Medūzos E.Scinsko kūryboje atsirado dar 2015–2016 m., Ilgainiui medūzos augo, laisvėjo, kol tapo neatskiriamu menininko kūrybos siužetu, savita kalbos forma. Medūzos simbolizuoja ir pačio tapytojo laisvę, niekieno neapribotą kūrybą: Scinskas nesustoja mokytis, nuolatos tyrinėja neaprėpiamą kaip ir jūra pasaulinę meno kultūrą ir ieško naujų kūrybinių gylių.
Kūrybinis polėkis – iš Visatos dulkių
Įkvėpimas naujiems kūriniams ir siužetams ateina ne tik iš jūros gelmių, bet ir aukštumų. Kaip teigia menininkas, kūrybinis polėkis gaunamas iš Visatos dulkių, kito logiško paaiškinimo, pasak jo, tiesiog nėra. Kasdienybėje menininką įkvepia kokybiškas muzikos garsas, itališko skrudinimo kava, meditacija. Susijungti su Visata, atjungti kūną ir sielą nuo proto jam padeda muzika. Garsas, ritmai ir jų energija iššaukia „kreivą būseną“, kuri paveiksluose leidžia išgauti taip siekiamą „kreivą liniją“.
Didelio mastelio ryškios abstrakcijos pasižymi ir tapybiniu gyliu. Vienuose kūriniuose menininkas prasmę pasiekia išgrynintomis formomis, kituose renkasi technikų ir objektų įvairovę: naudoja trafaretus, piešia kreidelėmis, dažus drebia, tepa, trina. Spalva Scinsko kūryboje viena iš svarbiausių paveikslo dalių. Pasak jo, kūrybos procese dalyvauja tik jis, drobė ir pasirinktos spalvos. Menininkas nuolatos ieško savitų spalvų melodijų ir pats ne tik ruošia drobes, bet ir maišo dažus.
O štai fotografė Inga Dinga pristatė du fotoprojektus: „8 / ∞“ (2023) ir „Sentimentų banga“ (2020). Projektus sieja ne tik naudojama specifinė analoginės fotografijos medija – vadinamas „momentinis“ fotopopierius, bet ir ypatingas dėmesys fotografijų spalviškumui, kuris nėra įprastas tamsiąją estetiką plėtojančiai fotomenininkei.
Eksperimentai – nesibaigiančios galimybės
Fotografiniame meniniame tyrime „8 / ∞“ Inga Dinga eksperimentuoja su autorine analoginės fotografijos technika. Fotografė ant momentinių, jautrių šviesai fotoplokštelių, nenaudodama jokios kameros, kuria vadinamuosius fotografinius įrašus – fotogramas (lumen print‘us).
Kaip teigia Inga Dinga, fotogramos, sukurtos absoliučioje tamsoje ant plokštelių aklai dėliojant įvairius objektus – tai ryškių spalvų miniatiūrinės abstrakcijos, chameleoniškai prisitaikančios prie žiūrovo vaizduotės ir sužadinančios atpažįstamų vaizdinių iliuzijas – nuo tariamo vaizdo per mikroskopą iki išjausto kalnų peizažo.
Parodoje yra pateikiama tik trumpa, 8 fotografijų tyrimo santrauka, o žodis „begalybė“ įkūnija daugybę atliktų bandymų norint išgauti siektiną rezultatą bei nesibaigiančią šio metodo kūrybos galimybių visumą. Projektas „8 / ∞“ 2023 m. buvo pristatytas personalinėje parodoje Vilniaus Rotušėje bei grupinėje parodoje „Šiuolaikinė analoginė eksperimentinė Lietuvos fotografija“ Kaune.