Įkvėpimas nutapyti Lietuvos didžiuosius kunigaikščius Renatą aplankė Prancūzijoje.
2017 m. pavasarį pagal „Erasmus“ studentų mainų programą prancūzų kalbą ir literatūrą R.Muraškaitė studijavo Versalio-Sen Kanteno universitete („Universite de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines“) Sen Kanteno mieste. 2018 m. rudenį prancūzų filologijos žinias gilino privačiame Tarpkultūrinės vadybos ir komunikacijos institute („Institute Of Intercultural Communication And Management“) Paryžiuje.
O Prancūzijoje žmonėms iki 26 metų įėjimas į daugumą muziejų nemokamas. Lankydama tuos muziejus Renata pamatė didžiųjų tos šalies valdovų portretus.
„Lietuvoje mes turime labai senus savo valdovų portretus, bet neturime naujų, nebent Vytauto Didžiojo, karalienės Mortos, Žygimanto Augusto. Bet tokių kaip Kęstučio ar Treniotos portretų nėra. Bet jie buvo Lietuvos valdovai ir valdė labai dideles teritorijas. Jie – mūsų istorijos pavyzdys, todėl juos norėjau pavaizduoti moderniai“, – pasakojo R.Muraškaitė.
Tapydama Treniotos, Kęstučio, Mortos portretus dailininkė rėmėsi jų atvaizdais internete. Taip pat aplankė parodą Valdovų rūmuose, kur eksponuojami jų portretai.
Iš viso ji nutapė devynis Lietuvos didžiųjų kunigaikščių portretus. Visus – mėlynos spalvos akriliniais dažais. Juk jie – Lietuvos valdovai, jų gyslomis teka mėlynas kraujas!
Ši paveikslų serija pirmą kartą buvo eksponuota kultūrinėje erdvėje „Dūmų fabrikas“ Vilniuje. Renata pati apsirengė mėlynais drabužiais ir „Dūmų fabrike“ surengė fotosesiją. „Prisiderinau prie paveikslų“, – juokėsi dailininkė.
Vieną tų paveikslų – karalienės Mortos portretą – ištiko neįtikėtina istorija.
Prieš metus R.Muraškaitei į elektroninės parduotuvės krepšelį įkrito žinutė iš vienos Londono gyventojos, turinčios lietuviško kraujo. Moteris rašė, kad su karalienės Mortos portretu ją sieja ypatinga istorija.
Jos tėvo pavardė buvo Bulevičius – kaip ir pirmojo karalienės Mortos vyro. Tai labai reta pavardė Lietuvoje, todėl jai ir jos šeimai tai – ypatingas paveikslas. Visa Bulevičių šeima susirinko Londone, o paveikslas jiems priminė šeimos kilmę.
Ši moteris mano, kad jos giminės linija prasidėjo nuo Vismanto Bulevičiaus – pirmojo karalienės Mortos vyro (antrasis jos vyras buvo pirmas ir vienintelis Lietuvos karalius Mindaugas. – Red.).
Taip pat ji minėjo, kad jos senelis Peteris Bulevičius nuo Rusijos revoliucijos 1905 m. pabėgo į Škotiją ir ten sutiko būsimą jos močiutę lietuvę. Jie gyveno Londone ir turėjo 11 vaikų, 23 anūkus, iš kurių viena yra ji.
Ir ji nupirko karalienės Mortos portretą, o Renata jį išsiuntė į Londoną.
„Taip buvo parduotas pirmasis paveikslas iš Lietuvos didžiųjų kunigaikščių ciklo. Kiti aštuoni dar ieško namų“, – sakė dailininkė.
Nuo mažumės R.Muraškaitė piešė, mokydamasi vidurinėje mokykloje lankė Justino Vienožinskio dailės mokyklą.
Ir visai netikėtai – posūkis į prancūzų kalbą ir literatūrą Vilniaus universitete, o ne į Dailės akademiją. Kodėl?
„Tėvai sakė, kad reikia pasirinkti tą kelią, kuris mane išmaitintų, kad būtų duonos namuose, o su menais yra sunku“, – kalbėjo Renata.
Studijos, muziejų lankymas Prancūzijoje jai padėjo grįžti prie kūrybos.
Ji dirba kibernetinio saugumo sprendimus kuriančioje „Nord Security“ įmonėje rinkodaros srityje. Konkretus jos darbas vyksta su įvairių šalių nuomonės formuotojais socialinio tinklo platformoje.
Po darbo Renata važiuoja į studiją Lukiškių gatvėje. Ten praleidžia ir savaitgalius. Kai draugai ir artimieji klausia, ką ji veikia savaitgaliais, atsako trumpai: „Tapau.“
Ar studijų laikais jai nekilo pagunda pasilikti Paryžiuje?
„Kiekvienais metais grįžtu į Paryžių, nes labai ten traukia“, – sakė Renata, svajojanti surengti savo paveikslų parodą Prancūzijoje.