Žvaigždės dabar rieda. Vaikščiojimas – jau vakarykštė diena?

2016 m. rugsėjo 30 d. 13:42
Mike’as Tysonas įpratęs prie nokdaunų. Bet retai kada buvęs profesionalus boksininkas yra žnektelėjęs ant grindų kiečiau, nei bandydamas elektrinį dviratį riedį savo namo koridoriuje.
Daugiau nuotraukų (5)
Mike’as Tysonas įpratęs prie nokdaunų. Bet retai kada buvęs profesionalus boksininkas yra žnektelėjęs ant grindų kiečiau, nei bandydamas elektrinį dviratį riedį savo namo koridoriuje.
Buvusi ringo žvaigždė taip neelegantiškai išsitiesė ant kilimo, kad jo „nusileidimo“ ant žemės vaizdo įrašas „YouTube“ buvo peržiū- rėtas 2,5 milijono kartų.
Kaip ir šis, nufilmuoti nelaimingi atsitikimai labai dažnai įkeliami į internetą. Jie atspindi tendenciją, kuri, be eismo tvarkos sergėtojų, susirūpinimą kelia ir kaulų chirurgijos specialistams.
Vadovaudamiesi šūkiu „Vaikščiojimas – jau vakarykštė diena“, mokiniai, sporto bičiuliai ar verslininkai naudojasi transporto priemonėmis, kurios valdomos kūno svorio paskirstymu, o į priekį jas varo elektrinis variklis.
Su vienu, dviem, trimis ar keturiais ratais – susisiekimo priemonių yra įvairiausių variantų. Kai kurios atrodo kaip patobulintos riedlentės, kitos panašios į cirko vienračius ar netgi perpjautus motociklus.
„Smagus malonumas, kurio be vargo galima išmokti per 20 minučių“, – žada gamintojai.
„Greitai ir patogiai riedėsite per vietovę nevargindami savo kojų“, – vilioja pirkėjus naujoviškų, neįprastų transporto priemonių pardavėjai.
Tuo metu tikrovė kitokia. Neįprastoms transporto rūšims įsiveržus į rinką, jos greitai tapo pavojingiausia Kalėdų dovana. Pabandę važiuoti daugelis nuvertė papuoštas šventines eglutes.
Žinomi ir mažiausiai penki mirties atvejai. Londone pirkdamas pieną 15-metis nukrito nuo elektrinio riedžio ir pateko po maršrutinio autobuso ratais.
Daugiau nei 20 kilometrų per valandą greitį pasiekia drąsūs elektrinių riedžių pilotai – stovėdami. Ne itin geras sumanymas, nes išsekus elektros energijai kai kuriems narsuoliams staiga blokuojami jų riedžių ratai.
Kitas narsuolis, norėdamas išaukštinti naująją susisiekimo priemonę, padarė tokio aukščio lankstą, kad nesėkmingai nusileidęs ant žemės susilaužė alkūnes.
Tyko ir kitokių pavojų. Daugelis naujoviško, madingo transporto, atkeliavusio iš pigių Kinijos Šendženo bendrovių, turi polinkį savaime užsidegti. Įkraunant šią susisiekimo priemonę gali užsiliepsnoti ličio baterijos, o užgesinti vandeniu jų neįmanoma.
Kadangi dešimtis gaisrų būstuose sukėlė būtent ši susisiekimo priemonė, JAV vartotojų apsaugos žinyba liepos pradžioje išleido potvarkį atšaukti 500 000 elektrinių riedžių.
Šis sprendimas palietė dešimtis modelių, tarp jų ir „Swagway X1“, kurio Amerikoje iki šiol buvo parduota 267 tūkstančiai.
Vokietijoje elektriniais riedžiais draudžiama važinėti pėsčiųjų takais. Gatvėse jais galima naudotis tik turint vairuotojo pažymėjimą ir skiriamuosius draudimo ženklus.
Bet susižavėjimas elektrinėmis vaikščiojimo priemonėmis neatslūgsta, ir bendrovės kuria vis neįprastesnes, pavyzdžiui, „iCarbot“ panašus į svarstykles ant keturių ratelių.
Kinijoje miniatiūrinės pagalbinės transporto priemonės labai populiarios apsipirkimo zonose ar oro uostuose. Štai net į Meką vienas piligrimų atvyko elektriniu riedžiu.
Filipinuose dvasininkas mišias aukojo stovėdamas ant elektrinių balansinių riedžių – toks sumanymas jam kainavo vyresnybės papeikimą.
JAV dabar itin populiarūs „Unicycles“, – elektriniai vienračiai. Jų esama su atlenkiama pamina ar balneliu. Jo gamintojas iš Santa Kruso (Kalifornija) į debesis kelia savo transportą, žadėdamas smagų pasivažinėjimą.
Bet naujovių išbandymai neretai baigiasi išnirimais, nikstelėjimais. Dar daugiau sumanumo ir vikrumo reikia suvaldyti transporto modeliams, kurie atskirai pritvirtinami prie kojų. Vieno jų, „raketinių riedučių“, kūrėjas – Peteris Treadway iš JAV.
Dažna nelaimingų atsitikimų priežastis – pasitikėjimo savo jėgomis stoka. Jo žmogaus pusiausvyros organui suteikia giroskopas, atsakingas už elektrinio riedžio stabilumą.
Pirmykštis visų giroskopų modelis buvo pagamintas 1817 metais Vokietijoje. Visuose elektriniuose riedžiuose jie tuojau pat išlygina kūno svorio centro perkėlimą.
Kadangi žmogus intuityviai bando tą patį, kai svyruoja ir netenka pusiausvyros, šią padėtį turi žaibiškai ištaisyti giroskopas. Tokio šio prietaiso veikimo pasekmė – staigus sukinėjimasis, kuris lemia daugelį griūčių.
Su miniatiūrinių transporto priemonių mada koja kojon stengiasi žengti ir garsių automobilių gamintojai. Štai „Volkswagen“ jau turi elektrinį riedį, o BMW – planuoja.
„Toyota“ gaminys „Winglet“ su aukštai įtaisyta vairalazde atrodo kaip riedžio ir dulkių siurblio derinys. Bet, kaip ir visi kiti šių naujovių gamintojai Vakaruose, japonai elgiasi apdairiai: „Winglet“ pasiekia šešių kilometrų per valandą greitį ir nėra spartesnis už pėsčiąjį.
Parengė ONA KACĖNAITĖ

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.