Be šių tendencijų dizaino pasaulyje taip pat pradeda ryškėti ir kai kas netikėto – naujos bei vartotojiškai visuomenei neabejotinai šoką sukelsiančios pre-order eros pradžia.
„Tvarumo tema buvo pristatytos net kelios ekspozicijos, kuriose kalbėta apie perteklinį vartojimą. Ji ir socialiniai iššūkiai yra vyraujantys aspektai pasaulinėse mados tendencijose ir, panašu, kad tai bus aktualu dar gana ilgai. Dizaineriai permąsto savo kūrybos ir gamybos procesus, tam, jog darytų kuo mažesnę žalą aplinkai, o dar geriau – siekdami įkvėpti to ir kitus“, – įspūdžiais iš didžiausio bei svariausio Rytų Europoje mados renginio dalinosi pašnekovė.
Lietuvos garsenybių ir stilistų pamėgta, prekės ženklo „Mild Power“ įkūrėja bei viena perspektyviausių jaunųjų šalies drabužių dizainerių pastebėjo dar vieną aktualią temą – masinės gamybos mažinimą.
„Kalbama apie rizikas gaminti didelius kiekius drabužių, siūloma pereiti prie pre-order verslo modelio. Žinoma, tai jau yra slow-fashion. Dauguma įpratę įsigyti viską čia ir dabar, o nelaukti, kada tavo rūbas bus pagamintas. Vis tik aš laikausi tos nuomones, kad būtent pandemija mus išmokė pristabdyti laiką, peržiūrėti savo poreikius, o tai jau yra privalumas“, – neabejoja M. Grikšaitė–Jankuvienė.
Tris dienas trukusi Ukrainos mados savaitė surengta „Mystetskyi Arsenal“ nacionaliniame meno ir kultūros muziejaus komplekse.
„Šiame pastate 1051 metais buvo įkurtas moterų vienuolynas. Vėliau jis buvo niokojamas ir vėl atstatomas. Atmosfera jame nenusakoma“, – sako dizainerė.
1997 metais įkurta bei du kartus per metus rengiama Ukrainos mados savaitė tapo pirmuoju prêt-à-porter renginiu Rytų Europoje, visiškai atitinkančiu pasaulinius mados savaičių standartus. Nuo renginio gyvavimo pradžios, Ukrainos mados savaitės programoje pasirodė daugiau nei 100 dizainerių, kurių kolekcijas išvydo apie 12 000 svečių, o tai lėmė, jog ilgainiui buvo sukurtas autoritetingas renginio įvaizdis tarp tarptautinių mados pramonės profesionalų. Ukrainos mados savaitė tapo tramplinu į tarptautinius mados vandenis Annai Kiki, Anouki Gold, Agnei Kuzmickaitei ir daugeliui kitų dizainerių.
„Ilgai dvejojau, ar dalyvausiu apskritai, nes buvo neaiški tiek geopolitinė, tiek epidemiologinė situacija. Kai kažką darai pirmą kartą, yra daugiau drąsos, nežinai kur gali suklysti. Dabar tikiuosi viską padaryti geriau, tobuliau, pranokti save, todėl pasitelkiau didesnes meistrių pajėgas bei daugiau dėmesio skyriau audinių išieškojimui, atrinkimui, taip pat pačiam kolekcijos įvaizdžiui“, – mintimis dalinosi dizainerė.
Mados šventei ji paruošė 17 kostiumų, iš kurių dalis yra skirta vyrams.
Iš kelionės M. Grikšaitė–Jankuvienė parsivežė tik pačius geriausius įspūdžius.
„Pradedant nuo to, kad vos atvykus Kijevas pasitiko tobulu oru apžiūrėti miestą ir baigiant svarbiausiu – puikiai suorganizuotu renginiu. Praėjusį sezoną Ukrainos mados šventėje dalyvavau per nuotolį, todėl jau įvertinau jos rengėjų profesionalumą, tačiau šįkart, būdama ten gyvai, tuo tik dar labiau įsitikinau. Patiko viskas – erdvė, kurioje buvo mados savaitė, makiažo ir šukuosenų specialistai, fotografai, muzika, apšvietimas. Kiekvienas dizaineris gavo visą komandą asistentų, o tai labai palengvino darbo eigą bei nebuvo papildomo streso, kad kažko nespėsiu“, – apie projekto, finansuojamo Lietuvos kultūros tarybos, pristatymą Ukrainoje pasakoja pašnekovė.