„Gatavu couture“ organizatoriai vadina aukštosios mados (haute couture) ir gatavų drabužių (pret-a-porter) suliejimą.
„Milane mes švenčiame pristatant aukštos klasės gatavų drabužių kolekcijas,
Paryžiuje švenčiame aukštos klasės „haute couture“, – sakė
Jacobas Abrianas, vadovaujantis Dubajuje
įsikūrusiai Arabų mados tarybai (AFC). -Dubajuje ir arabų pasaulyje mes norime būti novatoriški
su gatavais drabužiais, kurie yra pasiūti laikantis „haute couture“
standartų ir kuriuos galima pritaikyti individualiam vartotojui“.
Pirmą kartą regione penkias dienas truksiančio šou metu bus
pristatyta ir „unisex“ kolekcija, po kuria pasirašė Jordanijoje
gimęs kanadiečių dizaineris Radas Hourani, garsėjantis savo belyčiais kūriniais.
Mados savaitė prasidės „gatavu couture“ moterims, jo autorė
– Jungtinių Arabų Emyratų dizainerė Lamya Abedin.
Iš viso 2017-ųjų mados bus parodyta daugiau kaip 20 pavasario ir
vasaros kolekcijų iš daugiau kaip 10 valstybių.
Jau trečią kartą rengiamos Arabų mados savaitės tikslas yra
pritraukti kasdien linkusias puoštis moteris iš Persijos įlankos
regiono, taip pat ir į prabangą orientuotus pirkėjus iš Rusijos ir
Kinijos.
2014 metais įsteigta AFC, kuri atstovauja 22 Arabų Lygos
valstybių mados industrijai, „gatavą couture“ pristato po
nuodugnaus rinkos tyrimo.
Naujoji forma seka riboto leidimo gatavų drabužių kolekcijų,
kurias galima pritaikyti individualiam vartotojui, pėdomis, pavyzdžiui, mados namų „Roberto Cavalli“
ir „Dolce & Gabbana“.
Pasak AFC atstovės Daline Eluar, AFC siekia
stiprinti JAE vaidmenį, kad Dubajus taptų penktąja tarptautine
mados sostine greta Niujorko, Londono, Paryžiaus ir Milano.
Mados savaite siekiama parodyti pasauliui, kad arabų regionas yra
ne vien „karas ir konfliktai“, bet ir „kūrybiškumas, menas ir
grožis“, sakė atstovė.
Dubajaus emyratas populiarėja tarp turistų, traukia
investuotojus ir turi vieną didžiausių pasaulyje prekybos centrų.
Jo nepalietė neramumai, kurie nuo 2011 metų krečia kitas arabų
šalis.
J.Abrianas sakė, kad AFC nori kurti „taiką per madą“,
reklamuodama arabų dizainerius ir pritraukdama į regioną
vakarietiškų ženklų gamybą.
AFC per mados savaitę reklamuos Jordanijoje iškeltą
iniciatyvą įsteigti pirmąjį arabų pasaulyje siuvimo fabriką,
kuriame būtų galima siūti drabužius pagal tarptautinius
standartus, sakė jis.
Šia iniciatyva stengiamasi prisidėti prie siekio per 10 metų
sukurti kūrybinę ekonomiką, pagrįstą regiono menu ir kultūra.
Tačiau, pasak jo, dar daug ką reikia nuveikti, nes klientai vis
dar labiau pasitiki Vakarų dizaineriais.
„Visa, kas ateina iš Paryžiaus, iš Milano, yra labiau
vertinama“, – sakė jis.
AFC tikisi tai atsverti propaguodama prekės ženklus,
„pagamintus Arabijoje“.