Manekenės A. Končiūtės vardas - garsus visose pasaulio mados sostinėse

2012 m. spalio 8 d. 21:54
Jurga Jurkevičienė
Specialiai lrytas.lt
Daugiau nuotraukų (1)
Tuo metu, kai lietuvė podiumų žvaigždė Edita Vilkevičiūtė fotografuojasi „Louis Vuitton“ fotosesijoms, šešiolikmetė moksleivė Agnė Končiūtė iš Mažeikių šlovingai grįžo į Lietuvą. 2013 – ųjų metų pavasario ir vasaros kolekcijų pristatymuose Niujorke, Londone, Milane ir Paryžiuje šiuo metu jos vardas – vienas dažniausiai linksniuojamų.
A. Končiūtė praėjusios mados savaitės metu nuskynė visus laurus – ji pristatė garsiausių pasaulio dizainerių kolekcijas.
A. Končiūtė išgarsėjo Milane pernai, vos atšventusi 16 – ąjį savo gimtadienį. Moksleivė iš Lietuvos provincijos nė nesvajojo, kad jai pavyks tokiu žaibišku greičiu įsiveržti į Milano mados pasaulį. Vienuoliktokės svajonė išsipildė - vos pasirodžiusi mados savaitėje, mergina iš karto atkreipė Italijos kūrėjų dėmesį. Ir net keturiolika kartų pražingsniavo Milano podiumais.
Kalbant su Agne nesunku pastebėti – tai tvirtų moralinių principų, griežtai tėvų auklėta mergina. Kuklioje medicinos sesers ir darbininko šeimoje užaugusi lietuvė jaučiasi visiškai savarankiška. Paklausta apie sunkumus, su kuriais merginos, lyg meteoritai nukritusios į pasaulio mados sostines Niujorką, Londoną, Milaną ir Paryžių, susiduria toli nuo namų, Agnė svarsto labai rimtai.
Karjeros pradžia visoms jaunoms merginoms atrodo svaiginanti, pasaulį jos regi rožinėje šviesoje. Pasirašiusios kontraktus su mados sostinių agentūromis jos pajunta didelį polėkio, noro užkariauti pasaulį jausmą. Bet šlovė dažnai merginas apsvaigina, neatlaikiusios įtampos, žvaigždės užgęsta.
Pasak kitų garsių Lietuvos modelių Ingridos Kraus, Astos Zajančkauskaitės, Giedrės Dukauskaitės, Živilės Banytės ir kitų jau karjeros aukštumas pasiekusių modelių, psichologiškai įvertinti svaiginančią modelio šlovę ypač jauname amžiuje – tikrai sunku. Nes iš pirmo žvilgsnio rožinis mados pasaulis turi ir tamsiąją pusę, kurią merginos pamato tik vėliau.
Išklausius Agnės, abejonių nelieka, kad ji, dar neseniai atsisveikinusi su paauglyste, apie šiuos manekenių tykančius pavojus žino. Profesionaliai pereiti mados takeliu, suspėti į atrankas – tai ne pats sunkiausias išbandymas jaunai merginai. Svarbiausia, atsidūrus toli nuo namų, neprarasti pusiausvyros.
Apie tai, kaip manekenės neatlaiko namų ilgesio, nesusitvarko su maitinimosi problema ir neatlaiko gausybės įtakingų gerbėjų dėmesio yra girdėjusi ir Agnė. Su garsiomis pasaulio modelių agentūromis – Londono IMG, Tokijaus – Bravo, Milano „Next“ pasirašiusi bendradarbiavimo sutartį Agnė jau patyrė daugybę sunkumų, bet jie merginą subrandino. Galbūt tai nulėmė jos svaiginančią šlovę Milano mados savaitėje.
Klasės draugės, žvelgdamos į jauną manekenę fotonuotraukose, visaip šneka. Pasak Agnės, jos dažnai galvoja, kad modelių darbas paprastas, o iš tikrųjų, jis labai įtemptas, reikalaujantis susikaupimo, tvirto charakterio. Bet į piktas klasiokių replikas mergina nekreipia dėmesio, jai svarbu, kad yra keletas draugių, kurios ja tiki, psichologiškai palaiko.
“Kad kitą dieną gražiai atrodytum, nebūtum pavargusi, privalai apgalvoti kiekvieną savo žingsnį. Nėra tai paprasta, kaip kažkam atrodo. Juk kiekvieną dieną gauni pakvietimą į smagų pasilinksminimą vakarėlyje. Jaunas merginas tai labiausiai vilioja. Bet vakarėliuose ir laukia didžiausi pavojai - tik atsipalaiduok, ir kitą dieną jau būsi „ne formoje“, - teigė Agnė.
Agnė neslepia, kad, atrankos metu Milane gavusi pasiūlymus iš garsių Italijos „Rocco Barocco“, „Kristina Ti“, „Aquilano ir Rimondi“, „Byblos“, „Mila Schon“, „Philipp Plein“ ir kitų mados namų, smarkiai jaudinosi. Nors anksčiau jai buvo tekę nemažai dirbti Londone su „Burberry“ mados namais, o Tokijuje reklamuoti „Paul Smith“, „Mastermind“, „Araisara“ ir kitų mados bendrovių drabužius, vis dėlto Milano mados savaitės ritmas buvo įtemptas.
„Psichologiškai mane nuramino tai, kad Milane dar buvo kitos dvi agentūros „Supermodels“ merginos, tad nesijaučiau vieniša, - sakė mažeikiškė. – Be to į Italijos mados sostinę pirmąkart mane atlydėjo vadybininkė. Vėliau morališkai palaikyti atvyko ir agentūros vadovybė“.
Nostalgiją namams ji įveikė su artimaisiais bendraudama internetu.
Kai Agnė dabar prisimena savo pirmąją kelionę į Kauną, kuri jai atrodė tokia ilga ir sunki, ją ima juokas. Tąkart jos kelionę apmokėjo agentūros vadovė, mažeikiškę pastebėjusi „Facebook“ ir panorusi skubiai su Agne susipažinti iš arčiau. O dabar iš Lietuvos provincijos kilusios merginos keliai sieka Tokijų, Londoną, Milaną.
„Į kiekvieną kelionę, naują pakvietimą dirbti šiandien žiūriu kaip į žingsnį į priekį“, - sako vienuoliktokė. – Manau, kad negaliu sau leisti prarasti nė vieno pasiūlymo, galimybės išgarsėti. Kai merginos tai praranda, nebelieka ką kaltinti, tik pačias save.“
Agnei dirbti ant podiumo patinka. Ji svajoja vieną dieną sudominti ir Paryžiaus agentūras, nes iš kartu dirbančių ant podiumo merginų yra girdėjusi, kad Paryžiuje – svaiginantis, įdomus miestas. Ten visai kitoks mados pasaulis.
Uždirbtus pinigus mergina žada taupyti savo studijoms. Milane jai labiausiai patiko žingsniuoti „RoccoBarocco“, „Philipp Plein“ pakylomis. Ji sako, kad šių mados namų drabužiai atrodė tuo pat metu ir prabangūs ir jaunatviški. Toks stilius artimiausias merginos sielai.
Agnei paliko didelį įspūdį Milano elegancija, miesto architektūra, judrumas, žmonės. Linksmai nuteikė ir italų vyrų komplimentai gatvėje „bella, bellissima“, - ( it. - graži, nuostabi). Milane, pasak Agnės, vyrai be jokios progos gatvėje gali įteikti tau gėlę.
„Esi dar tokia jauna, kaip pakeli garsių modelių konkurenciją ant podiumo?“, - klausiu Milane blykstelėjusios Lietuvos žvaigždutės.
„Mane agentūra vis moko – tai, kas tavęs tiesiogiai neliečia, nesigilink, nekreipk dėmesio. Stengiuosi klausyti“, - sako mergina ir pabrėžia, kad, dirbant modeliu, labai svarbu nesivelti į intrigas, nekreipti dėmesio į skaudžias replikas, pavydą. Nors šių emocijų kur jau kur, bet dizainerių rūbinėse tikrai netrūksta.
Intrigos, pyktis, skandalai - visi šie reiškiniai mados pasaulio reiškiniai – tai – modelių gyvenimo kasdienybė, nors salėje sėdintiems žiūrovams jų nesimato. Bet, jei modelis ant mados takelio išeis susikrimtusi, nemokės paslėpti savo emocijų, sureaguos į piktą žodį, išgirstą prieš žengiant ant takelio, žiūrovai pajus.
Su kiekvienu Milano dizaineriu Agnei būtų patikę ilgiau pabendrauti, juk apsivelkant drabužį, būtina suprasti kūrėjo pageidavimus. Kiekvienoje rūbinėje – reikalavimai skirtingi. Privalai juos žaibiškai suprasti, nors dizaineris prie kiekvienos merginos prieina vos kelioms minutėms, tik pataiso drabužį ir jau skuba prie kitos. Tenka pačiai spręsti, kaip geriau ant podiumo išreikšti idėją.
Nors mergina už podiumo užuolaidos jautė įtampą, bet, pasirodžiusi ant mados takelio prožektorių šviesoje, neišsigando. Šešiolikmetė žingsniavo lyg tikra profesionalė. Tai ir nulėmė svaiginančią sėkmę Milane. „Ypač svarbios yra kolekcijų atrankos. Einant į jas reikia tikėti, kad laimėsi. Tada viskas bus gerai, tave atrinks. Aš stengiuosi į gyvenimą žiūrėti pozityviai, todėl man sekasi“, - sako mergina.
Modelio darbo ant podiumo Agnė nevadina darbu. Koks gi tai darbas, jei nė vieną minutę negali pamiršti, kad rytoj – vėl turi spindėti? Pasak lietuvės, būti gera manekene - tai ne darbas, o gyvenimo būdas.
Kalbant su Agne darosi šiek tiek baugu – mergina dar tokia jauna, o jau tvirtai žino, ko ji siekia ir ko pasieks. Jos tvirtas charakteris žavi Agnės agentūros vadovybę Lietuvoje.
„Bet vis dėlto kažkokią silpnybę vis tiek turi?“, - provokuoju moksleivę iš Mažeikių.
„O, taip, mano didžiausia silpnybė – šunys“, - sako Agnė. – Negaliu ramiai žiūrėti į atsainų žmonių elgesį beglobių gyvūnų atžvilgiu. Stengiuosi padėti šunims, kurie yra prieglaudose. Kai tik turiu pinigų, nors ir visai nedaug, pervedu juos į gyvūnų globos fondą.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.