Šių metų sausį įvykusi Romos Aukštosios mados savaitė išaukštino Federico Fellini kino juostą „DolceVita“. Mados savaitės logotipas - scena iš šios kino juostos, kurioje įprasmintas gražuolės Anitos Ekberg ir Marcello Mastroiani bučinys – neatsitiktinis.
Kodėl mados savaitė atsigręžė į Romos „DolceVita“ lrytas.lt pasiteiravo vienos garsiausių Romos dizainerių ir mados namų savininkės Carlos Fendi.
– Ar aukštoji mada – tik stulbinamas reginys akims?Kokia jos reikšmė Italijos kultūrai?
– Aukštoji mada – tai mūsų kultūros paveldas. Štai garsenybės, kurios apsilankė Romoje prieš mados savaitę ir jos metu padeda atkreipti dėmesį į mūsų kultūros skaudulius?
– Ar turite mintyse garsiojo Romos „Trevi“ fontano restauravimo darbus? Jūsų dėka pagaliau ir politikai atkreipė dėmesį į šį nuostabų tautos paminklą. Arnoldas Švarcnegeris pradėjo mados savaitę, įmesdamas monetą į fontaną, o jūsų valdomų „Fendi“ mados namų dizaineris Karlas Lagerfeldas spaudos konferencijos metu Romoje sukėlė tikrą intrigą – pažadino viso pasaulio spaudos smalsumą.
– Karlas Lagerfeldas pateikė įdomių idėjų. Jį į „ALTAROMA“ spaudos konferenciją pakvietė mano dukterėčia Silvia Venturini Fendi, kuri yra Romos Aukštosios mados savaitės prezidentė. Kartu su Silvia nusprendėme, kad mados savaitė gali atkreipti žiniasklaidos žvilgsnį į skaudžias aktualijas. Atrodo, mums tai pavyko. Į mados savaitę susirinka daug garsenybių iš viso pasaulio, Roma tampa matoma lyg pro padidinamą stiklą ir tai yra pretekstas iškelti svarbius klausimus.
– Tai mados podiumas tampa ir politinių sprendimų vieta?
– Aukštoji Romos mada yra tai, ką turime geriausio. Mūsų nuostabių dizainerių – Raffaellos Curiel, Renato Balestra, Guillermo Mariotto, Camillo Bona kūryba niekuo nenusileidžia Paryžiaus Haute Couture kolekcijomis. Tuo labai didžiuojamės.