Artėjant vestuvių metui: kaip fotografams išvengti nepatenkintų klientų?

2019 m. kovo 12 d. 17:04
„Kiekvienas profesionalas, dirbantis fotografijos ir videografijos srityje, susiduria su patenkintais ir nepatenkintais klientais. O jeigu per savo karjerą tokių dar nesutikote, vadinasi, jūsų stažas dar per mažas.
Daugiau nuotraukų (1)
Na, o jeigu sutikote, vadinasi, dirbate it išsijuosę, turite daug užsakymų, uždirbate iš to duoną“ – taip mano vestuvių fotografas Donatas Rimkus.
Kiekviena verslo kompanija, kaip ir individualus asmuo, turi ir gerbėjų, ir nemylėtojų arba piktų klientų.
Nenusiminkite – kaip rodo praktika, nepatenkinti žmonės dažniausiai yra nepatenkinti viskuo.
„Turėjau ir aš nepatenkintų klientų ar net parašytų neigiamų atsiliepimų (neretai ir iš konkurentų). Karjeros pradžioje tai labai liūdino, kėlė nepasitikėjimą savimi.
Su laiku išmokau atpažinti „viskuo nepatenkintus“ klientus arba tuos, kurie nevertina kitų darbo ir pastangų.
Vienas klientas man nesumokėjo likusios dalies už krikštynas, bet manęs tai nenustebino. Jam nepatiko ir kunigas, ir per liūdni jų pačių svečiai“, – juokdamasis prisiminė asmeninių švenčių akimirkas įamžinantis fotografas.
„Taip pat aš nefotografuoju pigių mergvakarių. Tik tie, kurie susimoka brangiai, labiau vertina tavo darbą.
Taip jau yra, kad žmonės apie prekę ar paslaugą (kurios neišmano) supranta tik per piniginę verte. Deja taip yra visur“, – pridūrė D.Rimkus.
Fotografas dalijasi pagrindinėmis taisyklėmis, kurios padeda fotografui išvengti nepatenkintų klientų:
1. Pagrindinėms nuotraukoms būtinai darykite spalvotą ir nespalvotą versiją. „Ne visi mėgsta nespalvotas nuotraukas.Todėl antrą nuotraukos versiją būtinai palikite spalvotą“, – sakė fotografas.
2. Jei sugalvojote paeksperimentuoti su nuotrauka ar vaizdo medžiaga – taip pat palikite originalią jos versiją. Ne visiems patinka naudojami spalviniai filtrai. Supraskite, kad visų skoniai skirtingi. Jei klientui nepatiks – visada turėsite originalią versiją.
3. Fotografuokite ir filmuokite privėrę diafragmą. „Aš vestuves įamžinu ne didesne nei F4 objektyvo diafragma, o sau į galeriją įsidedu atviros diafragmos nuotraukos versiją. Patalpose naudokite plataus kampo objektyvą nuo 14 iki 35 mm. Ne visi klientai dievina „bokeh“ (išlietą foną)“, – patarimu dalijosi D.Rimkus.
4. Pažadėkite kuo vėlesnį laikotarpį, kada atiduosite fotografijas ar vaizdo medžiagą. Visada galėsite nustebinti klientus jas pateikdami anksčiau sutarto laiko.
5. Pasirašinėkite sutartis – jūsų pažadas ant popieriaus lapo nebus nesusipratimas.
6. Išsiaiškinkite kliento poreikius. Pasidomėkite kokios nuotraukos jiems patinka, paprašykite parodyti patikusius pavyzdžius. Pasiteiraukite ar turi užsienio foto-video grafą, kaip pavyzdinių darbų autoritetą.
7. Geležinė taisyklė – pirma pinigai ir tik po to pateikiame savo prekės ar paslaugos rezultatą. Iš esamų nuotraukų padarykite filmą arba vaizdo ištrauką – tai visada suveikia. Matydami galutinį rezultatą klientai įprastai nori įsigyti galutinę produkto versiją – visas fotosesijos nuotraukas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.