Drabužių dizainerė L. Larionova ir vizažistas A. Juodiškis sukūrė tris skirtingus šventinius įvaizdžius, kuriuos neseniai atidarytame žiedinės mados centre „Looptex“ Vilniuje pristatė modelis Adriana.
Įvairioms šventinėms progoms pritaikomi, labai skirtingi ir vienas už kitą įspūdingesni įvaizdžiai buvo sukurti naudojant ne naujus, o bent kartą jau nešiotus drabužius iš antrų rankų. Taip buvo siekiama priminti tvarios mados principus ir kad kartą apsivilkta suknelė ar kostiumas tikrai gali džiuginti dar ne vieną kartą.
Pirmasis įvaizdis: šilko lengvumas ir prabanga
Dizainerė L. Larionova sakė, kad ieškodama derinių šventiniams įvaizdžiams, drabužių iš antrų rankų asortimente ji iš karto atkreipė dėmesį į įspūdingą kreminės spalvos šilko sijoną bei palaidinę su petnešėlėmis. Abu drabužiai buvo labai aukštos kokybės.
Priderinus aksesuarus – auksu žėrinčius auskarus, aukštakulnius ir subtilų, natūralumu dvelkiantį makiažą, buvo sukurtas itin lengvas ir švelnus, bet kartu ir prabangus vakarinės aprangos įvaizdis.
„Sukūrėme labai vientisą, neperkrautą, šilko lengvumo įvaizdį, įkvėptą Imperijos (ang. Empire) stiliaus. Norėjosi išryškinti natūralų švelnumą, kurį suteikia šilkas. Toks įvaizdis puikiai tinka iškilmingai progai ištaigingoje vietoje – pokyliui, naujametei vakarienei, vestuvėms“, – sakė dizainerė L. Larionova.
Įdomu tai, kad šiam įvaizdžiui panaudotas sijonas buvo siūtas pagal individualų užsakymą Lietuvoje būtent vestuvėms. O po vestuvių šventės atneštas pardavimui iš „antrų rankų“.
„Šiam sijonui pasiūti panaudota net 25 metrai natūralaus šilko. Tad vienai progai praėjus, toks puikus drabužis tikrai neturėtų likti dulkėti spintoje. Būtų dar liūdniau, jei toks gaminys būtų sudegintas, kaip ir daugybė kitų nebereikalingų drabužių. Dedame visas pastangas, kad tokios puošmenos gautų galimybę džiuginti dar ir antrą, trečią ar ketvirtą kartą“, – kalbėjo žiedinės mados sprendimų platformos „Looptex“ įkūrėja ir vadovė Viktorija Nausėdė.
Antrasis įvaizdis: kai norisi būti pastebėtai
Jei pirmasis įvaizdis buvo dedikuotas labiau išskirtinei progai, tai kurdama antrąjį įvaizdį iš nešiotų drabužių dizainerė L. Larionova ieškojo daugiau universalumo.
Pagrindiniu šio šventinio įvaizdžio akcentu tapo ryškiai geltona „Asos“ suknelė su žaismingais kutais, o įspūdį dar labiau sustiprino kiek ryškesnis makiažas. Beje, šio įvaizdžio sukūrimui panaudotos aprangos kaina nesiekė trisdešimties eurų.
„Tai pavyzdys, kaip šventinio įvaizdžio kūrimui įvesti ryškią spalvą. Pažaidėme su detalėmis, priderinome masyvius auskarus ir ryškiai mėlynus aukštakulnius ir turime dar vieną įspūdingą įvaizdį, puikiai tinkantį iš esmės bet kokiai šventinei progai ar vakarėliui. Šis įvaizdis man dvelkia Sicilijos karščiu, jis seksualus, tačiau ne vulgarus, minimalistinis, bet kartu išieškotas“, – pristatydama dar vieną išskirtinį įvaizdį kalbėjo dizainerė.
Trečiasis įvaizdis: abejingų nepaliekantis „black tie“
Kurdama šventinius įvaizdžius dizainerė L. Larionova atsižvelgė ir į tai, kad žiemos švenčių laikotarpiu kvietimuose į renginius gana dažnai būna nurodytas ir įpareigojantis vakarinės aprangos kodas, kitaip tariant – „black tie“. Pagrindiniu šio įvaizdžio akcentu tapo klasikinis juodas švarkas bei žėrintis kaklo vėrinys. Beveik nenešiotas, lyg naujas, puikios kokybės švarkas taip pat buvo atneštas pardavimui iš antrų rankų.
Prie juodo švarko dizainerė priderino juodas apačioje parauktas satino kelnes. „Tai moderni klasika. Dieną taip apsirengus galima eiti į darbą, o vakare tereikia priderinti aksesuarus, paryškinti makiažą, apsiauti aukštakulnius ir jau esi pasiruošusi vakarėliui – net nereikia grįžti persirengti.
Prie šio švarko gali būti naudojama ir palaidinė su petnešėlėmis, šilko marškiniai, suknelė. Vietoje vėrinio puikiai tiktų ir auskarai, segė, šilkinė ar organzos skarelė, kaspinas. Beje, kaspinai vėl grįžo į madą. Pažaidus su aksesuarais, šio įvaizdžio variantų gali būti daugybė“, – tvirtina dizainerė L. Larionova.
Vizažistas: tik nebedarykite tų „iš medžio išdrožtų“ antakių
Tuo tarpu vizažo meistras A. Juodiškis pabrėžė, kad tinkamas makiažas šventinį įvaizdį gali pakeisti iš esmės. Jis priminė kelias svarbias gero makiažo taisykles.
„Visų pirma makiažas turi paryškinti žmogaus natūralų grožį ir bruožus. Makiažas turi būti lengvas, o ne kaukė. Vientiso tono, „sunkus“ daugiasluoksnis makiažas jau nėra madingas“, – pažymėjo vizažistas.
Pasak A. Juodiškio, pasauliniuose madų žurnaluose vis dažniau galima pamatyti modelius be jokio makiažo.
„Vėl madingas natūralus grožis arba minimalistinis makiažas: graži švytinti oda, paryškinti bruožai, šiek tiek skaistalų, šešėlių. Labai svarbu prižiūrėti odą, tuomet ir makiažo priemonių daug nereikės. Svarbiausia – nebedaryti tų baisių, didelių „mirusių“ antakių, kurie atrodo kaip iš medžio išdrožti ir pas visas vienodi. Kitur tokių antakių banga jau praėjo, bet pas mus vis dar laikosi“, – pastebėjo A. Juodiškis.
Kviečia laikytis atsakingos mados principo: vieną pakabink, kitą – nukabink
Pasak žiedinės mados sprendimų platformos „Looptex“ vadovės V. Nausėdės, vienas europietis savo spintoje vidutiniškai turi po 175 drabužių vienetus ir kasmet įsigyja dar po 42 naujus drabužius. Daugelio lietuvių spintos yra perpildytos, o nemaža dalis drabužių vilkimi vos vieną ar kelis kartus. Ypač tai būdinga proginei aprangai.
„Dažniausiai tvarkantis spintą atsisakoma būtent tų vos kartą dėvėtų suknelių. Tuo tarpu mes kviečiame prisiminti atsakingos mados principus ir įsigijus vieną naują daiktą, kitą, jau nebenaudojamą, iš savo spintos nukabinti ir atnešti mums. Kaip parodė ir šie dizainerės sukurti įvaizdžiai, kokybiški drabužiai tikrai gali gyventi vėl ir vėl, todėl mes ieškome būdų, kaip šiuos daiktus patogiai sugrąžinti naudojimui į antras rankas. Kartu norime griauti mitus apie dėvėtą madą. Tokia mada taip pat gali būti kokybiška ir estetiška“, – teigė V. Nausėdė.
„Looptex“ platformoje galima tiek įsigyti kokybiškų drabužių, avalynės ir aksesuarų iš antrų rankų, tiek juos parduoti. Nebereikalingus, tačiau dar geros kokybės drabužius tereikia atnešti tvarkingus ir išvalytus, o kitkuo yra pasirūpinama: atneštas parduoti daiktas nufotografuojamas, įvertinama ir su savininku suderinama kaina, o tada jis išstatomas pardavimui fizinėje parduotuvėje ir internetu. Beje, skirtingai nei kitose drabužių iš antrų rankų platformose, internetu įsigytą netikusį drabužį ar avalynę galima grąžinti.
Tuo tarpu tie tekstilės gaminiai, kurie jau nebetinkami naudoti, yra priimami kilogramais. Už juos atsiskaitoma „Looptex“ eurais, kurie gali būti panaudoti kitų drabužių iš antrų rankų įsigijimui. Visa surinkta dėvėta apranga ir tekstilė yra išrūšiuojama. Tinkami dėvėti drabužiai paruošiami parduoti, dalis jų nukreipiama paramos organizacijoms. Maždaug penktadalis jau nebetinkamos dėvėti tekstilės panaudojama šluosčių gamybai, taip pat ieškoma kitų būdų inovatyviam tekstilės atliekų perdirbimui.