„Mados infekcija“ (II): kuo nustebino mados grandai ir naujokai?

2017 m. kovo 18 d. 21:34
Kovo 17-18 dienomis Šiuolaikinio meno centre (ŠMC) karaliauja didelio populiarumo sulaukęs renginys „Mados infekcija“. Ši šventė vyksta jau 19-ąjį kartą.
Daugiau nuotraukų (200)
Kiekviena „Mados infekcija“ – staigmena ir intriga tiek festivalio dalyviams, tiek jo žiūrovams. Kaskart ant podiumo pademontruojamos naujausios jau gerai žinomų Lietuvos dizainerių kolekcijos ar užsieniečių bei šalies drabužių dizaino naujokų kūryba.
Pirmąją „Mados infekcijos“ dieną, penktadienį, buvo pristatytos 9 kolekcijos, šeštadienio vakarą – dar tiek pat.
1. Patricija Regesaitė [Injekcija]
Sulaukusi šešiolikos, jaunoji dizainerė pristatė savo siūtų ir kurtų rankinių/ kuprinių liniją „PREGES“, kuri sėkmingai atrado savo klientų ratą ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Jos naujausia kolekcija „MONO“ – pilkos monotonijos šešėlio šleifas, kuriame paskendusi šiuolaikinio žmogaus kasdienybė, verčia jį jaustis bejėgiu prieš nesutramdomą monopolio jėgą.
Moterims skirtoje „MONO“ kolekcijoje „nykus“ ir „nepastebimas“ atgimsta naujose formose, suardydami įprastą savo pavidalą, kuris suteikia naują prasmę seniai įsigalėjusioms taisyklėms iš esmės jų nepakeisdamas. Kolekcijai kūrėja neatsitiktinai pasirinko paprastą pilką kiliminę dangą, dažnai naudojamą kontorose, biuruose. Ši danga – it simbolis monotonijos, supančios žmonių darbovietes.
Jungdama drabužių detales bei atsisakydama spalvų, dizainerė nori pabrėžti formas, kurios primena erdvines skulptūras ir sudaro įspūdį, kad drabužiai pasiūti iš vientisos medžiagos.
2. Liucija Kvašytė
Liucija Kvašytė – prekės ženklo „The Knotty Ones“ dizainerė. Ji yra pelniusi „Jaunoji dizainerio“ prizą mados dizaino kategorijoje, dalyvavo mados savaitėse Londone, Rygoje, Taline.
Vyrams ir moterims skirtos kolekcijos „Budėk!“ inspiracijų laukas siekia XIX a. pab., kai generolas Robertas Baden-Powellis paskyrė jaunuolius žvalgais Mafekingo apsupime. Jų parodyta drąsa ir ryžtas paskatino generolą įsteigti skautų judėjimą, kuris mokytų meilės Dievui, tėvynei ir artimui. Sulaukus didelio pasisekimo, šis ugdymo metodas praplėstas jį pritaikant ir mažesniems vaikams – tam pasitelkta R.Kiplingo „Džiunglių knyga“. Žaidimo būdu vaikai mokosi būti atsakingais, drąsiais, ištikimais ir patikimais žmonėmis. Todėl skautų moto „Budėk“ kviečia visada būti pasiruošus tiek fiziškai, tiek dvasiškai tam, kad atliktumei savo pareigą. Tai visų pirma, taikos šūkis, raginantis valstybių atsakinguosius nespręsti tarpusavio konfliktų nekaltųjų kaina.
3. Diana Paukštytė
Šiais metais D. Paukštytė kolekciją ant „Mados Infekcijos“ podiumo pristatė jau 8 -ąjį kartą. Kolekcija „Poetė“ išsiskiria tamsia, melancholiška bei šiek tiek mistifikuota, trapia moteriška estetika. Tai kolekcija apie moterį, kuri į pasauli žiūri poetės akimis, dievina juodą spalvą. Kolekcija apie vidinius asmenybės išgyvenimus, sielos gelmių šauksmą. Siluetuose ir konstrukcijose vyrauja geometrija, sluoksniavimas bei besiplaikstantis kirpimas. Minimalistinės linijos ir geometriniai kirpimai susijungia su prabangia, aristokratiška bei dramatiška nuotaika.
4. Lina Gudanavičiūtė
Dizainerė Lina Gudanavičiūtė „Mados infekcijoje“ šiemet dalyvauja jau aštuntą kartą. Dizainerė šiais metais „Mados infekcijoje“ pristatė moterims skirtą kolekciją, pavadinimu „Beveik juoda“. Juoda spalva iš vidaus skamba kaip niekas, kaip amžina tyla be ateities ir vilties. Ji nejuda ir neturi galimybių. Muzikoje tai būtų baigiamoji pauzė, po kurios eina tęsinys, panašus į kito pasaulio pradžią (V.Kandinskio spalvų teorija).
5. Ugnė Martinaitytė
„OHMY“ – dizainerės sukurtas prekinis ženklas, įkvėptas herojaus, kuriame atsispindi dominuojantys socialiniai ir kultūriniai skirtumai tarp individų. „OHMY“ siekia parodyti, jog drabužiai gali padėti atskleisti kiekvieno žmogaus supergalią, būti laisvais nuo socialinių apribojimų, rasti naujus būdus būti kūrybiškais. Sportiški, klasikiniai, gatvės stiliaus elementai sudaro superherojaus drabužius.
Kolekcija „Data-Paranoia_ – apie technologijų šalutinį poveikį, apie baimės jausmą ir norą likti už išnaudojimo ribos. Apie žinojimą, kad spausdami mygtuką „Agree“ (sutinku), perduodame visus savo duomenis, o jų panaudojimas turi tamsiąją pusę, kurios nematome. Mus surasti, mumis manipuliuoti ir mus kontroliuoti tapo lengva, todėl siūloma rinktis kelią, kurį gali kontroliuoti pats žmogus. Kolekcijoje vyraujantys platūs „oversized“ siluetai, unisex tipo konstrukcijos, kamufliažinės spalvos, militaristinės detalės, sportiniai audiniai – tai ateities uniforma.
6. Živilė Aleknavičiūtė [Injekcija]
Ji- Vilniaus dailės akademijos kostiumo dizaino studentė. Studijavo mados ir tekstilės dizainą Royal Academy of Arts Olandijoje.
Dizainerę domina žmogus, kaip individas, gyvenantis dabartinėje visuomenėje ir prisitaikantis prie aplinkos. Jos kolekcija „Visuomenė pasaulio pakrašty“ – apie jauną žmogų, ieškantį savo vietos pasaulyje, kuris išeina iš komforto zonos ir keliauja link geresnio gyvenimo, o pakeliui formuoja savo individualumą. Tai procesas, kai turi atsakyti sau į svarbius klausimus. Iš kur tu? Kas tu esi? Ar kentėsi toliau, nepalikdamas savo komforto zonos, prisitaikydamas prie pilkos, uniformuotos daugumos? O gal išsiskirsi iš minios, ieškosi savęs?
7. Sandra Straukaitė
S.Straukaitės kūriniai netelpa į jokius standartus ar klišes. Dizainerė kryptingai nagrinėja drabužio konstrukcijos rebusą ir drąsiais eksperimentais kuria erdvines kompozicijas, drabužius-transformerius, kurių panaudojimo būdą leidžia susigalvot dėvinčiajam, o modulinių kompozicijų begalė. Dizainerė vertina viską, kas tikra: konstruktyvius kirpimus, natūralias medžiagas, patogumą, o svarbiausia – idėją. Nenuostabu, kodėl ji tiesiog neapkenčia dirbtinumo: nuo birbizėlių iki priklijuojamų nagų ar pripučiamų kūno dalių.
Jos naujausia kolekcija pavadinta „Beprotybė į sąmatą neįskaičiuota“. Joje -juoda, auksas, sidabras, kitos spalvos gimsta tarsi nauja vėliava. Pagal visas heraldikos taisykles.
8. Jarosław Ewert [Lenkija]
Lodzėje gyvenantis dizaineris Jarosław Ewert kolekcijas pristato Lenkijos mados savaitėje, yra žinomų mados konkursų nugalėtojas. Jo kuriami darbai – klasikos ir avangardo derinys, išsiskiriantys ryškiomis detalėmis, kurie atskleidžia asmenybę.
Kūryboje J. Ewert nuolat ieško naujų sprendimų. 2017 m. pavasario/vasaros kolekcijos „Serenity“ sukūrimą inspiravo dykumos atmosfera, kai po audros lieka tik tyla ir smėlis. Visa kolekcija persmelkta Vidurio Rytų dvasia. Kolekcijai naudojamas natūralus žakardas, itin kokybiškas šilkas, linas ir medvilnė. Vyrams ir moterims skirtoje kolekcijoje vyrauja natūralios spalvos – rusvai gelsva, balkšva, ruda, tamsiai mėlynos atspalviai.
9. Viktorija Rosenberg & Paulius Leonas [Injekcija]
Viktorija Rozenbergaitė (Viktorija Rosenberg) ir Paulius Stalionis (Paulius Leonas) yra Vilniaus dizaino kolegijos trečio kurso studentai.
Apibūdindami savo kolekciją dizaineriai pradeda nuo opios terorizmo problemos, kuri šiandien kelia psichologinę baimę, sąmyšį ir trikdo. Išpuoliais teroristai siekia perduoti savo problemas, kad žmonės atkreiptų į juos dėmesį ir priimtų jiems palankius sprendimus. „Kad ir kaip būtų keista, minėtas reiškinys puikiai tinka masinei madai ir jos kūrėjams apibūdinti. Pastarieji šiandien apgalvotai kuria tendencijas, drabužių siluetus ir net sudaro tam tikrus derinius, kuriuos „būtina“ įsigyti, nes to nepadarydamas, būsi nemadingas, nepritapėlis (tai pasyvus psicho teroras)“, – sako dizaineriai.
Vyriška kolekcija „anti.Mas“ kurta nesilaikant jokių tendencijų, neskiriant asortimento vyrams ar moterims, neišskiriant sezonų, derinant nesuderinamas medžiagas ir paimant šiandien masiškai gaminamas drabužių detales, aksesuarus. Visa tai perteikiama per individualią, kūrybinę prizmę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.