Barbė atėjo į pasaulį 1959-aisiais ir nuo to laiko yra tokia pat garsi kaip „Coca-Cola“ ar „McDonald’s“.
Nepaisant nuožmios konkurencijos žaislų pramonėje, kasmet parduodama 58 mln. Barbių, teigia jas gaminanti bendrovė „Mattel“. Per minutę – 100, o kiekvieną sekundę – bent trys.
2023-iaisiais amerikietės Gretos Gerwig sukurta „Barbė“ tapo ne tik sėkmingiausiu metų filmu, bet ir oficialiai pelningiausia visų laikų moters režisuota kino juosta.
Legendinės pasaulio lėlės 65-ojo gimtadienio proga Londono dizaino muziejus surengė didelę jubiliejinę parodą. Čia pateikiama apie 180 retų Barbės egzempliorių, daugybė jos aksesuarų ir daiktų.
Paroda prasideda nuo pirmosios kolekcininkų itin geidžiamos Barbės. Juodas ir baltas dryžuotas maudymosi kostiumėlis, vadinamoji arklio uodegos šukuosena, juodi atviri aukštakulniai. Lėlė buvo su makiažu.
Pirmosios lėlės, pavadintos „Barbie Teen-Age Fashion Model“, debiutas įvyko 1959-aisiais Niujorke surengtoje Amerikos tarptautinėje žaislų mugėje.
Londono dizaino muziejuje demonstruojama ir pirmoji kalbanti Barbė, itin didelę paklausą turėjusios „The Sunset Malibu Barbie“ ir „Totally Hair Barbie“.
Žinomiausios pasaulio lėlės krikštamotė – amerikiečių verslininkė Ruth Handler (1916–2002). Barbė – jos dukters vardo Barbara trumpinys.
R.Handler su savo vyru Elliotu Handleriu 1942-aisiais įkūrė bendrovę, kuri dabar žinoma „Mattel“ pavadinimu. Ji, prieš tapdama nuolatine žaislų gamybos įmone, gamino paveikslų rėmus ir lėlių namelių baldus iš medžio atraižų likučių.
Pirmaisiais metais „Mattel“ pardavė 350 tūkst. Barbių. XXI a. pradžioje vidutinė amerikietė mergaitė turėjo dešimt Barbių.
Septintojo dešimtmečio pradžioje „Mattel“ bendrovės vertė siekė 100 mln. dolerių. Tai daugiausia lėmė beprotiškas Barbės populiarumas.
Legendinė lėlė daro didžiulį poveikį dizaino ir mados pasauliui. Apie tai byloja kad ir originalus 1965-ųjų „Poodle Parade Barbie“ kostiumas.
Ši lėlė – profesionali šunų dresuotoja, labai mylinti savo pudelį. Tai labai stilinga Barbė: ant rožinio golfo vilki alyvuogių žalumo suknelę, languotą paltą ir ryši rožinę skarelę. Paslaptingumo jos įvaizdžiui suteikė juodi akiniai nuo saulės.
„Poodle Parade Barbie“ kopija per šių metų vasarį vykusią „Grammy“ apdovanojimų ceremoniją pavirto Billie Eilish.
Likus kelioms valandoms iki pasirodymo įžymioji amerikiečių atlikėja savo socialinio tinklo „Instagram“ paskyroje pasidalino lėlės nuotrauka, taip užsimindama apie savo scenos įvaizdį per „Grammy“. Po nuotrauka B.Eilish parašė: „Poodle Parade Barbie.“
Muzikos pasaulio žvaigždė kartu su savo broliu scenoje atliko dainą „What Was I Made For?“, kuri skambėjo G.Gerwig filme „Barbė“.
Pirmuosius modelius belgų mados dizaineris Martinas Margiela kūrė savo žaidimų draugei Barbei. Be kita ko, būdamas septynerių metų nupjovė jai aukštus ilgaaulių kulniukus.
Buvęs mados namų „Moschino“ kūrybos direktorius Jeremy Scottas legendinei lėlei 2015-aisiais skyrė savo kolekciją.
Jubiliejinė Barbės paroda parodo besikeičiančią jos išvaizdą: įvairūs kūno sudėjimo tipai ir odos atspalviai.
1968-aisiais parduotuvių lentynose pasirodė pirmoji juodaodė lėlė – draugė, vardu Kristė.
Atsirado pirmoji Barbė su Dauno sindromu, Barbė neįgaliųjų vežimėlyje ir apvalių kūno formų. Savo Barbės kopiją turi ir Jungtinės Karalystės karalienės Elžbieta II bei Camilla, garsiausios aktorės ir dainininkės.
Nepaisant to, kad legendinei lėlei – 65-eri, veide – nė vienos raukšlelės, ji vis dar vieniša, neturi vaikų. Ji amžinai jauna ir populiariausia, nes atspindi gyvenamo laiko tendencijas.