Išskirtinius kūrinius parodė per trisdešimt prekės ženklų, tačiau ne visų jų darbai prilygo mados grandų – „Chanel“, „Valentino“ bei „Christian Dior“ – spindesiui.
Kaip įprasta, „Chanel“ šou surengė Didžiuosiuose rūmuose.
Jie savo pavidalą keitė daugybę kartų: čia modeliai žygiavo smėlėtu paplūdimiu, lapais nuklota rudens alėja ir net žiemos miestelio gatve. Vis dėlto šįkart dėmesys buvo skiriamas vidinei erdvei – rūmai tapo įspūdinga biblioteka.
Naujoji mados namų kūrybos direktorė Virginie Vard savo pirmąja šaltiesiems sezonams skirta kolekcija nusprendė pabrėžti Coco meilę knygoms.
Tiesa, Karlo Lagerfeldo įpėdinės braižas pasirodė esąs švelnesnis nei jos buvusio partnerio: tai atskleidė modelių vilkimos šifono suknelės, ne tokios griežtos apdarų linijos, subtilūs plunksnų elementai.
Ir nors V.Vard kolekcija sulaukė daug liaupsių, spėti, ar mokinys pralenks savo ilgametį mokytoją, dar tikrai ankstoka.
Individualumo taip pat netrūko pristatant „Valentino“ darbus. Nuo 2008-ųjų mados namams vadovaujantis Pierpaolo Piccioli sostinėje akcentavo išskirtinumą.
„Vienintelis būdas išsaugoti kultūrą mūsų dienomis – tai priimti skirtingą moterų identitetą ir kultūras“, – dar prieš kolekcijos pristatymą mintimis dalijosi jis.
Dizainerio idėją įgyvendinti padėjo ant podiumo pasirodžiusi legendinė praėjusiame šimtmetyje išgarsėjusi manekenė Lauren Hutton (75 m.), liaudiškais motyvais puošti galvos apdangalai, fone skambėję Ninos Simone bei Arethos Franklin plačiai žinomos dainos.
„Christian Dior“ darbai ne tik išsiskyrė, bet ir šokiravo. Šviesių atspalvių paletę ir gėlių simboliką pamėgusių mados namų drabužiai Paryžiuje nusidažė juoda spalva.
Kūrybos direktorė Maria Grazia Chiuri tokiu būdu panoro, kad susirinkusiųjų akys kryptų į drabužių siluetus, medžiagas bei detales, o ne spalvas.
Taip pat buvo atsigręžta į senovės Graikijos kultūrą: šou pradėjo tradicine suknele – peplu – vilkintis ir sandalais apsiavęs modelis, metęs iššūkį žavingiems, bet nepatogiems aukštosios mados standartams.
Panašu, kad M.G.Chiuri pastangos buvo įvertintos – ši kolekcija laikoma vienu drąsiausių žingsnių jos karjeroje.
Parengė: A.Mačiulytė.