Lietuvė sužibėjo Niujorko mados savaitėje: pristatė kolekciją ir gavo pasaulinių leidinių dėmesio

2023 m. spalio 13 d. 12:43
Vienintelis žmogų stabdantis barjeras – jo įsitikinimai. Aiškūs tikslai, dideli troškimai ir nuoseklus darbas – niekada neapgaunanti formulė. Tai gali patvirtinti „Laimės kamertonas“ prekių ženklo įkūrėja Ieva Mažionytė-Lukoic, kuri nuo šiol bus įrašyta į istoriją kaip viena iš nedaugelio Lietuvos kūrėjų, dizainerių, pristačiusių savo kolekciją viename svarbiausių pasaulyje mados renginių – Niujorko mados savaitėje .
Daugiau nuotraukų (21)
Šiais metais ji tapo vienintele ne tik Lietuvos, bet ir Baltijos šalių atstove, kuri savo kūrybą turėjo galimybę pristatyti šiame itin didelio pasaulinio dėmesio sulaukusiame renginyje. Šiandien kalbamės, kas lėmė, kad kūrybiškai moteriai pavyko per kiek daugiau nei metus nuo prekių ženklo pradžios sulaukti pasaulinio dėmesio ir padėti pirmuosius, bet labai tvirtus žingsnius globalioje rinkoje?
Aiškus 2023-ųjų tikslas – plėstis į užsienio rinkas
Išskirtinius aksesuarus su simboliniais, gražią reikšmę turinčiais fraktalais kurianti autorė Ieva Mažionytė-Lukoic 2023 metais išsikėlė svarbų tikslą – augti Lietuvoje ir plėstis į užsienio rinkas.
„Puikiai suvokiau, kad jokių stebuklų nebus – turiu aktyviai ieškoti visų galimų pardavimo kanalų, domėtis ne tik vietinėmis, bet ir pasaulinėmis mugėmis bei renginiais“, – racionalumu dalinasi kūrėja.
Metų pradžioje kūrėja pamačiusi kvietimą registruotis ir pristatyti gaminius Niujorke, nieko nelaukdama užpildė paraišką, o vasario mėnesį gavo pirmąjį laišką su užklausa pateikti pasakojimą apie save bei prekės ženklą. Ieva sako, kad pateikė labai nuoširdų prisistatymą ir sukėlė savo kūrinius į organizatorių pateiktą platformą, nekantriai laukdama atsakymo. Tai, kas nutiko toliau, tapo išskirtine jaunos kūrėjos istorija.
„Procesas buvo labai gerai koordinuotas, tikslus, bet jo metu reikėjo vis patikslinti informaciją apie save. Kovo pradžioje gavau paklausimą, ar esu dalyvavusi kokioje nors mados savaitėje ar turėjusi kokį nors kolekcijos pristatymą. Nors nieko panašaus mano gyvenime nebuvo nutikę – kovo pabaigoje buvau pakviesta jungtis į lemtingą „Zoom“ pokalbį. Ten jau gyvai pristačiau „Laimės kamertoną“ ir balandžio 3 dieną sužinojau, kad patekau tarp 100 laimingųjų dizainerių iš viso pasaulio“, – apie kelis mėnesius užsitęsusį procesą pasakoja Ieva.
Patekusi į laimingąjį 100-uką, kūrėja taip pat sužinojo, kad Niujorko mados savaitės renginio akimirkos bei dizainerių interviu turėtų pasirodyti tokiuose leidiniuose, kaip: „Bazaar“, „Elle“, „Vogue“, „Cosmopolitan“, „Marie Claire“, „WGSN“, „L’officiel“ ir kt. Visa tai dar labiau padidino kūrėjos adrenaliną, svajones, tad nustygti vietoje iš laimės buvo itin sudėtinga.
Pasiruošimas Niujorko mados savaitei
Renginys prasidėjo rugsėjo 6 dieną. Pirmoji diena buvo skirta dizainerių susitikimams bei susipažinimui su visais savaitės planais, įskaitant aukščiausio lygio interviu ir rūbų primatavimus. Kitą dieną, kaip pasakoja Ieva, kiekvienas dizaineris turėjo atvykti savo paskirtu laiku į interviu bei pristatyti savo prekinį ženklą, kolekciją bei nešamą prekinio ženklo žinutę.
 
„Rugsėjo 8 dieną praleidau beveik 12 valandų įvairiuose primatavimuose. Pagal mūsų interviu, dizaineriai pristatymams buvo skirstomi pagal vertybes, stilių ir spalvas. Stilistai mano rankines norėjo perteikti tiek su sportišku, tiek elegantišku stiliumi. Mano pirmoji kolekcija buvo pristatyta su prekių ženklu „Hunni Streetwear“, kuris pristatė spalvingą, laisvesnio stiliaus aprangos variantą.
Antroji kolaboracija turėjo būti sukurta stilistų iš skirtingų dizainerių drabužių, tačiau gavau daugiau dėmesio ir buvo pristatyta mano asmeninė kolekcija, kurioje neprireikė bendradarbiauti su kitais, visas dėmesys buvo skirtas mano rankinėms. Tai buvo tikra staigmena man ir esu be galo dėkinga už tokią dovaną“, – renginio prisiminimais dalijasi Ieva.
Po ilgų primatavimų ir derinimo, rugsėjo 9 dieną išaušo pagrindinė šou diena. Viskas vyko „Canoe Studio“, Niujorke, kur pati Beyoncé filmavo savo muzikinį klipą dainai „Love on Top“.
Čia „Laimės kamertonas“ buvo pristatytas šalia tokių prekinių ženklų, kaip „Winston Leather“ – pirmaujančio prekinio ženklo Afrikoje ir „Lola And The Boys“ – prekinio ženklo, kurio drabužius vaikams perka pati Beyoncé. Taip pat „Hiromi Asai“ – japoniško prekinio ženklo, kurio vardas atsidūrė šalia „Ralph Lauren“ kolekcijos.
Niujorko mados savaitė – unikali proga pažintims ir atviros durys įvairioms galimybėms
„Manau, kad tokie renginiai, kaip Niujorko mados savaitė, turi itin didelę naudą tuo atveju, jei pats stengiesi bendrauti ir kurti ryšius. Po renginio, sekmadienį mūsų laukė diskusija apie tolimesnius tikslus, kaip naudoti esamą informaciją sklaidoje. Turėjome tam tikrą networking’o laiką, po kurio įvyko ir afterparty kartu su modeliais“, – prisiminimais dalijasi kūrėja.
Renginyje, kaip sako pati, Ieva susipažino su Niujorko ikona – Debra Rapoport.
„Pasirodo, Debra turi lietuviškų šaknų! Ji laikosi credo, kad neperka jokių naujų daiktų ir viską gamina iš perdirbtų medžiagų. Nepaisant to, jai patiko mano rankinė bei jos prasmė. Po įkvepiančios pažinties Debra sutiko įsiamžinti ir bendrai nuotraukai“, – įspūdžius pasakoja Ieva.
Niujorko mados savaitei Ieva ruošėsi užtikrintai. Ji žiūrėjo ir atsirinkinėjo renginius, kontaktavo su vietiniais modeliais bei fotografais. Taip ji sudalyvavo vienoje didžiausių mados ir inovacijų konferencijoje „Fashion Innovation“. Čia savo patirtimi apie tvarumą, mados įtaką visuomenei dalijosi pasaulyje žinomi žmonės.
„Renginyje man teko garbė susipažinti su konferencijos įkūrėja Jordana Guimaraes, „Forbes“ mados kontributoriumi Cassel Ferere. Iš šios konferencijos išsinešiau naujų žinių, pažinčių ir, laikas parodys, gal net verslo partnerių“, – sako kūrėja.
Niujorko mados savaitė kūrėjai – ypatingo kūrybinio augimo kelionės pradžia
Ši kelionė, kaip sako Ieva, jai yra tikras ypatingas kūrybinis etapas, kurio pradžioje dar sunku susivokti, kad teko eiti raudonuoju kilimu, duoti interviu ir, pristačius savo kolekciją, suprasti, jog esi ne žiūrovas, o visavertis dalyvis, tikras kūrėjas.
„Per visą savaitę man teko išgyventi visą spektrą emocijų, tačiau šalia manęs visą laiką buvo visokeriopai palaikanti mama. Ji kiekviename žingsnyje mane vis padrąsindavo. Taip pat esu be galo dėkinga Lietuvos kūrėjų bendruomenei, kurie ypatingai palaikė ir išlydėjo į šį renginį. Neneigsiu, kad pasižiūrėjus atrinktų dizainerių sąrašus ir pamačius, kad nėra Lietuvos ar kitų artimų šalių prekių ženklų vienu metu drauge ir išsigandau, ir apsidžiaugiau. Galiausiai priėmiau šį iššūkį ir supratau, kad tai – mano asmeninė gyvenimo ir kūrybinio augimo kelionė“, – įspūdžiais dalijasi Ieva.
Ateities planuose – nauji iššūkiai ir troškimas išnaudoti visas galimybes
„Po šio renginio supratau, kad nėra neįmanomų dalykų, tad pagrindinis tikslas – investuoti į globalaus prekių ženklo strategiją. Jaučiuosi užtikrinta, nes jau gavau pasiūlymų dalyvauti Milano ir Paryžiaus mados savaitėse. Taip pat sulaukiau kolaboracijų pasiūlymų iš parduotuvių, atsidarysiančių Madride bei Amerikoje. Supratau, kad mano produktai yra įdomūs ir išraiškingi, jie buvo išspausdinti didžiausiuose mados žurnaluose. Išgyvendama tokią sėkmę, šiuo metu labai linkiu kiekvienam išdrįsti perlipti per save ir realizuoti savo svajones, nes viskas yra įmanoma“, – įkvepiančiu padrąsinimu pokalbį baigia kūrėja.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.