Žurnalas „Forbes“ paskelbė 2016 metų geriausiai apmokamų
modelių sąrašą ir brazilų gražuolė vėl jame užima pirmą
vietą.
36 metų Gisele per praėjusius vienus metus uždirbo kvapą
gniaužiančius 30,5 mln. dolerių (27,36 mln. eurų) ir beveik
20-čia milijonų aplenkė antroje vietoje likusią Adrianą Limą,
kuri uždirbo 10,5 mln. dolerių (9,4 mln. litų).
Be finansinės persvaros įspūdį daro ir tai, kad G.Bündchen
daugiausiai uždirba jau 14-us metus iš eilės, nuo pat 2002-ųjų.
Nors nebevaikšto podiumu, G.Bündchen ir toliau pasirašo
didelius mados kontraktus su garsiomis firmomis, be to, turi įvairių
verslo įmonių. Kaip nurodo „Forbes“, buvęs „Victoria's
Secret“ modelis nuo savo karjeros, kuri trunka jau dešimtmečius,
pradžios uždirbo daugiau kaip 430 mln. dolerių (386 mln. eurų) ir
ši suma vis auga.
„Forbes“ pažymi: „Ji daug uždirba iš pelningų kvepalų
ir grožio kontraktų su „Chanel“, „Carolina Herrera“ ir
„Pantene“, plius reklamos „Arezzo“ batams ir „SkyTV“ jos
gimtojoje Brazilijoje ... Atsidėti pinigų jai padeda ir jos pačios
apatinių drabužių linija bei odos priežiūros produktai.“
A.Lima, ilgiausiai dirbantis „Victoria’s Secret“
„angelas“ per visą kompanijos istoriją, šiemet uždirbo
daugiausiai per savo karjerą – iš kontraktų su tokiomis
kompanijomis kaip ta pati „Victoria’s Secret“, „Maybelline“
ir laikrodžių firma IWC.
Nors Gisele ir toliau dominuoja, didžiausią šuolį šiemet
padarė Kendall Jenner, kurios uždarbis padidėjo
150-čia proc. iki 10 mln. dolerių (9 mln. eurų) ir kuri iškilo į
trečią sąrašo vietą. Nors ji ir toliau gauna užsakymų, naujas
jos sėkmės faktorius yra socialinė žiniasklaida.
Netikros Kim Kardashian (Kim Kardašian) sesers 64,4 mln. sekėjų
„Instagram“, kurių ji turi daugiausiai iš visų į sąrašą
patekusių modelių, padėjo jai pelnyti milijonų dolerių vertės
kontraktus su tokiomis firmomis kaip „Estée Lauder“ ir „Calvin
Klein“.
Trečiąja vieta ji dalijasi su Karlie Kloss, kuri
šiemet padvigubino savo uždarbį, palyginti su praėjusiais metais.
Ji turėjo daugiausiai kontraktų iš visų sąrašo modelių:
reklamavo 18 skirtingų prekių ženklų, tarp kurių buvo
„L’Oréal“ ir „Swarovski“.
Nuo K.Jenner ir K.Kloss nedaug atsilieka dvi naujokės: Gigi Hadid
ir britė Rosie Huntington-Whiteley, kurioms penktą sąrašo vietą pelnė uždirbti 9
mln. dolerių (8 mln. eurų) iki mokesčių.
Dar viena socialinės žiniasklaidos favoritė G.Hadid tą šlovę
taip pat pavertė doleriais: daugiau kaip 22 mln. jos „Instagram“
sekėjų pelnė jai kontraktus su „Maybelline“ ir „Tommy
Hilfiger“. Ir visa tai – jai dar neatšventus 22-ojo gimtadienio.
„Mūsų verslas pasikeitė, – sako „The Society
Management“, kuri atstovauja K.Jenner, prezidentas Chrisas Gay. – Šie modeliai tapo vis įtakingesni, nes yra
žiniasklaidos perdavimo kanalai, ne tik žmonės, kurie gali būti
reklamos veidas, bet ir galingos jos platinimo priemonės.“
„Modeliai, „YouTube“ žvaigždės, socialinės
žiniasklaidos žvaigždės – tai jų era, – savo ruožtu aiškino
„IMG Models“, kuri atstovauja G.Hadid, prezidentas Ivanas Bartas. – Modeliai buvo ant dviejų naujausių
amerikietiško „Vogue“ viršelių: Gigi rugpjūtį ir Kendall
rugsėjį.“
Kitoje Atlanto pusėje R.Huntington-Whiteley, pažįstamai iš
filmų „Pašėlęs Maksas: įtūžio kelias“
ir „Transformeriai: tamsioji Mėnulio pusė, buvimas „anglų rože“ irgi gali virsti milijonais,
kurių daugumą jai uždirbo jos pačios apatinių linija ir „Marks
& Spencers“ makiažo bei kvepalų reklamos.
Beveik trečdalis šiemetinio sąrašo modelių yra naujokės.
Tarp jų yra trys „Victoria’s Secret“ modeliai Lily Aldridge
, Jasmine Tookes ir 20-metė Taylor, jauniausia sąrašo narė.
„Victoria’s Secret“ „angelai“ sudaro 30 proc.
daugiausiai uždirbančių modelių sąrašo narių, iš dalies –
dėl pelningų kontraktų su šia kompanija.
Šiemet tik 30 proc. daugiausiai uždirbančių modelių yra iš
JAV. Sąraše yra trys brazilės ir trys britės – 13-oje vietoje
esanti Kate Moss su 5 mln. dolerių (4,5 mln. eurų), Cara
Delevingne ir R.Huntington-Whiteley, taip pat – dvi
olandės, Doutzen Kroes ir Lara Stone.
Dauguma į sąrašą patekusių modelių yra baltosios ir
absoliučiai „tinkamo“ dydžio. Tai atspindi įvairovės trūkumą
ant podiumų ir reklamos kampanijose.
Neseniai atliktas „FashionSpot“ tyrimas, kurio metu buvo
išanalizuotos 236 šių metų pavasario spausdintinės reklamos,
parodė, kad 78,2 proc. jų modelių buvo baltosios ir kad juodaodės
sudarė 8,3 proc., azijietės – maždaug 4 proc., o ispanakalbės
– 1,7 procento. Nepaisant suintensyvėjusių agentūrų pastangų
stumti translyčius ar vadinamojo plius dydžio modelius, jie
figūruoja redaktorių skiltyse, bet dar retai pasirašo pelningus
ilgalaikius kontraktus.
20 geriausiai apmokamų pasaulio modelių nuo 2015 metų birželio
1 dienos iki 2016 metų birželio 1 dienos bendrai uždirbo 154 mln.
dolerių (138 mln. eurų) iki mokesčių. Visi šie modeliai bendrai
turi beveik 200 mln. „Instagram“ sekėjų.
Modelių vyrų sąraše nėra, nes paprastai jie šiame versle
uždirba daug mažiau nei moterys. Kai „Forbes“ praėjusį kartą
sudarė modelių vyrų sąrašą – 2013 metais – pirmoje vietoje
buvo 1,5 mln. dolerių (1,35 mln. eurų) uždirbęs Seanas O’Pry.