Menininkės patirtys, idėjos ir per karantiną sukurti tapybos darbai sugulė į mini kolekciją – mados kapsulę „Trys plius viena“, kuri kviečia į kelionę po savitą dizainerės mados pasaulį. Tris savaites Vilniaus senamiestyje bus galima susipažinti su menininkės hibridiniu meno ir mados projektu. Jis buvo sukurtas dienomis, kai pasaulis susitraukė iki kambario ir kompiuterio dėžės.
Parodos atmosfera žiūrovą nukels į dizainerės karantino butą-kambarį. Namų aplinką, kurioje per karantiną radosi jos idėjos ir kūriniai, kurioje emocijos iš širdies persikėlė ant drobės, nuo drobės – ant drabužio, kilimo, į papuošalus, kur kūriniai buvo fotografuojami ir virto mados kolekcijos atvaizdais, kuria dizainerei svarbios interjero detalės, muzikos garsai, šviesa.
Parodos lankytojai pateks į neįprastą aplinką. Joje susijungia menas, mada, gamta, garsai ir kvapai. Unikalią meno ir mados sinergiją Julija Janus kuria pasitelkusi holistinį savijautos estetikos patyrimą.
Improvizuotame bute eksponuojami naują Julijos Janus kolekciją įkvėpę tapybos darbai, iš jų radęsi mados kūriniai bei vienetiniai papuošalai, kuriuos menininkė kūrė naudodama neįprastą juvelyrikoje 3D medžiagos kietinimo lazeriu metodą. Technologijos papuošaluose leido atgaivinti paveikslų fragmentus, o plačiaformatė spauda juos perkėlė ant drabužių ir kilimų.
„Matau, kaip mes visi lėtai grįžtame į aktyvią socializaciją, pati jaučiu, kad esu atpratusi nuo žmonių, būdama tarp jų greičiau pavargstu, mane gąsdina atbukę bendravimo įgūdžiai. Pastebiu, kad tas grįžimas dar sunkesnis yra mūsų vaikams, – sako menininkė ir prisipažįsta abejojusi, daryti parodą ar ne. – Man vis atrodė, kad niekas neateis, nebus įdomu, žmonės atprato nuo viešumos.
O paskui savęs paklausiau: jei žinočiau, kad gyvenimas greitai baigsis, ką, be to, kad visiems artimiausiems prisipažinčiau meilę, norėčiau dar padaryti? Atsakymas buvo aiškus – parodą, į kurią galėčiau pakviesti žmones kaip į savo namus, kad jie galėtų pačiupinėti, pasiklausyti, gyvai pasižiūrėti, pasimatuoti atmosferą, kūrinius, kad taptų mano performanso stebėtojais ar dalyviais. Man kažkaip norėjosi užfiksuoti šį transformacijos laikotarpį.“
Parodos „Trys plius viena“ pavadinimas sufleruoja, kad mada šioje kapsulėje atspindi, reflektuoja trijų tapybos darbų „Ir tik žiežirbos lėks“, „Gyvas vanduo“, „Slapta mintis“ ir vienos skulptūros „Žalia šviesa“ meninį lauką. Skulptūros pagrindu tapo senas, dar iš „Julia Janus“ pirmojo mados periodo likęs manekeno torsas.
„Kiekvieno kūrinio fragmentą perkėliau į drabužio marginimą, papuošalo struktūrą, jo reljefą. Drabužių spalvos taip pat išplaukia iš tapybos darbų kolorito, – sako menininkė ir priduria, kad šiandien jos kurtuose drabužiuose atsispindi postpandeminis periodas, naujai susiformavęs įprotis tarsi suaugti su savo namų pasauliu, naminio grožio kūrimo būdas.
Naminio grožio sąvoką atspindi ir ji – per karantiną sukurtus drabužius demonstravo ne profesionalios manekenės, o pati kūrėja. Tvarumo idėjas Julija Janus įgyvendina atsisakydama studijos ar parduotuvės, savo darbus ji rodo interneto erdvėje įkurdintame parodų kambaryje, iš kurio galima patekti į partnerių parduotuves. Ji atsisako ir gamybos pertekliaus, sandėlių, drabužis pas pirkėją atkeliauja tik iš anksto jį užsakius.
Išankstiniai užsakymai padeda projekto partneriams pagaminti tik tai, ko reikia, o ne pasikliauti nuojautomis, kas galėtų būti parduota per ateinantį pusmetį. Išankstiniai užsakymai leidžia nustatyti sąžiningesnę kainą, išvengti tarpininkų mokesčių, antkainių. Kūrėjui nereikia eikvoti didžiulio audinių kiekio, o tai apsaugo Žemę nuo bent vieno taršos židinio. „Tai mano mažas žingsnelis tvarumo link“, – įsitikinusi savo naujų darbų ir idėjų parodą surengusi menininkė Julija Janus.