Stiuardese prestižinėse oro linijose dirbanti Elena: apie atrankas, aukštus reikalavimus skrydžių palydovams ir šio darbo užkulisius

2023 m. kovo 2 d. 22:43
Dubajuje gyvenanti ir prestižinėse oro linijose „Emirates Airlines“ stiuardese dirbanti Elena Ausevičiūtė (26 m.) kiekvieną mėnesį danguje praleidžia apie šimtą valandų, o per ketverius darbo metus aplankė net 65 pasaulio šalis. Meksika, Jungtinės Amerikos Valstijos, Australija, Zambija, Japonija, Balio sala – tik kelios iš jų ir kiekvienais metais šis sąrašas tik ilgėja.
Daugiau nuotraukų (9)
Anot Elenos, būtent galimybė keliauti po pasaulį, pamatyti įvairias kultūras ir buvo pagrindinė priežastis, kodėl vos tik baigusi turizmo ir viešbučių vadybos studijas ji pasirinko skrydžių palydovės darbą.
„Niekada nesvajojau būti stiuardese, bet visada labai norėjau keliauti. Atsimenu, dar studijuodama pamačiau, kad „Wizz Air“ rengia skrydžių palydovų atrankas, ir sugalvojau į jas nueiti. Maniau, dabar tai pakeliausiu... Tačiau tuomet dar nežinojau, kad šios oro linijos vykdo tik trumpuosius skrydžius ir stiuardai tą pačią dieną turi grįžti namo. Darbas man patiko, todėl planavau ir toliau pasilikti šioje sferoje, bet po devynių mėnesių perėjau į „Emirates Airlines“, kurios suteikė man galimybę aplankyti kitas šalis ir iš tiesų patirti jų kultūrą“, – pasakojo Elena.
Jauna moteris teigia, jog apie darbą vienose prestižiškiausių pasaulio oro linijų ji niekada nesvajojo, nes žinojo, kad patekti čia ypač sunku. Skrydžių palydovams taikomi itin aukšti reikalavimai, o į atrankas susirenka nuo kelių šimtų iki tūkstančių merginų bei vaikinų.
„Vieną dieną netikėtai man feisbuke išmetė reklamą, kad Lietuvoje vyks šių oro linijų atrankos, ir nusprendžiau į jas nueiti. Atsimenu, visos merginos buvo tikrai gerai pasiruošusios – turėjo su savimi užrašus, į aplankalus susegtus dokumentus, tvarkingai apsirengusios, raudonai pasidažiusios lūpas. O aš buvau su „Wizz Air“ uniforma, nes neturėjau jokio kito kostiumėlio, ir dar su rožinės spalvos lūpų dažais – nežinojau, kad lūpos būtinai turi būti padažytos raudonai. Atsimenu, teko skolintis raudonus lūpų dažus iš kitos merginos.
Į atranką Lietuvoje susirinko 67 kandidatai, tačiau pasisekė tik trims panelėms, tarp jų buvau ir aš. Kitose šalyse susirenka ir po kelis šimtus ar tūkstančius norinčiųjų, o pačiuose Emyratuose – net keliasdešimt tūkstančių! O kiek gyvenimo aprašymų kompanija gauna internetu...“ – į prisiminimus leidosi ji.
Elena neslepia – sužinojusi, kad yra viena laimingųjų, patekusi į ne vieno skrydžių palydovo svajonių oro linijas, labai apsidžiaugė.
„Labai norėjau keliauti po pasaulį ir stipriai tikėjau, kad vieną dieną tai išsipildys, todėl jaučiausi vienu šūviu nušovusi du zuikius – svajonė tapo mano darbu“, – sakė mergina ir pasakojo, kad svajojantys patekti į šias oro linijas turi pereiti ne vieną atrankos etapą.
„Pirmą atrankos dieną sudaro keturi etapai: prisistatymas, pora grupinių užduočių, kurių metu reikia išspręsti kokią nors duotą situaciją, ir ūgio matavimas. Tikrinama, ar visi ištiesę rankas gali pasiekti du metrus dvidešimt centimetrų, – tai labai svarbu dirbant šį darbą. Vėliau, kai pereini šiuos etapus, laukia psichologijos ir anglų kalbos testai ir finalinis interviu“, – dalijosi ji.
Deja, ūgis nėra vienintelis reikalavimas. Anot Elenos, išvaizda čia taip pat labai svarbi. Negalima turėti jokių tatuiruočių matomose kūno vietose, taip pat žiūrima, kad kandidatai nebūtų pasidarę per daug grožio procedūrų ir operacijų veido srityje, anksčiau merginos negalėjo turėti net priaugintų blakstienų. Privalomas makiažas – veido kontūras, raudonos lūpos, tušas, akių apvadai arba šešėliai. Nagus lakuoti galima tik keliomis spalvomis – raudona, kūno spalvos, permatoma, taip pat galima darytis prancūzišką manikiūrą.
Vaikinai negali turėti barzdos, plaukai taip pat negali būti nukirpti per daug trumpai. Tokiu atveju stiuardai yra išbraukiami iš grafikų ir skraidyti gali tik tada, kai atsiaugina plaukus. Mergina pasakojo, kad norint tapti skrydžių palydovu reikia žinoti ir mokėti labai daug, todėl du mėnesiai mokymų, kuriuos kompanija vykdo būsimiems stiuardams, anot Elenos, buvo išties sunkūs ir intensyvūs.
„Mokymų metu teko įsiminti labai daug informacijos. Nuo dviejų lėktuvų veikimo principų, kur yra avariniai išėjimai, per kurias duris reikia evakuoti keleivius, kokie yra sutartiniai ženklai, kuriuos duoda pilotas tam tikromis situacijomis, iki gimdymo priėmimo, insulto atpažinimo ar netgi savigynos kursų.
Mokėmės keleivių aptarnavimo taisyklių, kurios „Emirates Airlines“ labai svarbios. Kiekvieną dieną buvome vertinami, rašėme testus, atlikome įvairias simuliacijas, mus nuolatos stebėjo: kaip bendraujame su kolegomis, priimame jų nuomonę ir elgiamės tam tikrose situacijose. Skrydžių palydovai turi būti gerai pasiruošę bet kam, juk skrendant virš vandenynų ar kalnų artimiausias nusileidimo takas gali būti tik už poros valandų kelio, o iškilusias problemas reikia spręsti čia ir dabar“, – pasakojo stiuardesė.
Mergina džiaugiasi, kad per daugiau nei ketverius darbo metus jai nė karto neteko susidurti su jokiomis kritinėmis situacijomis, tačiau tokių tikrai pasitaiko. Pavyzdžiui, skrydžio metu gimdyti pradedančios moterys ar lėktuve mirštantys keleiviai.
„Man pasisekė, nes tokių įvykių mano skrydžių metu nėra atsitikę. Galbūt baisiausia situacija buvo, kai dėl oro sąlygų kurį laiką nepavyko nutupdyti lėktuvo. Aišku, keleivių alpimas, panikavimas, vėmimas dėl streso tikrai pasitaiko“, – sakė Elena.
Skrydžių palydovų diena gali prasidėti net ir pirmą valandą nakties, todėl, anot Elenos, tokį darbą dirbančių žmonių miego ir valgymo rimtas yra išsiderinęs.
„Kad darbo dieną būtų žvalūs ir išsimiegoję, daugelis kolegų geria miegą skatinančius vaistus, raminamąsias arbatas, ant pagalvių užvalkalų purškia atpalaiduojančius aromatus. Taip pat daugelis planuoja savo miego grafiką – jei žino, kad laukia naktinis skrydis, dieną prieš jį keliasi labai anksti. Kiti atvirkščiai – keliasi labai vėlai ir išlieka nemiegoję iki kitos dienos vidurio. Kiekvienas skirtingai prisitaiko prie tokių darbo valandų“, – pasakojo mergina.
Kaip „Emirates Airlines“ stiuardesė Elena aplankė 65 šalis, o didžiausią įspūdį jai paliko Balis, Brazilija, Zambija, Bangladešas bei Italija. Vis dėlto išsvajotas darbas ne visada toks gražus, kaip gali atrodyti: rutinos neturėjimas, išsibalansavęs miego bei mitybos režimas, dėl tokio gyvenimo ritmo nusilpęs imunitetas ir ne visuomet malonūs keleiviai – neatsiejama skrydžių palydovų kasdienybės dalis.
„Tačiau galiausiai viską atperka kelionės. Turime galimybę pamatyti tas šalis, kuriose galbūt niekada nesvajojome atsidurti. Be to, turime didžiules nuolaidas skrydžių bilietams ir galimybę gyventi Dubajuje“, – sakė ji.
Taip pat Eleną prieš pusę metų paaukštino – šiandien ji dirba nebe ekonominėje, bet verslo klasėje. Čia, anot jos, kur kas mažiau keleivių, todėl skrydžiai būna daug ramesni. Taip pat didesnė tikimybė sutikti žinomų žmonių – štai neseniai ji skrido kartu su „A.C.Milan“ futbolo komanda ir kone visiems futbolo gerbėjams puikiai žinomu žaidėju Zlatanu Ibrahimovičiumi. Tačiau toks darbas – tikrai ne kiekvienam. Elena išvardijo svarbiausias savybes norint pretenduoti į skrydžių palydovo poziciją.
„Svarbiausia – gebėjimas greitai prisitaikyti prie aplinkos. Ir, žinoma, pozityvumas, nes būtina gebėti pažvelgti į viską teigiamai, nepriimti aplinkinių skleidžiamų blogų emocijų ir nekelti bereikšmių ginčų. Manau, šis darbas netinka tiems, kurie nori pastovumo ir negali ilgai būti be šeimos, draugų. Čia dirbant nepavyksta gauti atostogų tada, kada nori, – per ketverius darbo metus dar nė karto nebuvau grįžusi namo Kalėdoms“, – pasakojo lietuvė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.