“ viziją?
„Gal kam ir keista, bet man dvigubas vaidmuo net padeda. Jį galiu palyginti su kontrastiniu dušu – atgaivina ir įkvepia kūrybiškumo“, – sako D.Gvasalia.
Tiek jis, tiek ir A.Michele sugrįžo prie mirštančios mados tendencijos idėjos. Tradiciškai pavasarį pristatoma kitos žiemos kolekcija, o rudenį – ateinančios vasaros. Ar šis sezoniškumo sumanymas dar turi prasmę?
„Taip, truputį keistoka! Birželio mėnesį demonstruojame pūkines striukes, bet nepažįstu nė vieno, kuris birželį jas pirktų. Nebent pora mados aukų“, – sako D.Gvasalia.
Kiekvieno sezono madą būtina papildyti naujomis detalėmis, variacijomis. Bet visi šie „atgaivinimai“ neturėtų atrodyti kaip dizaino pratybos.
Būtent tai dešimtajame dešimtmetyje buvo būdinga daugeliui prekių ženklų: kas šešis mėnesius turėdavo pasirodyti nauja koncepcija, o to neįvykus dizaineris nebuvo laikomas pakankamai pajėgiu.
Dabartiniu laikotarpiu ir kliento laikrodis, vaizdžiai tariant, tiksi kitaip. Jis ieško naujo savo individualumo išraiškos būdo.
Globalizuotas pasaulis turi savo šio laiko nulemtas taisykles: niekas neišlaiko dėmesio ilgiau nei porą sekundžių, galbūt dienų. Ir dėl to žmogaus noras būti individualiam tapo didesnis nei anksčiau.
Bet A.Michele ir D.Gvasalios žodyne nėra žodžio „senas drabužis“. Jų nuomone, graži suknelė tokia liks visiems laikams.
Požiūrį, kad praėjusio sezono suknelių nebegalima nešioti, abu laiko kvailyste. Kodėl tikrai gražų drabužį be akivaizdžios priežasties reikėtų švystelėti į šiukšlių konteinerį?
Abiem dizaineriams klasikinis mados pasaulio požiūris: kiekvieną sezoną – naujas drabužis – nepriimtinas. Tiek A.Michele, tiek D.Gvasalia bando parengti ir įdiegti kitokias taisykles.
Šių kūrėjų netradicinis požiūris į madą, troškimas laužyti seniai nusistovėjusias ir neretai sustabarėjusias nuostatas ir išskyrė A.Michele ir D.Gvasalią iš kitų jų kolegų.
Šie dizaineriai kitokie veikiausiai dėl to, kad juos įkvepia įdėmus žvilgsnis į šurmuliuojančią, margaspalvę gatvę, tikrą gyvenimą. Juk vieša paslaptis, kad daugelio A.Michele ir D.Gvasalios kolegų vizijos atsiranda popieriuje ir yra gerokai nutolusios nuo realybės.
Parengė Ona Kacėnaitė
dizaineriaiBalenciagaGucci
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.