Robertas Kalinkinas: „Hipsteris nėra vien tik žvilgsnis į praeitį“

2019 m. balandžio 23 d. 10:00
Lrytas.lt
Pirmą kartą atvykus į naują miestą, jo stilių ir dvasią pirmiausia atspindi praeivių apranga. Vienaip žmonės rengiasi Berlyne, kitaip – Paryžiuje. Nebūtina keliauti toli – net Lietuvos miestų gyventojų stilius yra skirtingas. Viename sutiksime daugiau klasikinių drabužių gerbėjų, kitame dėmesį patrauks bohemos šalininkai arba paprasto, sportinio stiliaus mėgėjai.
Daugiau nuotraukų (1)
Vienas talentingiausių lietuvių dizainerių Robertas Kalinkinas (30 m.) pastebi, kad gatvės mados pasaulyje jau kelerius metus savo teritoriją sėkmingai plečia hipsteriai – patogumą vertinantys išraiškingo stiliaus atstovai. Dizaineris sutiko pasidalyti mintimis apie hipsterių stiliaus tendencijas.
– Miesto gatvėse hipsterių neįmanoma nepastebėti, tačiau jų stilius keičiasi. Kaip?
– Sąvoka „hipsteris“ apibūdina labai madingą individą, kuris seka naujausias mados tendencijas ir jas atspindi.
Hipsteriai sąmoningai ir išradingai nutolsta nuo šiuolaikinėje kultūroje paplitusių tendencijų. Šiandien gatvės mada diktuoja savitą išvaizdos stilistiką – plečiasi aksesuarų ir nešiojamų daiktų spektras.
Jeigu pasižvalgytume po mados savaitės pristatymus, atkreiptume dėmesį, tarkime, į Jeremy Scotto kolekcijas, pamatytume, kad netrukus vietoj tradicinių rankinių ar kuprinių jaunimas nešios vinilo plokšteles ar dantų pastos tūbeles, stilizuotas tarsi rankines.
– Kas išlieka hipsteriška, o kas jau nebe?
– Hipsteriška, vadinasi, nauja ir šviežia. Tačiau galima sėkmingai prikelti ir senieną, svarbu, kad ji atspindėtų šių dienų realijas ir kontekstą.
Labai dažnai tai pastebiu nagrinėdamas aksesuarus ir įvairius raštus – atspaudus ant drabužių.
Hipsteris nėra vien tik žvilgsnis į praeitį ir Kurto Cobaino netvarkingas įvaizdis.
Hipsteriai yra atskiras judėjimas, kuriame aiškiai atsispindi aktualijos ir teiginiai, kurie sukėlė rezonansą visuomenėje, – ir tai apima ne tik stilių, bet ir gyvenimo būdą.
Iš principo jie derina laiko patikrintus dalykus su inovacijomis: ieško mitybos naujovių, propaguoja aktyvų gyvenimo būdą, cigaretes iškeičia į galimai mažiau kenksmingą tabako kaitinimo įrenginį IQOS. Bet kartu savo gyvenimo akimirkas gali fiksuoti senu juostiniu fotoaparatu.
– Iš kur įkvėpimo pasisemia hipsteriai Lietuvoje?
– Šiais laikais kiekvienas galime pasinaudoti stebuklingu krištolo rutuliu – internetu. Vienu piršto palytėjimu pasiekiama viskas, kas jau yra sukurta ir madinga, o kas – dar tik bus.
Taip pat jaunimas stebi nuomonės formuotojus, stiliaus ikonas ar mados tinklaraštininkus, kurie itin taikliai padiktuoja poreikį vartotojams.
Akivaizdu, kad šiuo metu Holivudo spindesys blėsta, – pasirodymai ant raudonojo kilimo ne tokie aktualūs, nes viską galima gauti iš pirmų rankų – naršant socialiniame tinkle, kai tiesiog pakomentuoji įrašą ir sulauki atsakymo iš pačios Kim.
– Ar gatvės madai vis dar svarbūs prekės ženklai?
– Įtaką išlaiko tie prekės ženklai, kurie sugeba prisitaikyti prie vartotojų poreikių.
Prisiminkime Karlą Lagerfeldą ir „Chanel“ mados namų istoriją. Po Coco mirties 12 metų prekės ženklas merdėjo, tačiau nauji talentai ir genialūs protai perėmė valdymą, įgyvendino strateginius sprendimus, ir prekės ženklas vėl suspindėjo, išsiplėtė.
Ne suknelė, ne rankinė ir net ne kvepalų buteliukas, o „Chanel“ dviratis buvo parduotas už daugiau negu 20 tūkstančių eurų. Štai kokia gali būti prekės ženklo galia ir vertė!
Kitas pavyzdys – „Dior“. Senas klasikinis prekės ženklas bendradarbiauja su japonų menininku Hajime Sorayama, ir dabar traukia dėmesį rankinės, angliškai vadinamos „saddle bag“ (liet. – balno krepšys), variacija. Netrukus šis produktas pasieks rinką ir kainuos „vos“ 28 tūkstančius eurų.
Taigi pavyzdžiai rodo, kad objektai, tarsi nutolę nuo tradiciškai suvokiamos mados, vis dėlto turi milžinišką poveikį – aksesuarai yra itin svarbūs akcentai kuriant stilių.
Tai suvokiantys ir atspindintys prekės ženklai sugeba išlikti svarbūs ir įtakingi.
– Ar atsiranda naujų prekės ženklų, kurie orientuojasi būtent į hipsterius?
– Žinoma. Naujovės įkvepia naujoves ir suka mados ratą. Todėl mada išlieka gaivi ir paklausi.
Dalis vartotojų nuolat reikalauja naujovių ir neleidžia apsnūsti kūrėjų vaizduotei. Mados verslas įdėmiai seka ir tyrinėja rinką.
Todėl prabangos prekių grupėje LVMH iškilo Demnos Gvasalios vardas. Šiandien Demna yra kur kas daugiau negu tik „Vetements“ kolekcijų kūrėjas, tai – ištisas judėjimas ir srovė.
– Judėjimas yra kur kas daugiau negu apranga ir aksesuarai. Ar stiliaus dalimi gali tapti ir tam tikras laisvalaikio leidimo būdas, pomėgiai?
– Laisvalaikio pasirinkimai yra ne stiliaus dalis, o greičiau mados reikalas.
Žmonės nuolat bando ką nors nauja – apie ką seniai svajojo, bet kurį laiką nedrįso ar neturėjo galimybių išbandyti.
Pastebiu, kad dažniausiai madingas tampa sportas, tarkim, jėgos aitvarai ar snieglenčių sportas. Šiandien žmonės turi gausybę pasirinkimo galimybių.
Robertas Kalinkinashipsteris^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.