Joje eksponuojami meno kūrinio statuso verti išskirtiniai rankų darbo kilimai, raštų sudėtingumu nenusileidžiantys paveikslams, tarp jų – ir pasaulinė inovacija – Golden Legends kilimas su įaustais aukso siūlais.
Trečiadienio vakarą įvyko oficialus dizaino studijos atidarymas, į kurį įvertinti ką tik specialiai Vilniui pagamintų prabangių kilimų atvyko ypatingi Lietuvos bei užsienio svečiai, tarp kurių – Agnė Gilytė, Rasa Arlauskienė, Mantas Petruškevičius ir itin retai viešuose renginiuose sutinkama Danguolė Stachura.
Juos pasitiko kompanijos įkūrėjas, dizaineris Thibault Van Renne kartu su bičiuliu, pasaulyje žinomu belgų DJ Maxim Lany, taip pat ir investuotojai Tomas ir Emilė Tekoriai.
Sekdamas šeimos tradicija, Thibaultas Van Renne savo vardu pavadintą prabangių kilimų kompaniją įsteigė 2006 m. Nuo 2012 m. pats ėmė kurti kilimų dizainą, pakeitusį ligtol vyravusį suvokimą apie šį interjero elementą – jį pakylėjo iki meno kūrinio statuso.
Per gana trumpą laiką sukūręs apie 30 haute couture kilimų kolekcijų, Van Renne nenustoja tobulinti šio gaminio koncepcijos, diegti inovacijų, ieškoti unikalių meninių dizaino sprendimų.
– Kada pradėjote dirbti kilimų versle?
– Šiame versle esu nuo aštuonerių, kuomet tėvas ryžosi mane vežtis į Iraną, Turkiją, Afganistaną, Pakistaną, Indiją pirkti kilimų savo klientams Belgijoje. Dievinau tas keliones – nesibaigiančias kilimų, tarsi meno kūrinių, paieškas. Devyniolikos ėmiau dirbti tėvo parduotuvėje. Supratau, kad parduoti kilimus, o dar labiau – juos atrinkti, man patiko ir sekėsi.
Pamenu savo pirmąją sėkmingą kelionę į Pakistaną: mano požiūriu nuostabiems kilimams išleidau dvigubai didesnę sumą, nei buvo numatyta, nors buvau tikras, jog gausiu nuo tėvo pylos. Tačiau negavau, nes mano atrinktus prabangius, išskirtinius gaminius pardavėme visus iki vieno. Įsitikinau, kad turiu talentą šiam verslui ir 2006 m. įkūriau nuosavą kilimų saloną Gente.
– Autorinį Thibault Van Renne dizainą pradėjote kurti 2012 m. ir per tą laiką sukaupėte per 30 skirtingų kolekcijų. Kas įkvepia jūsų kilimų estetinę išraišką?
– Visos kolekcijos pirmiausia prasideda nuo temos: pavyzdžiui, apgriuvusios sienos, rudenį krentančių medžių lapų, Senovės Romos mozaikų motyvai ir t. t. Mane įkvėpti gali bet kas: kelionės, meno kūriniai, interjero objektai, automobiliai.
Tuomet ieškau įvaizdžių, grafinių elementų, prie kurių dirbu ištisas valandas, dienas, kol vienas jų tampa toks, kokio man reikia. Norint sukurti unikalų, nesenstantį ir neatsibostantį dizainą, privalu skirti daug laiko ir pastangų. Tačiau mano tikslas yra padaryti viską, kas tik įmanoma, kad nustebinčiau pasaulį: sukurti neregėtą estetiką, dizainą, inovaciją.
– Koks yra kilimo sukūrimo kelias?
– Visame mūsų kilimų gamybos procese dominuoja rankų darbas. Kruopščiai atrinkus vilną, ji karšiama: išvaloma, išpainiojama, sumaišoma, siekiant gauti tolygų, natūralaus atspalvio vilnonį siūlą. Dėl to, jog rankomis verptų siūlų storis natūraliai nevienodas, juos dažant, laisviau suverptose vietose dažų sugeriama daugiau: taip išaustas kilimas niekada neįgauna vienodos spalvos net ir būdamas vienspalvis. Čia ir slypi Thibault Van Renne kilimų grožio paslaptis.
Keletas rišėjų vienas šalia kito dirba nuo pusės metų iki dviejų, priklausomai nuo gaminio dydžio ir dizaino sudėtingumo, rišdami iš vilnos ir/ar šilko siūlų mazgą po mazgo, kol įgyvendina sumanytą dizainą (schemoje pavaizduotas pikselis reiškia vieną mazgelį – įsivaizduokite, kokia sudėtinga seka tenka vadovautis). Vėliau kilimas plaunamas, kad taptų elastingesnis ir įgautų žvilgesio; paskui džiūsta saulėje. Išdžiovinto kilimo plaukas sutrumpinamas iki reikiamo aukščio.
Po to gaminys ištempiamas, kad taptų lygus ir tiesus. Paskutinis etapas – kilimo iškarpymas rankomis, taip sukuriant trimatį vaizdą. Thibault Van Renne kilimai yra iš geriausios Indijos Bikaner regione auginamos vilnos ir iš Pietų Indijoje specialiai mūsų kilimams gaminamo šilko.
– Ar pats gilinatės į kilimų gamybos procesą?
– Jau daugelį metų gilinuosi į visus kilimo gamybos etapus, jaučiuosi asmeniškai atsakingas už kiekvieno gaminio kokybę. Dėl to apie penkiskart per metus keliauju į Indiją sekti ir kontroliuoti įvairius gaminio kūrimo etapus. Man taip pat labai svarbu finansiškai motyvuoti patyrusius meistrus, įgyvendinančius iš pirmo žvilgsnio neįmanomus realizuoti sumanymus. Daugelį jų pažįstu nuo pat vaikystės, jie tapo artimi tarsi šeimos nariai.
– Milano interjero dizaino parodoje Salone Del Mobile dalyvavote pirmą kartą. Kokių atgarsių sulaukėte?
– Šių metų Salone Del Mobile Milane buvo mūsų debiutas, tačiau tokio pobūdžio parodose (Ambiente Frankfurte, iSaloni Maskvoje, Maison&Object Paryžiuje, Design Shanghai Šanchajuje) prisistatome nuo 2014 m. Milane eksponavome Ancient, Abstracts, Artline, Golden Legends kolekcijų gaminius, geriausiai atspindinčius mūsų ženklo esenciją. Taip pat pristatėme keletą vienetinių haute couture linijos kūrinių: sudėtingo gėlių dizaino šilkinį kilimą Piony, sukurtą ir specialiai Rusijos rinkai užsakytą vietinių dizainerių, taip pat pasaulinę inovaciją – kilimą su įaustais aukso siūlais Golden Legends, prie kurio dirbta ir eksperimentuota penkerius metus.
Esame pirmoji kilimų kompanija pasaulyje, pasiūliusi tokią naujovę. Tarp įdomiausių parodos objektų žiniasklaidoje buvo minimas abstraktus Artline kolekcijos kilimas iš šilko. Salone Del Mobile į mūsų prekės ženklą dėmesį atkreipė tokie pasauliniai leidiniai kaip Architectural Digest.
– Pasaulinės kilimų rinkos naujovių pažėrėte ne tik šiemet – savo klientus bei konkurentus nustebinate bemaž kasmet. Papasakokite apie Thibault Van Renne inovacijas plačiau.
– 2013 m. pagaminome pirmąjį pasaulyje rankų darbo kilimą iš vandeniui atsparaus pluošto, atlaikantį bet kokias oro sąlygas. 2015 m. pirmą kartą sukūrėme rankų darbo kilimą iš 32 spalvų paletės: paprastai kilimai audžiami naudojant daugiausia 20 atspalvių. Jis įkvėptas belgų menininko Koen Soberon abstrakcijų. O štai šiemet pagal specialų Rusijos dizainerio užsakymą sukurtas ir pagamintas kilimas French Savonnerie iš rekordiškai gausios – net 45 spalvų – paletės.
2016 m. kuriant kilimo dizainą pirmą sykį panaudotas vaizdas, fotografuotas iš palydovo. Šis kūrybinis projektas įgyvendintas bendradarbiaujant su garsia dizainerių kompanija Brown Davis. Tos kolekcijos kilimai buvo įrėminti į milžiniškus rėmus ir eksponuoti Majamio meno galerijoje.
Tais pačiais metais klientams sukūrėme kilimo gamybos sekimo sistemą. 2017 m. Thibault Van Renne dizaino studijų lankytojams sukurta virtuali realybė susipažinti su kilimo gamybos procesu Indijoje. Šiemet pristatėme analogų neturintį produktą: prabangų mūsų prekės ženklo kilimų priežiūros priemonių rinkinį: magiška auksinė dėžutė kilimų industrijoje tapo fenomenu.