Milijardierius B. Cucinelli prabilo apie skurdžią vaikystę: neturėjo elektros ir vandens

„La bella vita“ – gyventi gražų gyvenimą. Taip būtų galima apibūdinti Italijos mados kūrėjo Brunello Cucinelli (70 m.) gyvenimo šūkį. Per daugelį metų jis savo bendrovę „Brunello Cucinelli S.p.A.“ pavertė šiuolaikinio etiško verslo, kuris prisiima ir socialinius įsipareigojimus, pavyzdžiu.

imago images/Italy Photo Press / scanpix nuotr.
imago images/Italy Photo Press / scanpix nuotr.
Brunello Cucinelli.<br>imago images/Italy Photo Press / scanpix nuotr.
Brunello Cucinelli.<br>imago images/Italy Photo Press / scanpix nuotr.
Brunello Cucinelli.<br>REUTERS / scanpix nuotr.
Brunello Cucinelli.<br>REUTERS / scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jun 17, 2024, 3:39 PM, atnaujinta Jun 17, 2024, 3:40 PM

Dabar jo prabangus prekės ženklas, prekiaujantis vyriškais, moteriškais drabužiais ir aksesuarais Europoje, Šiaurės Amerikoje ir Rytų Azijoje, kopia į neregėtas aukštumas ir pernai peržengė milijardo eurų apyvartą.

Pasaulinio lygmens sėkmės istorija prasidėjo nuo 53 spalvotų megztinių, o dabar prabangos verslas aprėpia visą pasaulį.

Nepaisant šio pasiekimo, savo jėgomis prasimušęs milijardierius (B.Cucinelli turtas vertinamas 3,4 mlrd. JAV dolerių) nesusireikšmino kaip kai kurie kiti mados dizaineriai. Jis tebėra giliai įleidęs šaknis gimtajame Solomėjo (Solomeo) kaime, esančiame į vakarus nuo Umbrijos regiono sostinės Perudžos.

Gal ir dėl to, kad filosofija – didžioji B.Cucinelli aistra. Jis dažnai cituoja iškilių mąstytojų mintis.

„Kaip sakė Romos imperatorius ir garsus filosofas Markas Aurelijus, gyvenk taip, lyg ši diena būtų paskutinė, tačiau planuok, kad gyvensi amžinai“, – sakė B.Cucinelli duodamas interviu naujienų agentūrai AFP („Agence France-Presse“) savo bendrovės būstinėje Solomėjo kaime.

Italų mados kūrėjas įsitikinęs: „Kai neturi idealų, gyvenimas tampa daug sudėtingesnis. Manau, kad žmonėms reikia turėti tris didžiuosius idealus: politiką, šeimą ir dvasingumą arba religiją.“

Gimtajame mados dizainerio Solomėjo kaime – tik 436 gyventojai. Čia tvyro kaimo paprastumo dvasia, jaukumas, ramybė. Būtent tyla, rami aplinka daro poveikį B.Cucinelli mąstymui ir verslui.

Jis mano, kad šiuolaikiniam žmogui būtina atsigręžti į kaimus ir mažus miestelius, kur taip pat gyvena žmonės.

1978-aisiais B.Cucinelli įkūrė nedidelę trikotažo gaminių bendrovę. Po septynerių metų persikėlė į gimtąjį savo žmonos Federicos kaimą. Ten jis įsigijo apleistą pilį, kurią tvarkė daugelį metų.

„Kai 1985-aisiais ėmėme renovuoti Solomėją, mane įkvėpė prancūzų filosofo Jeano Jacques’o Rousseau mintis, kad reikia palikti miestus, grįžti į kaimus ir permąstyti žmonijos ateitį“, – sako B.Cucinelli.

Italijos mados kūrėjas teigia, kad nemeta iššūkio šiuolaikiniam kapitalizmui, bet nori jam suteikti žmogiškesnį veidą. Jo nuomone, daugelis žmonių išties jaučiasi užmiršti, nes internetas perbraižė pasaulio darbo žemėlapį.

„Svarbiausia problema – orumas. Negalime turėti bendrovių, kurios daug uždirba versdamos savo darbuotojus dirbti po 12 valandų už mažą atlyginimą. Ekonominę veiklą turime paremti orumu“, – įsitikinęs B.Cucinelli.

Verslininkas užaugo vargingomis sąlygomis.

„Neturėjome elektros, vandentiekio... Mokyklą lankiau mieste, bet nešiojau kaimietiškus drabužius ir kalbėjau tarmiškai. Bendramoksliai šaipėsi iš manęs. Buvau žeminamas ir paniekinamai vadinamas kaimiečiu“, – pasakoja B.Cucinelli.

Ši patirtis jam darė ir iki šiol daro poveikį. Jis norėjo ko nors pasiekti gyvenime, niekada nebūti vargšu kaip vaikystėje, kai jam kasdien teko plušėti tėvų ūkyje.

Inžinieriaus studijas B.Cucinelli nutraukė, vėliau jį užvaldė idėja, kuri pakeitė jo gyvenimą.

„Didžiausias mano gyvenimo tikslas – nedaryti žalos žmonėms, gyvūnams ir aplinkai. Dėl to pasirinkau kašmyro megztinių gamybą. Umbrija garsėja savo trikotažo gaminiais. Norėjau medžiagos, kuri būtų kone amžina. Tinkamai prižiūrimas kašmyras tarnauja dešimtmečius“, – sako B.Cucinelli.

Apie 1000 šeimos įmonių, išsidėsčiusių aplink Solomėją, gamina aukščiausios kokybės švelniausius, dažnai rankų darbo gaminius, kurie kuriami pasitelkus naujausią technologiją.

Verslininkas seniai giriamas už naujoviškus darbo metodus, kurie jam atnešė ir finansinę sėkmę.

Savo darbuotojams B.Cucinelli draudžia dirbti po 17 val. 30 min. ir tikrinti paštą po darbo valandų.

„Kodėl jie turėtų elgtis kitaip? Mes ir taip per daug dirbame, per daug lindime internete. Visais laikais žmonės kentėjo nuo sielos ligų, o dabar dėl persidirbimo jos dar labiau paūmėjo“, – įsitikinęs Italijos mados kūrėjas.

Nuo 2012-ųjų B.Cucinelli bendrovės akcijomis prekiaujama Milano biržoje. Pastaraisiais metais fondui „The Brunello and Federica Cucinelli Foundation“ atitenka iki 20 proc. pelno. Be kitų sričių, jis buvo panaudotas pramonines žemes paverčiant ariamomis, vynuogininkystės ir alyvuogių auginimo plotais.

Kašmyro karaliaus titulą tarptautiniu lygmeniu pelnęs B.Cucinelli laikomas savo regiono mecenatu. Jo pastangomis renovuota bažnyčia, teatras, pastatyta biblioteka ir atidaryta amatų mokykla. Pastarosios tikslas – vertingą regiono paveldą perduoti kitoms kartoms.

Dabar bendrovėje dirba B.Cucinelli dukterys – Camilla su vyru Riccardo Stefanelli ir Carolina su sutuoktiniu Alessio Piastrelli. Verslininkas labai didžiuojasi savo atžalomis: „Džiaugiuosi, nes kiekvienas tėvas laimingas, kai vaikas seka jo pėdomis. Taip nutinka nedažnai, nes paveldimas ne verslas, o turtas. Bet gebėjimas vadovauti verslui nėra paveldimas. Vertinu, jog jie pasirinko mano įmonę pirmiausia dėl to, kad gyvename kaime. Tai – svarbus aspektas.“

Šeima B.Cucinelli visada buvo svarbiausia. Jo tėvai niekada nesiginčijo jam ir jo broliams girdint.

„Galbūt tai jie darė naktį, bet kai visi kartu sėdėdavome prie stalo, viskas vėl buvo gerai“, – sako B.Cucinelli.

Šiuo požiūriu jis su žmona Federica taip pat nori būti pavyzdys.

„Esu įsitikinęs, kad šeimoje nėra pareigų, išskyrus tas, kurios kyla iš širdies. Ir jei tiesa, kad šeima yra visuomenės branduolys, tuomet tai vieta, kur bus kuriama sveika visuomenė“, – įsitikinęs B.Cucinelli.

Anot jo, dabar išgyvename didžiosios šeimos vertės, verslumo sugrįžimą. „Šeima – stipri vertybė, nes suteikia ateičiai meilę. Šeima – svarbus simbolis, pagrindinė vertybė“, – dėstė verslininkas.

Parengė Ona Kacėnaitė

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.