- Kokiomis aplinkybėmis kilo šios kolekcijos idėja?
- Ji neaplankė per vieną vakarą, tai yra kruopščių tyrimų, eksperimentų ir pastebėjimų rezultatas. Kolekcijos koncepciją išgryninau per gerą mėnesį, kuomet susidėliojau aiškią problematiką, uždavinius ir tikslus. Gyvatės motyvas mano kūryboje buvo ne naujiena - jaučiu asmeninę simpatiją šio padaro išoriniam grožiui bei turtingam kultūriniam ir kontroversiškam istoriniam kontekstui. Ieškodama vis daugiau informacijos apie šį roplį, „Peta“ tinklapyje atradau informacijos, filmų apie galimą kai kurių populiacijų išnykimą dėl mados industrijos užgaidų, taip pat agitacinių pasisakymų už roplių teises. Tai mane smarkiai įkvėpė sukurti kolekciją dėl aukštesnio tikslo – aplinkosaugos ir gyvybės išsaugojimo.
- Ar šios kolekcijos koncepciją labiau nulėmė požiūris į gyvūnų apsaugą, ar vis dėl to technologinės galimybės?
- Vertinčiau šiuos du aspektus lygiavertiškai, nes vienas be kito jie netenka esminės kolekcijos reikšmės - idėja + inovacija. Inspiruota aplinkosaugos problemos, atlikau eksperimentinius ieškojimus, kurių metu sukūriau audinį – pakaitalą.
- Gal galėtumėt paaiškinti, kodėl kolekcijai svarbūs šie du – idėja+inovacija – atributai?
- Daugelis šiuolaikinių mados dizainerių, kurdami naują produktą, ieško įdomių sprendimo būdų. Inovacijos dažnai tampa būdu, leidžiančiu įgyvendinti, išreikšti idėją. Mano drabužių kūrybos procesas taip pat dažnai būna susijęs su inovacijomis, eksperimentiniais ieškojimais. Tai įvardyčiau kaip savo kūrybos kelią. Tačiau tai nėra visų dizainerių kolekcijų kūrybos principas, kiti yra vertinami už įdomias konstrukcijas, raštų vartojimo subtilybes ir šiems dizaineriams inovacijos nėra varomoji idėja, o tik pagalbinis instrumentas.
- Ar pati griežtai laikotės gyvūnų apsaugos principų – nedėvite drabužių iš kailių, odos ir pan.? Jei taip, kada ir kaip įvyko toks apsisprendimas?
- Besidomėdama inovacijomis ir eksperimentuodama su audiniais, pamačiau begalę natūralios odos pakaitalų variantų. Tai mane smarkiai paveikė, nes leidžia po truputį atsisakyti tikros odos gaminių. Audinių gamybos inovacijos yra smarkiai pažengusios, dėl to manau, jog ateityje nebeatskirsime tikros odos nuo pagamintos, pasitelkiant įvairias technologijas, ir netgi sulauksime įdomesnių variacijų! Taigi tikiuosi, kad technologijos apsaugos gyvūnus nuo mados sekėjų.
- Ar buvo pasiūlymų įsigyti šios kolekcijos modelių? Ar matote šią kolekciją masinėje gamyboje, ar tik kaip vienetinius modelius?
- Kolekcijos pagrindinis audinys su lazeriu karpytais žvyneliais susilaukė daug dėmesio - dažniausiai dėl individualios suknelių, palaidinių gamybos teiraujasi privatūs asmenys. Tai yra galimas variantas, kadangi sukurtas audinys yra visiškai praktiškas nešioti.
- Beje, ar tai pirmas jūsų, kaip mados dizainerės, įvertinimas?
- Turbūt pirmas mano, kaip mados dizainerės, įvertinimas buvo konkurse „Krištolinė adata 2008“, kuriame užėmiau trečią vietą. Tai buvo viena iš paskatų patikėti savo jėgomis ir imtis dizaino profesionaliu lygmeniu. Bet didžiausiu laimėjimu įvardyčiau gautą galimybę pagal „Erasmus“ programą 2012 m. pavasario semestrą studijuoti Paryžiaus mados mokykloje „Ecole Duperre“. Joje atsirado aistra individualaus audinio gamybai, otai turėjo įtakos ir mano bakalauro kolekcijos „Scala“ išraiškai.
- Kokie jūsų karjeros planai?
- Per vasarą dirbsiu gerai vilniečiams žinomoje parduotuvėje „V2 Concept Store“. Taip pat planuoju tęsti savo eksperimentinės kolekcijos „Scala“ idėją ir sukurti dar daugiau naujų audinių, modelių. Siekiu giliau ištyrinėti roplių gyvensenos ypatumus ir juos pritaikyti kuriant drabužius, jų konstrukcijas.
Taip pat metu plečiu savo kūrybos klientų ratą ir turiu artimiausios pret-a-porter kolekcijos viziją. Apskritai gyvenime nesu linkusi sustoti ir manau, kad po metų norėčiau savo jėgas išbandyti studijuodama ar stažuodamasi užsienyje.
- Jei ne paslaptis, kaip panaudosite gautą 4 tūkst. Lt prizą?
- „Scala“ kolekcijos idėją planuoju tęsti studijuodama magistrą – kursiu naujus modelius, inovatyvius audinius. Į visa tai ir bus investuotas mano piniginis prizas.
- Išduokite, kokios mados dizaino ikonos jus žavi?
- Pavyzdžiui, pagrindinio „Givenchy“ mados namų dizainerio Riccardo Tisci kūryba. Mane žavi jo sugebėjimas laviruoti tarp glamūro ir gotiško, tamsaus stiliaus - gal visa tai dėl to, jog tai yra artima ir mano kūrybai. Taip pat mane žavi tinklaraščio „I Love Aesthetics“ įkūrėjos stilius ir „švarių“ idėjų pateikimas. Tai bene vienintelis mados blogas, kurį nuolat seku.