Naują sceninę išvaizdą Šv. Kristoforo orkestrui padovanojo Vilniaus miesto gerovei susibūręs Vilniaus klubas. Paramos ir bendradarbiavimo projektas „Šv. Kristoforas – Vilniaus miestui. Vilniaus klubas – Šv. Kristoforui“, kurio iniciatorė – klubo narė Dalia Gruodienė, pradėtas praėjusių metų rudenį vykusiu koncertu, per kurį surinktos lėšos orkestrančių įvaizdžiui atnaujinti. Projektą kartu su Vilniaus klubu įgyvendino mados namai „Cantas“. Nauju juodu fraku ir balta varlyte besidžiaugiantis Donatas Katkus „Cantas“ vadovei Jolantai Mikalajūnienei po koncerto įteikė ypatingai pikantišką dovaną – savąją batutą.
Solistėms akompanuosiančios Šv. Kristoforo kamerinio orkestro muzikantės džiaugiasi, kad pagaliau ir jos scenoje galės jaustis išskirtinės ir savo apranga nenusileis net dainininkėms. Orkestro moterų drabužiai – juodi, tačiau kiekvienas kostiumas – visiškai kitoks, sukurtas pagal konkrečios muzikantės norus ir net subtiliausius lūkesčius, taip pat figūros ypatybes bei būdą. O kai kurie „Cantas“ dizainerio Egidijaus Sidaro sukurti drabužiai paįvairinti net klasikinei aprangai nebūdingomis detalėmis. „Jau kurdami drabužius Nacionalinės filharmonijos kameriniam orkestrui pajutome, kad muzikantės nenori būti vizualiai suvienodintos. Rengdami Šv. Kristoforo muzikantes, į iki šiol vyravusią gana griežtą, vienodą klasikinę aprangą pažiūrėjome kiek laisviau, demokratiškiau, - sakė J. Mikalajūnienė. - Manau, pasielgėme labai drąsiai“. Planuojama, kad artimiausiu metu naujais drabužiais bus aprengti ir orkestro vyrai.
Praėjusį sekmadienį nauju „Cantas“ kostiumu pasipuošė ir „Užutrakio vakarai“ devintąjį sezoną pradėjęs ansamblis „Giunter Percussion“.
Perkusijos aukštumų pasiekusiems muzikantams sukurta moksliniam darbui prilygstanti scenos apranga.
Bežiūrint į naują sceninį Pavelo Giunterio įvaizdį atrodo, kad ne tik jis apsivilko drabužius, bet ir drabužiai apsivilko garsųjį perkusininką. Mados namų „Cantas“ kartu su Vilniaus dailės akademija (VDA) sukurtas mokslinis ir sykiu funkcionalus aprangos projektas perteikia harmoningą žmogaus emocijų, kūno ir instrumento sintezę, iš kurios galiausiai gimsta muzika. Naujais scenos kostiumais, demonstruojančiais išmaniosios tekstilės galimybes drabužių dizaine, apsirengė visi „Giunter Pecussion“ grupės muzikantai. Statiško vaizdo ribas peržengiančių kostiumų ir muzikos, kuri visuomet yra už vaizdo, idėja užfiksuota specialioje fotosesijoje.
Ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje žinomai P. Giunterio perkusininkų grupei sukurti kostiumai – produktyvaus jau kelerius metus vykstančio VDA ir mados namų „Cantas“ socialinio bendradarbiavimo rezultatas. „Nuolat ieškome kūrėjų, kurie pasiūlo mūsų naujovių ieškantiems klientams įdomius ar net absoliučiai originalius projektus. Tuo tarpu studentai turi galimybę išbandyti savo profesiją praktiškai – idėjas ir teorines žinias pritaikyti dirbant su konkrečiu klientu, kuriant realų dėvimą drabužį“, - abipusę bendradarbiavimo naudą pastebėjo J. Mikalajūnienė.
„Giunter Percussion“ muzikantams kostiumus kūrė Ilja Graboras - VDA kostiumo dizaino magistrantūros studentas, atvykęs iš Ukrainos. Jo baigiamojo darbo tema - inovacinės technologijos. Savo meniniame projekte I. Graboras įgyvendino mokslo atradimus ir pažangiausias tekstilės galimybes. Sceniniai perkusininkų kostiumai įdomūs ne tik originaliu dizainu, bet ir specialiaisiais efektais – drabužiai geba reaguoti į šviesą bei jos pokyčius (šviečia tamsoje). Tai dar nematyta žmogaus įvaizdžio, jo išraiškos priemonė, ypač tinkanti scenai.
Drabužių perkusininkams idėja - kuo organiškiau perteikti žmogaus ir muzikos vienovę. Į vieną sujungti keturi elementai: medis, ritmas, kūnas ir šviesa. „Svarbiausiu akcentu pasirinkta medžio struktūra, mat perkusininkų naudojami instrumentai - daugiausia iš medžio, - pasakojo kostiumų idėjos autorius I.Graboras. - Kauno technologijos universitete esančiu Lietuvoje vieninteliu tokiu galingu mikroskopu buvo padarytos medžio molekulių nuotraukos, stilizuotais jų ornamentais dekoruotos viršutinės kostiumų dalys – stilingi marškinėliai ilgomis rankovėmis“.
Grupės lyderis P.Giunteris išskirtas juodais drabužiais, kitiems muzikantams parinktas kūno spalvos audinys. Drabužis, kuris atrodo it antra oda, į pirmą vietą iškelia tai, kas scenoje svarbiausia – muziką. Drabužis perteikia muzikos ir ją atliekančio žmogaus vienovę, juolab kad grojant mušamaisiais kūnas – ypač aktyvus. Medžio molekulės aplikacijomis sustiprinamos žmogaus, kūno sąsajos su muzikai ištransliuoti naudojamais instrumentais. Kaip instrumentas tarsi pratęsia žmogaus kūną, taip ir medžio molekulių atspaudai parodo žmogaus kūno susitapatinimą su medžiu, iš kurio pagamintas instrumentas.
„Bendradarbiaudami su VDA, talentų ir idėjų kalve, į viena sujungėme mokslą, pažangiausius tekstilės atradimus bei dizainą. Pradėjome nuo darbo su mikroskopu ir baigėme visiškai funkcionaliais, dėvėti patogiais drabužiais, perteikiančiais subtiliausią idėją – žmogaus ir meno jungtį“, - dizaino aukštumas pasiekusiu projektu džiaugėsi J. Mikalajūnienė.